• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

Andy7750

Audemars
2-Faktor
:)

jDBFsIX.jpg
Läcker, stort grattis.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Den bär som en skx007, rolex submariner eller något annat liknande. Jag förstår inte varför just denna klockan skulle vara för stor?

Håller inte riktigt med. Jag körde SKX igår och SBDC053 idag och tycker helt klart att den senare bärs större, dock inte större än att man kan leva med det. Det är en mycket trevlig klocka.
 
Den bär som en skx007, rolex submariner eller något annat liknande. Jag förstår inte varför just denna klockan skulle vara för stor?

Det är lugg till lugg som är för långt, 50mm på sbdc051. Några få men väldigt viktiga millimetrar som gör stor skillnad på handleder som med nöd och näppe kan bära upp en skx007 (46mm l2l).
Bytte precis bort en zodiac sea wolf med diametern 40mm och lugg till lugg 49mm (om jag minns rätt) då den helt enkelt blir obekväm efter ett tag.
Men jag vet inte, svårt förtjust i sbdc051 så kanske måste prova en sån vad det lider.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Sbdc är en nästan perfekt klocka enligt mig, dock faller den på storleken och då syftar jag framförallt på lug till lug. Väldigt synd att många nya klockor som släpps är så stora,
 

SdV

Omega
Det är lugg till lugg som är för långt, 50mm på sbdc051. Några få men väldigt viktiga millimetrar som gör stor skillnad på handleder som med nöd och näppe kan bära upp en skx007 (46mm l2l).
Bytte precis bort en zodiac sea wolf med diametern 40mm och lugg till lugg 49mm (om jag minns rätt) då den helt enkelt blir obekväm efter ett tag.
Men jag vet inte, svårt förtjust i sbdc051 så kanske måste prova en sån vad det lider.

Jag håller med, den hade gärna fått vara lite kortare lug-to-lug. Man ser ju mer av länken då, som ju på denna klocka är riktigt snygg. Jag tror att formen på min handled är förlåtande även om jag inte har så stor omkrets.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Funderar på att beställa en sbdc053 från Seiyajapan,hur lång lång tid tar leveransen ca?Tull och moms är jag med på.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Älskar verkligen klockans utseende och är nära köp... Men vad tycker ni om storleken? Bär man upp den på 16.5?

Nästa fråga är; jag har möjlighet att köpa båda på länk. Är det blå eller svart man ska ha?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Älskar verkligen klockans utseende och är nära köp... Men vad tycker ni om storleken? Bär man upp den på 16.5?


Nästa fråga är; jag har möjlighet att köpa båda på länk. Är det blå eller svart man ska ha?

Jag personligen tycker den bärs ganska stort. Den har ett lug till lug på 49,5mm.

Själv tycker jag kombinationen, svart tavla med ett waffle-gummi är riktigt snyggt.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Älskar verkligen klockans utseende och är nära köp... Men vad tycker ni om storleken? Bär man upp den på 16.5?

Nästa fråga är; jag har möjlighet att köpa båda på länk. Är det blå eller svart man ska ha?

Ja, den är åt det större hållet. Jag har själv knappt 17 cm och hade önskat att den var lite mindre, men samtidigt är den så bra att jag har bestämt mig från att bortse från det.

När det gäller färg, så är det svårt. Jag har för närvarande 4 dykare med svart tavla, så den blå kändes lite roligare för min del. Om jag skulle gå OWG, så hade det fått bli den svarta.
 

Chad

Rolex
Älskar verkligen klockans utseende och är nära köp... Men vad tycker ni om storleken? Bär man upp den på 16.5?

Nästa fråga är; jag har möjlighet att köpa båda på länk. Är det blå eller svart man ska ha?

Det är en SLA017 du ska ha. Kommer sitta perfekt på din handled.

Dessutom blir dom nog rätt svåra att få tag på inom kort :facepalm:

Screenshot_20180303-123330.png
Screenshot_20180303-123320.png
 
Topp