• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Black series

Jag ändrar mig:
Nämen ärligt? Hur limiterade är dom? Hur många antal släpps?

Helt ärligt så vet jag inte och jag bryr mig inte heller. Har en Ninja Turtle väntandes på mig när jag kommer hem från semestern. Jag har beställt en för att jag tokgillar Turtles. Hur pass limiterad den är känns skitsamma i min värld. Köper inte klockor för att känna pengar.

Jag ändrar mig:

Helt ärligt så vet jag inte och jag bryr mig inte heller. Har en Ninja Turtle väntandes på mig när jag kommer hem från semestern. Jag har beställt en för att jag tokgillar Turtles. Hur pass limiterad den är känns skitsamma i min värld. Köper inte klockor för att känna pengar.
Trevlig attityd...köpte också för den är snygg men kul o veta..

Fattar inte. Alltså, frågan hur pass limiterad denna trio är är väl relevant?
Blue Lagoon turtle och samurajen har jag för mig att jag läst släpptes i 6.000ex var.
Brukar Seiko släppa en limited ed och sedan släppa på mer?
Klart den inte kommer kosta 50k när de är slut i butik och serien upphört (oavsett upplaga). Men story och info gör väl ägandet lite roligare väl?

Fattar inte. Alltså, frågan hur pass limiterad denna trio är är väl relevant?
Blue Lagoon turtle och samurajen har jag för mig att jag läst släpptes i 6.000ex var.
Brukar Seiko släppa en limited ed och sedan släppa på mer?
Klart den inte kommer kosta 50k när de är slut i butik och serien upphört (oavsett upplaga). Men story och info gör väl ägandet lite roligare väl?

Har inte hittat någon info om antal på någon av de vanliga sidorna, men säkert att de som hänger i diverse Seiko-forum har bättre koll.

Tror inte det är frågan om antalet klockor som gör att det inte kommer svar, utan tassandet runt priset/eventuella prisökningar. Kanske inte det roligaste att skriva om första dagen man får klockan och som @Tampa_blord skrev, ointressant för flertalet då man inte köper för att spekulera.

Senast ändrad:
Jag visste inte ens den var Limiterad innan jag läste här. Såg på Seikos hemsida klockorna av misstag. Fastnade för chronon direkt. Kom o tänka på vilka som har dom. Klockmaster. Ringde dom direkt och dom sa att dom skulle släppas i början på Februari. Bokade direkt och den kom tidigare..

DA3027A8-B7E3-4334-82B3-280B34684643.png
62146CB4-669E-41A1-A57F-95224FE12F2A.png

Jag visste inte ens den var Limiterad innan jag läste här. Såg på Seikos hemsida klockorna av misstag. Fastnade för chronon direkt. Kom o tänka på vilka som har dom. Klockmaster. Ringde dom direkt och dom sa att dom skulle släppas i början på Februari. Bokade direkt och den kom tidigare..
Såg dem på Seiko_official på Instagram (eller vad den kan heta) igår. Ringde klockmaster globen och bokade direkt (10min innan stängning) och hämtade idag (blev sne493, de hade en chrono kvar också).
Var lite tvek först men gillade den verkligen när jag fått känna lite på den hemma.
Ett bra impulsköp, finns nog bättre klockor om man köper för spekulation.

Har inte hittat någon info om antal på någon av de vanliga sidorna, men säkert att de som hänger i diverse Seiko-forum har bättre koll.

Tror inte det är frågan om antalet klockor som gör att det inte kommer svar, utan tassandet runt priset/eventuella prisökningar. Kanske inte det roligaste att skriva om första dagen man får klockan och som @Tampa_blord skrev, ointressant för flertalet då man inte köper för att spekulera.
Då är jag med.
Ingen av dessa tre modeller kommer förändra någons ekonomi nämnvärt. Men tre lyckade klockor att titta på.

Slog till på en sköldpadda. Men fan hur är det tänkt med garanti och instruktionsbok de de får ju inte plats i ytterboxen. Har jag fått fel?

A1C65C8B-8DBB-4835-9B6E-C58433D3930C.jpeg
13215BC4-DE98-4C3A-9112-AD3B8B543096.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp