• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

dorf

Breitling
2-Faktor
Hej alla modders. Jag står i startblocken för min första mod. En av sakerna jag tänker mig är att byta krona. Jag har köpt krona och pinne från Namoki och behöver således klippa pinnen och fästa kronan mer än att bara skruva på den på pinnen. Vad använder ni för det? Gänglåsning?
 

JrB

Breitling
Hej alla modders. Jag står i startblocken för min första mod. En av sakerna jag tänker mig är att byta krona. Jag har köpt krona och pinne från Namoki och behöver således klippa pinnen och fästa kronan mer än att bara skruva på den på pinnen. Vad använder ni för det? Gänglåsning?
Man kan använda blå loctite "skruvlåsning" som är till för detta. Mvh
 

JrB

Breitling
Hej på er. Jag har en SKX013 (lilla 007an) som nu helt plötsligt tappar ett par min om dagen. Vet inte riktigt vad som hänt, men tror det kan ha kommit in vatten i den efter att jag själv justerat den. Klantigt, ja, men det är en relativt billig klocka och kul att test meka lite själv.
Min fråga är om det är någon här som är händig nog att byta urverket i den? Jag känner inte att det är någon ide att serva den för dyra pengar men älskar den lilla klockan ;) Så skulle vilja uppgradera urverket så man kan få hackning och uppdragning manuellt också. Jag kan inget om detta så uppskattar verkligen om någon vet vart jag kan vända mig, ni får gärna PMa mig :)
Glad midsommar på er!
Hej, vi kan hjälpa dig med det om behovet kvarstår. Kika in på jrbwatch.se.
Mvh
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Är ny när det kommer till modding därför undrar jag om någon här kan leda mig i rätt riktning. Min tanke är att köpa delar och få någon mer professionell att utföra jobbet (urmakare)?
all hjälp uppskattas. :)
 
  • Like
Reactions: JrB

JrB

Breitling
Tjena!
Är ny när det kommer till modding därför undrar jag om någon här kan leda mig i rätt riktning. Min tanke är att köpa delar och få någon mer professionell att utföra jobbet (urmakare)?
all hjälp uppskattas. :)
Du kan kika in på jrbwatch.se, de har delar och kan montera eller modifiera klockan. Mvh
 

Maer

Cartier
Min senaste mod, är själv grymt nöjd.
Vad säger folket, flyger den?

Oem Spb147 tavla
Oem Spb147 visare
Mycket trevlig 37mm boett
Länk med glidelock

Screenshot_20210811_182619.jpg
 

Andren

Omega
2-Faktor
Fick lite inspiration efter lurkande i den här tråden så jag testade att köpa in en Seiko 5 och lite delar från Namokimods. Resultatet blev över förväntan måste jag säga! (Bytt bezel insert, chapter ring, glas och visare).

Enklare än vad jag trodde förutom den förbannade sekund-visaren😂

Tack för inspirationen, finns en risk att man fortsätter!
IMG_20210813_143004~3.jpg
 

Stokesey

Omega
Hej,

Någon som har provat att ersätta ett NH35-urverk med ett kvartsverk? Uppfattning om vilket kvartsverk som skulle lämpa sig bäst?

Samma fråga på 7S26 :)

Hälsningar,
Richard
 
Topp