hankok
Basic
That’s great! I’m glad it worked outFinally Namoki answered, they send me replacement, took some time but they did what they should
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
That’s great! I’m glad it worked outFinally Namoki answered, they send me replacement, took some time but they did what they should
![]()
Snygg. Var hittade du tavlan!Testar bb36 looken
Byggde ihop den igår med ett gammalt 6r15 verk som jag hade liggande. Skulle dock behöva en lite längre krona. Svårt att vrida upp den med minikronan
![]()
It’s literally perfectSNK-modd:
![]()
Namokis tunna solida baksida:
![]()
Köpt på eBay från time-watchstore. Explorertavla som dock visade sig vara 30mm när den kom till Sverige. Så jag fick slipa lite för att få in den i casetSnygg. Var hittade du tavlan!
I knowThat dial on the Turtle!![]()
SNK-modd:
![]()
Namokis tunna solida baksida:
![]()
Tänkte modifiera min Skx013 totalt. Vet någon vart kan jag hitta vit tavla och vit chapterring till en skx013?Någon med Skx013 bezel till salu/byte?
Helvit?Tänkte modifiera min Skx013 totalt. Vet någon vart kan jag hitta vit tavla och vit chapterring till en skx013?
Ja, med daydate.Helvit?
Luciusatelier har en helvit med daydateJa, med daydate.
Jäklar, den va fin! Men så synd att det saknas lume.Luciusatelier har en helvit med daydate![]()
Yepp har deras helsvarta , den är också grym! Ifall du vill ha med lume vet jag tyvärr inte vart du ska vända digJäklar, den va fin! Men så synd att det saknas lume.![]()
La ut en köpesannons men frågar här också, nån som har en SKX009-bezel komplett m insert till övers? Lite sliten är helt okej.
När jag skulle få glaset rakt i en SRPD som jag köpte här på KS, var det med problem! Mätte tillslut originalglaset och detta, skilde nästan en 10:dels mm. Det domade är lite större, kollade en massa på Google och skx har en lite tunnare packning så det fungerade bra sedan jag köpte sådan.Såg också att packningen ligger konstigt. Den ligger rätt innan jag pressar men sen så hamnade den så. Hur ser jag om den är skadad (den är väl det förmodligen vid det här laget). Vill väl egentligen inte att det ska va sista mod men det var så jädra svårt att få till det.
Lite sugen att testa på nya femman, är 22mm väll ? Har läst att det går med andra springbars, någon som har testat?Vilken Strapcode är du intresserad av? Jag har en president till övers om du vill testa en sådan för en blygsam summa.. Dock använd med en del repor osv så kanske inte gör sig på ett exklusivt bygge?