• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

Yrsnö

Cartier
Min lilla Seiko 5 som jag fick i födelsedagspresent av två vänner. De två vännerna hade hjälp mig bygga altan i somras, som tack ville jag köpa en varsin SNK807/5 till dem. För att luska ut vilken färg de själva tyckte mest om så skickade jag lite bilder till dem som om jag själv funderade på att skaffa en. Till min förvåning fick jag denna på födelsedag istället. Lustigt nog så trillade deras in dagen innan så nu har vi alla tre varsin i olika färger :D

IMG_20180204_121558.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Gillar TS 369. Var köpte du den ifrån? Har en Seiko 5 SNK357K1 och älskar den. Lite liten på 37mm. Funderar på en till Seiko. Skapat en tråd om två olika jag funderar på.

Men gillar 369 så nu börjar jag bli fundersam. Nackdelen jämfört med de andra jag kikar på är att 369 bara är wr 30m. Vitt och rött passar fint ihop och bra pris.

Ska byta band på min Seiko också. Men tycker det är helt okej. Men tror den skulle passa med blått nato eller läderband.
IMG_20180220_115801_829.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Funderar på ge min Seiko 5 en rejäl service, klockan är från 1977. Finns det någon som behärskar detta i Sverige eller skickas den vidare till JP?
 

Rolfen

Rolex
Enligt mig har SNK621 en av dom bästa tavlorna Seiko gjort, älskar den gråa tavlan och gillar verkligen dagfunktionen.
Seiko5.jpg


Vad jag däremot inte gillar är den hemska integrerade länken. Så jag flyttade över innanmätet till en SNK369 boett istället, bytte dessutom glaset till ett plexi för lite mer vintage känsla.
SeikoSNK621.jpg


SeikoSNK6212.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Någon som äger en sån här? Enda problemet är med armbandet där spring bars är typ 12mm breda eller nåt sånt så blir att klippa ett nato på nåt fult sätt isf om man ska byta. Tänkte köpa förut men dagen efter jag hittade den på CW var den slutsåld men nu är den tillbaka. Lär väl slippa tull också? Kostar 697 spänn.
Screenshot_20180616-204942_Chrome.jpg
 

seppo

Omega
2-Faktor
Har slängt blickar på samma klocka från creationwatches, åkte du på att betala tull och i så fall hur mycket?

Yes, åkte på moms i efterhand. Det är väl lite över 20% vad jag minns, förväntad summa i alla fall så tyckte ändå det var värt det helt klart, men det verkar vara lite si och så vilka som åker på det eller inte. Jag beställde två klockor så de kanske plockade de större paketen? :)
 

neltz

Omega
Någon som äger en sån här? Enda problemet är med armbandet där spring bars är typ 12mm breda eller nåt sånt så blir att klippa ett nato på nåt fult sätt isf om man ska byta. Tänkte köpa förut men dagen efter jag hittade den på CW var den slutsåld men nu är den tillbaka. Lär väl slippa tull också? Kostar 697 spänn.
Screenshot_20180616-204942_Chrome.jpg

Klickade hem den svarta förra veckan från cw, åkte på tull och moms. Dock kom den så sjukt snabbt, beställde lördag och hämtade ut den på måndagen
5CFC5C6E-C523-4B13-9148-5A7C44D40BB4.jpeg
 

Everchanger

Breitling
2-Faktor
Chansade på en SRPB15 från Skywatches hoppades att den blå färgen inte skulle vara fullt lika pastellfärgad som bilderna antydde och att jag skulle klara av att bära den då den var lite större än mina tidagare klockor. Har vaggat fram och tillbaka under två veckor och undrat om jag inte skulle beställt en SRPB21 istället då den ser ut att ha en aningen mörkare blå färg. Hämtade ut den förra veckan och är väldigt nöjd med både färgen och passformen, toppenklocka än så länge!

DSCF7076.jpg
 

neltz

Omega
Hm rätt mycket mtp. priset på klockan men inte så farligt ändå. Hur är länken?

Om länken är okej köper jag nog den blå (svarta var snygg med men blå är min favoritfärg)

Edit: Slutsåld... såklart.

Ja lite så, men ändå billigare än i Sverige och snabbare leverans dessutom.
Länken är ganska rasslig, men den funkar tycker jag!
 
Topp