• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Justdix

Cartier
2-Faktor
Visar modd på skx033. Väntar hem en del grejer för att göra om den ordentligt
IMG_20190119_143554_102.jpg
 

Jonten

Breitling
Hallå!

Jag är ny på forumet och har en skx007j1 på originalgummi....
 
Senast redigerad av en moderator:

Ekberget

Cartier
Hej alla moddare! Är sugen på att byta dag/datum-skiva på min SKX009 och efterfrågar därför
  1. någon, gärna professionell, som kan hjälpa till att modda uret; och
  2. återförsäljare för just dag/datum-skiva till SKX009 (fysisk butik eller på nätet spelar ingen roll).
Är intresserad av att en skiva med japansk skrift, dvs. kanji för dagarna. Tacksam för all hjälp jag kan få!
Hur gick det sen? Jag vill med byta på mina seiko som inte är JDM.
Någon av alla moddare här kanske kan berätta om det är struligt och om dagskivorna passar flera modeller.
Har en ny 5a med 7s26 och en padda med 4r36. Samma typ av dagskiva i dem??
 

Ekberget

Cartier
Hur gick det sen? Jag vill med byta på mina seiko som inte är JDM.
Någon av alla moddare här kanske kan berätta om det är struligt och om dagskivorna passar flera modeller.
Har en ny 5a med 7s26 och en padda med 4r36. Samma typ av dagskiva i dem??

@Ahla77 du verkar ju vara en hejjare på det här med moddade seikos. Har du nån input kanske? :angel::angel:
 

Ekberget

Cartier
Med anledning av att jag fick byta verk passade jag även på att aamtidigt byta visare till MM300 från monsterwatches. Tycker det verkligen blev ett lyft. Valde dock att behålla sekundvisaren med den röda toppen.
20190207_153405.jpg
Så mycket bättre än original. Fixar inte den där stora pilspetsen alltså.. den som gjort att jag inte äger någon monster, mm200 eller nyare samurai.
 
Topp