• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sgt Poppas resa mot den ultima klocksamlingen!

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Var hälsade ärade klocksnackare!
Ovan ser ni min nuvarande samling bestående av tre i mitt tycke fantastiska klockor.
Breitling superocean heritage chrono 46
Jaeger LeCoultre Master Compressor Extreme World
Och Reverso Squadra Hometime rosegold limited

Nu till huvudbryt, man är ju alltid på jakt efter nästa steg och skulle vilja ha lite input för att bredda kollektionen och få lite input och inspo på vad nästa steg kan bli, har ganska stora armar därav storleken på mina nuvarande ur, så allt under 40mm går bort! Tacksam för all hjälp
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Kanske en portugeiser med vit tavla?? Dock funkar squadran som "dressklocka" för mig ska bara byta gummit mot läder, men senär det ju min "finklocka" hade kanske vart härligt med en dressklocka som inte är i guld och kostar multum
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Om man tänker rolex, tycker ni man ska hålla sig till helguld och helstål eller är ni för blandningen?? ☺️☺️
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skulle säga svart bratte med bra djup och höjd. Men ska du ha lite variation bland märkena som du redan har så skulle jag säga svarta Sinn U1S. Då får du en fetingdykare och megabeater som håller tuffa tag när du vill spara de känsligare finingklockorna..
 
Topp