• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Pieces

Omega
Ni som bytt verk, var får ni tag i/köper ett NH36 verk?

Lånar ditt inlägg. Behöver också byta urverk i min skx då det dog för mig och tänker då uppgradera till NH36. Har beställt delar förr från crystal times men postnord slarvar alltid bort dem så något köp från asien är inte aktuellt.
Var inom europa får man enklast tag på NH36 samt vilka delar behövs ytterligare för att genomföra bytet så smidigt som möjligt?

Edit; kan tänka mig att byta till ett överblivit orginalverk också bara för att klara sommaren, PM om ni har nått ligger :)
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Blandad kompott :happyhappy:
IMG_20190528_171411.jpg
:seiko:
 

hejdennis

Breitling
Hej KS! Finns där nån inom Sverige eller i nära anslutning som gör ”beställningsjobb”? Har en Skx007 som jag gärna skulle tvista till lite men är inte bekväma med att göra det själv så skickar hellre iväg den och betalar en slant. Tips någon? Tack på förhand!
 
Jag har samma fråga som ovan. Finns det någon i Stockholmsområdet som kan byta visare åt undertecknad? eller åtminstone har ett tips på någon urmakare som tar sig an jobbet. Får bara nej från de urmakare jag har frågat.
 

Maltese

Breitling
Hi all!

First of all pleased to see that Sweden has many watch enthusiasts who share the same passion, although apologies for writing this post in English as I do not speak Swedish ;)

As I am new here in the Forum and in Stockholm, I wonder if any of you know or make Seiko Mods?

I am currently looking to build a mod with a Seiko SKX as illustrated in your previous post with Merc hands, and would highly appreciate to know whether (how) you made this modd?

skx171newhandswp.jpg


Thank you.

Tic-Tac,
Maltese
 
Senast ändrad:
Topp