• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7a28, 7a38 med 7a-varianter-(tråden!)

URsinne

Audemars
2-Faktor
Han sa också att den lilla subvisaren bara lossnar om man tappar klockan i golvet men å andra sidan hade ju glaset krossats så det har ju fått en smäll.

Bommen kunde fastna på de här verken eller så menade han just gamla kvartsverk. Han sa att han kunde ge det ett försök men att det oavsett var nya delar som nog behövdes.
Jag skulle höra mig för med nån annan som inte var rädd för att ta ut verket.
 

rogart-63

Patek
Vissa urmakare har fobi för quartz verk. Men detta är ju en av dom första quartzkronograferna. Riktigt bra verk som är hyfsat lättskruvat. Men många många delar. Och det gäller att ha allt superrent.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Gick och bytte till min 7a38-7020
IMG_20180530_141830-01.jpeg

Förstår att du saknar din @koze. De är jäkligt härliga :) tvåton är kanske inte lika fräckt som din men lite gubbcharmigt istället
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Oj oj, märker nu att sekundvisaren tickar två steg åt taget, är detta en indikation på att batteriet håller på att ta slut? Kan vilken urmakare som helst byta batteri på denna?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Oj oj, märker nu att sekundvisaren tickar två steg åt taget, är detta en indikation på att batteriet håller på att ta slut? Kan vilken urmakare som helst byta batteri på denna?
Jag bytte batteri själv på min 7a28-7040. Inge märkvärdigt för vilken urmakare som helst :)

Eller jag menar, det är urverkshaveri när som helst. Köper den till vrakpris :D
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Men det kan väl tas på Köp & Sälj isf eller i pm. Det är trots allt ingen köp och sälj-tråd så vi behöver börja sätta ut bilder med pris i trådarna. Då blir hela stället ett enda köp&sälj. Onödigt eftersom det finns en sådan särskild avdelning redan.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Varken köpesannonser eller säljesannonsee direkt i diskussionstrådarna tack.
Du skrev någonstans angående detta vad som var ok och inte. Att visa intresse kommer jag ihåg är ok men hur var det med resten? Har du möjlighet att länka för jag hittar den inte. Har sökt en stund nu.

Vill att det ska gå rätt till och om jag nu gjort en tabbe ber jag om ursäkt. Fick dessutom oväntat många hugg och till alla så vill jag bara säga att jag skriver antingen i PM eller om moderator tycker det är åt skogen så kryper jag till korset och skriver en annons så får ni svara på den.

Såhär ser den ut iaf
IMG_20180319_104425-01.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp