Dags att bumpa denna tråd, 5orna bör väl dominera sommaren? Tåliga
samt en glädje att bära
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Genta-design!Nyförälskad i den här lilla rackaren. Den har ju verkligen något speciellt.
Seiko 5 Sports, SNKE01 - snygg och prisvärd, är mycket förtjust i urtavlan.
Köpte en sådan till brorsan när den trendade på forumet. Är man van vid dyrare klockar så är den ju lite tråkig att hantera, men jävlar, varje gång jag ser den på hans handled slås jag av hur snygg den är. Seiko 5 är äkta bang for buck!
Reff på denna
SEIKO 5 är kanon om man vill hålla nere budgeten. Har haft massa modeller och har aldrig blivit besviken.
Snkk45Reff på denna
Tack så mycket
Vill flika in med att jag rekommenderar klockan starkt Bra pang för pengen!Tack så mycket
Härligt att höra har letat som fan på nätet men kan inte hitta någon som säljer tyvärr. Den verkar ha utgått ur sortiment. Om någon vet vart man kan köpa denna så hojta gärna tillVill flika in med att jag rekommenderar klockan starkt Bra pang för pengen!
Farsans femma
Sjukt skarp boett på den där! Vart hittade du den? Har själv en 5a med samma boett(synts lite tidigare i tråden) undrar om man ska försöka hitta en till som är närmare ditt skickKvällsbild på min 5’a från 1968
Den dök upp här på forumet. Tror det var förra våren. Håller med både trevlig boett och tavla på denna referens.Sjukt skarp boett på den där! Vart hittade du den? Har själv en 5a med samma boett(synts lite tidigare i tråden) undrar om man ska försöka hitta en till som är närmare ditt skick
Riktigt trevlig pjäs! Du skulle inte kunna vara så vänlig och dela med dig av ref?
Tack! Du får gärna höra av dig om du kommer på säljar tankarBer om ursäkt för väldigt sen respons, SKZ247 är reffen.
SEIKO 5 SKZ211 är en udda 5:a på flera sätt förutom sitt säregna utseende. Till att börja med har den två smeknamn, både Atlas och Landshark är namn som används på denna särling. Vidare är den ovanligt påkostad för att vara en 5:a med bland annat massiv länk där även ändbitarna är massiva och det är den första 5:an som är klassad för 200 meter. Modellen släpptes 2005 och från början fanns det bara tre varianter SKZ207 (vit), SKZ209 (blå) och SKZ211 (svart) men som vanligt när det gäller Seiko kom det efter ett tag ett helt gäng modeller varav en del i begränsad upplaga. Mest udda är SKZ257 som släpptes 2007 för att fira den thailändska kungens födelsedag.
Jag har nyss blivit ägare till en lagom patinerad SKZ211J, J gör att dagvisningen förutom engelska även är på för mig rätt obegriplig arabiska (vilket är kul).
Massiv länk och krona med en 5:a på.
Även baklocket har begåvats med en 5:a
Till sist en bild från nätet på den helt galna SKZ257 som nämns ovan. Är så pass galen att den hamnar på min dröm-klocke-lista!
En sån där var min första automatiska klocka. Som du säger så är det väldigt mycket för pengarna. Grattis!Jobbklockan
SNZG15K1, plockade upp den för runt tusenlappen. Är otroligt nöjd med vad man får för pengarna.
Väldigt fin samling!Gateway drug
Är det där snkk47? Hittar ingen till salu..
SEIKO 5 är kanon om man vill hålla nere budgeten. Har haft massa modeller och har aldrig blivit besviken.