• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sgt Poppas resa mot den ultima klocksamlingen!

:) gillar och gillar, jag har ganska stora armar, plus det faktum att jag gillar känslan att det finns något där, det får gärna vara diskret men det får inte försvinna, 40mm är absolut minsta laget, samtidigt som en 46a blir stor men inte enorm och blaffig. Min master compressor bärs alltså varken klumpigt eller enormt trots sin storlek :)
Samma här, 46an på Carlos Costen bärs rätt så bra för mig, tack vare lugsen som är bättre formade, men också helt enkelt för att jag har stora 19cm handleder.

Har ju gått i tankarna om denna skönhet! Silberpfiel, "gamla" ingenieur tilltalar mig völdigt mycket och det är något med denna modellen! Men om min samling får mer brädd det vet jag inte, ljus tavla iaf Hmm
image.jpeg

Tänkte också föreslå ”gamla” Ingyn (3239 va?), den skulle komplettera väl och du har tre tavelkonfig att välja på!

Tänkte också föreslå ”gamla” Ingyn (3239 va?), den skulle komplettera väl och du har tre tavelkonfig att välja på!
sneglat på dom och gillar dom skarpt men Silberpfielen är den jag håller absolut högt estetiskt tycker den är oerhört vacker, ett plus är ju att den är limiterad och en hyllning till den gamla racingbilen ;)

Du verkar inte vara en större fan av vanliga bruksrolex, så då kan jag rekommendera dig att prova på ett skönt märke som inte är jätte vanligt! IWC gör ett flertal trevliga modeller. Du behöver absolut inte någon kronograf i alla fall.

Aquatimer.
IWC-Aquatimer-Chronograph-Expedition-Cousteau-1-2.jpg

iwc-aquatimer.jpg

iwc-aquatimer-automatic-2000-mens-watch-356801-iw356801.jpg
iwc-aquatimer-automatic-iw356811-44.jpg

IWC ingenieur gör i många modeller/referenser.

iwc-ingenieur-black-dial-stainless-steel-men_s-watch-iw324402_1.jpg
iwc-ingenieur-automatic-mission-earth-watch-4.jpg
512812

IWC BIG Pilot.

1529596.png.adapt.750.750.medium.jpeg
IWC-Big-Pilots-Watch-Le-Petit-Prince-ref.-IW500916-SIHH-2016-2.jpg
IWC_Big_Pilots_Heritage_watches_1000-570x511.jpg
IWC-Big-Pilot-Watch-aBlogtoWatch-1.jpg
iwc-big-pilots-top-gun-miramar-anthracite-dial-automatic-men_s-watch-iw501902_1.jpg

...eller något som säger färgmissmatch och plastriva.
Kan inte riktigt släppa den Ralp Lauren du tipsade om, nått har bränts fast! :)
Du verkar inte vara en större fan av vanliga bruksrolex, så då kan jag rekommendera dig att prova på ett skönt märke som inte är jätte vanligt! IWC gör ett flertal trevliga modeller. Du behöver absolut inte någon kronograf i alla fall.

Aquatimer.
IWC-Aquatimer-Chronograph-Expedition-Cousteau-1-2.jpg

iwc-aquatimer.jpg

iwc-aquatimer-automatic-2000-mens-watch-356801-iw356801.jpg
iwc-aquatimer-automatic-iw356811-44.jpg

IWC ingenieur gör i många modeller/referenser.

iwc-ingenieur-black-dial-stainless-steel-men_s-watch-iw324402_1.jpg
iwc-ingenieur-automatic-mission-earth-watch-4.jpg
512812

IWC BIG Pilot.

1529596.png.adapt.750.750.medium.jpeg
IWC-Big-Pilots-Watch-Le-Petit-Prince-ref.-IW500916-SIHH-2016-2.jpg
IWC_Big_Pilots_Heritage_watches_1000-570x511.jpg
IWC-Big-Pilot-Watch-aBlogtoWatch-1.jpg
iwc-big-pilots-top-gun-miramar-anthracite-dial-automatic-men_s-watch-iw501902_1.jpg
Jag gillar IWC vi har vart inne på ingenieuren tidigare i tråden, gillar även Portugeiser faktiskt :) vanliga bruksrolex är fina på sitt sätt men jag tilltalas av det lite udda och ovanliga, och dras ofta till Limiterat osv. sub ser man på gemena man konstant och att folk vill ha Rolex för att det just är en rolex, Daytona är väll den som tilltalar mig mest av typ alla rolexmodeller

Tjo, härlig trio!
Samla på dig lite slantar och köp dig en Aquanaut 5167.
Alternativt den mycket läckra i ingeniur 3239
/j
E39ABAAE-4536-459B-A5DE-8262EDE4700B.jpeg

Funderar ju lite på att göra mig av med Breitlingen, den får knappt någon handledstid nu i och med att extreme world är så jäkla mångsidig då jag har stål,gummi och allugator band till den å tryckknapparna gör att man kan byta på en sekund så den amdvänder jag nästan varje dag! Tycker ju dock att bratten e jäkligt snygg! Med den länken också plus att det var min första riktiga klocka Svåra val och tankegångar!

I mitt tycke har du en väldigt komplett samling. Ska man vara petig skulle den möjligen kompletteras med nåt med "clean" vit urtavla och brunt skinnarmband. Men grattis till en riktigt trevlig trio!!

Tillbaka
Topp