• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 förtjänar lite kärlek

Kottmossa

Omega
Fick aldrig tag i en beggad, så det fick bli en ny

800A2482-EB55-41AB-B691-B671EC1C2177.jpeg


Länken var OK, men först får den bo på nato:

D5746AC4-A20F-4B8D-A99A-0C83456A3BFA.jpeg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Vid mitt förra klockskov i mitten av 00-talet köpte jag en den "fint" och en del "billigt". Denna Seiko SNK355 tillhörde det billiga och har burits regelbundet men inte dagligen i mer än tio år. Håller fortfarande tiden hyggligt trots att 7S26A-verket ännu inte servats.

Funderade ett kort tag tidigare idag på om jag skulle sälja den eftersom jag nu har fler ur som fyller samma nisch i samlingen, men nä... efter tio år och med en klocka som är snygg utan att jag behöver vara rädd om den så får den stanna. :)

DSC_0254.JPG
DSC_0255.JPG


Seiko = kärlek. :) High 5!
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vid mitt förra klockskov i mitten av 00-talet köpte jag en den "fint" och en del "billigt". Denna Seiko SNK355 tillhörde det billiga och har burits regelbundet men inte dagligen i mer än tio år. Håller fortfarande tiden hyggligt trots att 7S26A-verket ännu inte servats.

Funderade ett kort tag tidigare idag på om jag skulle sälja den eftersom jag nu har fler ur som fyller samma nisch i samlingen, men nä... efter tio år och med en klocka som är snygg utan att jag behöver vara rädd om den så får den stanna. :)

DSC_0254.JPG
DSC_0255.JPG


Seiko = kärlek. :) High 5!
Du kör fortfarande den på originallänken? :O

Mina kommande 5or:
 

Bilagor

  • Screenshot_20181019-202323_Gallery.jpg
    Screenshot_20181019-202323_Gallery.jpg
    73.7 KB · Visningar: 4
  • Screenshot_20181019-202345_Gallery.jpg
    Screenshot_20181019-202345_Gallery.jpg
    80.8 KB · Visningar: 4

hejsam

Patek
2-Faktor
Jagat denna modell ett tag, äntligen fick jag tag på en :)
12C69DAC-F9A0-4767-902C-08E1A5BB54E9.jpeg

Bra intryck än sålänge, länken är rätt dåligt som väntat dock. Så funderar på att klippa till ett 24mm gummi. Vissa har fått till det riktigt bra har jag sett, kanske någon här på forumet som gjort det? :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Kör på den om du varit nöjd med den så pass länge :) Tänkte bara att många inte gillar dessa och byter ut. Jag sålde min här på KS och växlar mellan 3 nato.

Tycker det känns som fel ur för NATO. Nån juste läderrem kanske? Men jo, jag är egentligen nöjd med den. Fast sen jag köpte en SARB035 används SNK355:an ganska lite. Samma nisch. :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Någon som vet vad andra språket är på denna förutom engelska? Hade varit trevligt med kanji, tänkte eftersom den är tillverkad i Japan. Vet att den modellen som INTE är tillverkad i Japan har spanska, tror det finns arabiska också. Larvigt kanske men är det kanji ökar det chansen för köp rätt rejält hehe.

Ref: snkd97j1a
snkd97j1-a.jpg
 
Topp