• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Ostberg

Omega
Testar bb36 looken :)
Byggde ihop den igår med ett gammalt 6r15 verk som jag hade liggande. Skulle dock behöva en lite längre krona. Svårt att vrida upp den med minikronan ;)
20210410_205741.jpg
 

ogge81

Omega
Efterlysning: Nån som moddat en SKX001 ? Letar primärt efter inspiration.. Enligt vad jag kunnat läsa mig till
ska prylarna från från skx013 passa, det öppnar ju upp för lite roliga namoki prylar. Vill sätta ihop en sommarklocka. :)
 

rickards

Rolex
2-Faktor
La ut en köpesannons men frågar här också, nån som har en SKX009-bezel komplett m insert till övers? Lite sliten är helt okej.

Köpt av @hankok 🙂
 
Senast ändrad:

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Såg också att packningen ligger konstigt. Den ligger rätt innan jag pressar men sen så hamnade den så. Hur ser jag om den är skadad (den är väl det förmodligen vid det här laget). Vill väl egentligen inte att det ska va sista mod men det var så jädra svårt att få till det.
När jag skulle få glaset rakt i en SRPD som jag köpte här på KS, var det med problem! Mätte tillslut originalglaset och detta, skilde nästan en 10:dels mm. Det domade är lite större, kollade en massa på Google och skx har en lite tunnare packning så det fungerade bra sedan jag köpte sådan.
Är ju samma glas sinsemellan dessa modeller, finns kanske ”mod” packning för eftermarknads glas.
Vet inte var det domade glaset är köpt satt på, men tänker att det borde vara få tillverkare!
Är trevlig klocka sitter skönt på armen, kommer att leva ”beater” liv!
4FB78FD6-A1AD-4DE0-88B0-B2B535E93BEE.jpeg
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Vilken Strapcode är du intresserad av? Jag har en president till övers om du vill testa en sådan för en blygsam summa.. Dock använd med en del repor osv så kanske inte gör sig på ett exklusivt bygge?
Lite sugen att testa på nya femman, är 22mm väll ? Har läst att det går med andra springbars, någon som har testat?
 

glemmy

Breitling
Söker med ljus och lykta efter olivgrön bezel insert för skx. Likt spb153 i färg och utförande, någon som sett detta?

Slänger ut en fråga till, gäller matchning av nyans på lysmassa / lume. Jag vill byta visare och vill att det ska matcha seikos (lumibrite?) i dagsljus. De flesta eftermarknadsvisare har C3 och den har en svag grön ton väl? Seikos är mer gräddvit.
Har ni några bra tips här?

Om de lyser olika i mörker kvittar för mig.

Tack!
 
Köpte en coin edge bezel till skx från One second closer. Kändes.....så där, Inge vidare klick när man vrider och känns nästan som den glappar/fjädrar på boetten.
kan jag gjort fel? Eller finns det bättre märken/tillverkare att köpa?
Någon som har mer erfarenhet än jag.
 
Topp