• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SEIKO- Gruppköp SEIKO5GMT KLM Globen

E2947BD6-FBEF-4B31-AEFE-00014D1525F2.jpeg

Jag tycker att den oranga har rejält med karaktär och kaxighet i läcker balans. Men jag ser inte att den passar med mig.

Så jag valde den svarta - subtil men pondus i det tysta.

Men den oranga är läcker. Helt klart.

Jag tycker att den oranga har rejält med karaktär och kaxighet i läcker balans. Men jag ser inte att den passar med mig.

Så jag valde den svarta - subtil men pondus i det tysta.

Men den oranga är läcker. Helt klart.
Lite så som jag också resonerade i valet av den svarta... var inte helt hundra på om jag skulle fixa att bära upp så mycket färg, men cool är den iaf 😀

"Mikan orange" såg jag att den orangea kallades i en annons nu apropå någon här efterfrågade vad färgerna skulle kallas förutom Blåbär. Ska betyda mandarin på japanska. Alltså mikan betyder det. Blåbär tror jag inte betyder nåt på japanska.

Slog till på denna igår - mest för att jag tycker den är lite cool. Jag är rätt ny på budget-seikoområdet - orkar någon svara på några frågor?

SKX är ju legendarisk. Sen kom nya 5 för typ tre år sen som inte blivit samma grej (känns det som). Nu lägger man till en gmt-hand och jubilee - tydligen en jättegrej men kan någon förklara varför? Är ju fortfarande en Seiko 5 liksom.

Om man slår till på en Turtle får man en Prospex. 200 m, men det är väl i stort sätt det väl?

Försöker utröna om bezeln är målad eller om det är glas längst upp son på vissa andra Seiko. Sägs olika på nätet - vissa säger att det bara är färg och lack. Någon som vet?

Hardlex - många bytte det till safir på skx. Repas det snabbt?

Jag gillar den. Men jag gillar inte de vanliga 5. Denna känns lite mer entusiast. Men totalt ologiskt så klart. Kan detta bli sommarbeatern och trumfa min King-turtle?
FBA64DF1-DBB8-4EDC-BAAD-9DE2E58D7642.jpeg
11729C69-7722-4BDA-8B8D-0D19995295A6.jpeg

Senast ändrad:
Med risk för att det kan vara helgerån, men har ni en sådan här Promaster ”nånting nånting” så verkar spännet med microjusteringen passa exakt, rent mekaniskt i alla fall. Microjustering kan ju vara trevligt. Hur det ser ut rent estetiskt är ju upp till var och en…

ACC0E313-335F-40FB-AF48-8877D2C19E03.jpeg

Shit! Det här är riktigt bra! 24 timmar senare på handleden kan jag konstatera att mitt ur går +2-3 sek/dygn @Watchie Dubbelkollade också enligt bild och det stämmer väl. Mycket nöjd med köpet @yonsson. Nu ska jag justera armbandet så den sitter perfekt. Grymt på tjänsteresan utomlands :cool:
20220710_131021.jpg

Ungefär som här, ligger omkring ca +2. Förvånande. Har de justerat dom?
Återstår att se om det håller i sig.

Tillbaka
Topp