• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

Starship

Cartier
Jag dreglar när jag tittar på bilderna i den här tråden. Frågan är om jag kan bära upp storleken... Hur stort bärs de om man jämför med en Speedmaster eller en Oris Aquis? De båda är ju ganska bitiga klockor, som jag ändå tycker passar min 16.5 handled. Det skulle vara snällt om någon gjorde någon slags storleksjämförelse mellan dessa, antingen i bild eller helt subjektivt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag dreglar när jag tittar på bilderna i den här tråden. Frågan är om jag kan bära upp storleken... Hur stort bärs de om man jämför med en Speedmaster eller en Oris Aquis? De båda är ju ganska bitiga klockor, som jag ändå tycker passar min 16.5 handled. Det skulle vara snällt om någon gjorde någon slags storleksjämförelse mellan dessa, antingen i bild eller helt subjektivt.
2C109FC9-C043-496E-92F6-143A68A8A7E0.jpeg

Håll ut lite, snart kommer dessa. :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Den gör sig bra på gummi också :)
Första gången jag kör med ett Seikogummi och får väl stämma in i kören att jädra vad lång den är. Stör mig inte att flärpen sticker ut mycket men blir galen på att endast ha en styck ”keeper”. Löste det med att köpa ett Casiogummi från Clas Ohlsson och ta dennes, blev bra.
7C46645A-CE18-47DA-90EB-F37055978F11.jpeg
975422EB-95F9-43B0-9192-F9683BB7F77F.jpeg
 

Chad

Rolex
Den gör sig bra på gummi också :)
Första gången jag kör med ett Seikogummi och får väl stämma in i kören att jädra vad lång den är. Stör mig inte att flärpen sticker ut mycket men blir galen på att endast ha en styck ”keeper”. Löste det med att köpa ett Casiogummi från Clas Ohlsson och ta dennes, blev bra.
7C46645A-CE18-47DA-90EB-F37055978F11.jpeg
975422EB-95F9-43B0-9192-F9683BB7F77F.jpeg

Hört många som tycker illa om det där gummit. Personligen är det nog skönaste jag testat. Snyggt också. Enda ogillar är samlar sjukt mkt damm.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Kan rekommendera att skaffa gummit till mm300. Ett rejält lyft enligt mig även om original är ok. Hade mest problem med det bulkiga spännet. Men det är jag det:)
 
Topp