• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

frere

Audemars
2-Faktor
Ändrade titeln lite @frere och lade in EU-ref, hoppas det var OK. Här kommer lite bilder också:
IMG_3258.JPG
IMG_3263.JPG
IMG_3267.JPG
IMG_3240.JPG
IMG_3246.JPG
Bra! Sjukt snygg är den, måste bli en blå!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Rejält mycket bättre på riktiga bilderna än de officiella produktbilderna. En svart med MM300-visare kan nog bli mitt nästa klockköp. Blev riktigt sugen!
 

AB

Panerai
2-Faktor
Lansering i Europa under november alltså, antar att den lanseras aningen tidigare än så i Japan? Någon som har koll? Har en polare som ska dit i början av oktober...
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Vill så gärna ha den blåa, men samtidigt vill jag så gärna ha den på länk :D
Ingen som är på ett gemensamt stort inköp från ön i Juli?
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Vill så gärna ha den blåa, men samtidigt vill jag så gärna ha den på länk :D
Ingen som är på ett gemensamt stort inköp från ön i Juli?
Jag är också riktigt sugen på den blå. Möttes av detta när jag klev in i Seikobutiken i Paris idag:
IMG_2144.JPG
IMG_2151.JPG
IMG_2152.JPG

Tyvärr var det bara visningsklockor utan urverk, men det blev inte mindre lockande än det var innan. Den blå färgen är grym (svårt att fånga bra på bild i butiksljus med ett par snabba från mobilen), likaså formen och storleken. Testade även SLA017 (som så klart är i en lite annan liga), men måste säga att jag nog föredrog den blå och då brukar jag ändå gilla lite mindre skapelser.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Jag är också riktigt sugen på den blå. Möttes av detta när jag klev in i Seikobutiken i Paris idag:
IMG_2144.JPG
IMG_2151.JPG
IMG_2152.JPG

Tyvärr var det bara visningsklockor utan urverk, men det blev inte mindre lockande än det var innan. Den blå färgen är grym (svårt att fånga bra på bild i butiksljus med ett par snabba från mobilen), likaså formen och storleken. Testade även SLA017 (som så klart är i en lite annan liga), men måste säga att jag nog föredrog den blå och då brukar jag ändå gilla lite mindre skapelser.
Säljs den blåa bara på gummi? ☺
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Wow!
Är det nån chans att en butik i Stockholm skulle ha ett visnings-exemplar? Enda storleken jag är osäker på, annars tycker jag den är ett säkert köp.
Ingen aning. Gissar att Globen är mest sannolikt så det är väl bara att ringa och fråga.

Jag tyckte personligen att storleken och formen på den kändes riktigt bra. Sen beror det ju förstås på vad man har för preferenser. Jag föredrar generellt lite mindre saker då jag har ganska spinkiga handleder (16-16,5), men i detta fall tyckte jag nästan bättre om denna än SLA017.
 
Topp