• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

JohLun

Rolex
2-Faktor
Köpte nyss den här! Nöjd!
91D53601-2481-4A4F-A06A-675716454BBC.jpeg
91D53601-2481-4A4F-A06A-675716454BBC.jpeg 91D53601-2481-4A4F-A06A-675716454BBC.jpeg

image.jpg
Ny för dagen och brutalt bra

Riktigt snygga!
 

STC

Breitling
Sålde min Oris big crown pro pilot till en kollega på jobbet för några veckor sedan. Kört med en smartklocka sen dess och verkligen vantrivdes, så idag rent spontant när jag provade en Oris Aquis, såg jag denna som jag sneglat på länge och fick ett bra pris ! Perfekt beater till jobbet.
 

Bilagor

  • 20200319_014509.jpg
    20200319_014509.jpg
    370.5 KB · Visningar: 17

3rdstone

Omega
Jag var ju egentligen ute efter en SNKXS79, med den där eleganta blyertsgrå/granitgrå urtavlan. Nu råkade det bli så att jag snubblade hem syskonmodellen för en trivsam summa: SNKXS73; dvs samma boett odyl, men med en ljus silverfärgad urtavla.

Nåväl, en likväl tämligen trivsam modell med sunburst-på silver-dial (syns dåligt på mina som vanligt usla oskarpa mobilkamerabilder, silver-sunbursten är markant bättre i verkligheten). Känns redan som en trevlig följeslagare. Och jo, självklart är länken så undermålig som mina andra Seiko 5, men det löser man ju ut på sedvanliga vis. :)

20200326_003850.jpg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Köpte en av de första klockorna som fick mig att bli intresserad, en Seiko SNKL23. Efter att ha bytt till läderband så har denna tagit över handledstiden från min Orient Ray. Är sugen på att komplettera med en Seiko SNKL48 (guldfärgad) med guldmesh, är det over the top?
20200330_183135.jpg
 

Canee

Cartier
2-Faktor
SNK80x-serien är grymma (har en 809 själv). Löjligt mycket klocka för pengarna, och man får väl bara hoppas Seiko har modeller som dessa i åtanke i framtiden när de planerar inför framtiden.

Har själv också en 809a. Är lite sugen på att komplettera med en 805a eller 807a. Någon som har en 07a och kan säga något om hur den blå färgen på tavlan upplevs live?
 

JohLun

Rolex
2-Faktor
Köpte en av de första klockorna som fick mig att bli intresserad, en Seiko SNKL23. Efter att ha bytt till läderband så har denna tagit över handledstiden från min Orient Ray. Är sugen på att komplettera med en Seiko SNKL48 (guldfärgad) med guldmesh, är det over the top?
20200330_183135.jpg
Tycker absolut du ska köra på en Seiko SNKL48, en av de fina sakerna med klockor, man får använda de som man själv gillar :)
 

Vinflaskan

Cartier
Kommit över en 6119-7143 från 1971 som tickar och går men dom skulle må bra av lite kärlek eftersom den tappar tid och inte har superbra gångreserv. Någon som har tips på vart jag vänder mig i Stockholmsområdet och vad ungefärliga kostnaden för en service kan vara?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kan absolut hålla med dig men har för mig att den inte bärs så stort pga luggarna, men hade bezelen varit helt i stål samt vitt datum ifall man får vara petig
Ja, exakt! Men läste bland recensionerna att den faktiskt var stor ändå.

Förresten, har du kollat på skx011 samt den nya femman?
Ja, kollat på dem, men stör mig på det svarta runt markeringarna. Seiko är nummer ett när det gäller att göra nästan perfekta klockor. ;)
 

Acos

Audemars
Ja, exakt! Men läste bland recensionerna att den faktiskt var stor ändå.


Ja, kollat på dem, men stör mig på det svarta runt markeringarna. Seiko är nummer ett när det gäller att göra nästan perfekta klockor. ;)
Haha ja man ska fan inte få allt som man vill helt enkelt:D

Edit - Jag själv tycker skx011 är riktigt shysst ifall man byter till inlägg från skx007
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Haha ja man ska fan inte få allt som man vill helt enkelt:D

Edit - Jag själv tycker skx011 är riktigt shysst ifall man byter till inlägg från skx007
Alltså, hade man bytt bort det svarta på urtavlan och haft gult/guld istället så hade klockan varit perfekt! Och sen en two tone jubilee länk på det. Mhmmmm, dräglar. :oops:
 
Topp