• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sgt Poppas resa mot den ultima klocksamlingen!

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Inte mig heller, förutom speedyn. Tycker den är sjukt snygg.


Testa Panerai annars. Trevligt och kul med lite olika band
IMG_3206.JPG
IMG_3279.JPG
IMG_3329.JPG
Grymt snygga och trevliga!!

Skulle säga svart bratte med bra djup och höjd. Men ska du ha lite variation bland märkena som du redan har så skulle jag säga svarta Sinn U1S. Då får du en fetingdykare och megabeater som håller tuffa tag när du vill spara de känsligare finingklockorna..
Här e bra input!! Tack, alltid härligt att ha en beater!

Det har jag ju faktiskt inte och svart är inte så dumt heller!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Var hälsade ärade klocksnackare!
Ovan ser ni min nuvarande samling bestående av tre i mitt tycke fantastiska klockor.
Breitling superocean heritage chrono 46
Jaeger LeCoultre Master Compressor Extreme World
Och Reverso Squadra Hometime rosegold limited

Nu till huvudbryt, man är ju alltid på jakt efter nästa steg och skulle vilja ha lite input för att bredda kollektionen och få lite input och inspo på vad nästa steg kan bli, har ganska stora armar därav storleken på mina nuvarande ur, så allt under 40mm går bort! Tacksam för all hjälp
Alla som inte har en 16710 bör ge sig på jakt efter en ;)
IMG_20170905_090201_265.jpg
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Du skrev något om bredd och nästa steg i samlandet? Då är denna perfekt!
Ralph-Lauren-Slim-Classique-38mm-white-gold-8.jpg

https://www.chrono24.se/ralphlauren/slim-classique-platinum-rlr0114700--id6923345.htm (nedsatt över 70%)

Ingen som ser den kommer tro den kostar men än några tusenlappar, dvs man köper den för sin egen skull. Sleepermetallen nummer ett, platina. Sedan är den absurt stor med sin42 mm stora tunna boett.
Rejäl skönhet!! Den älskar jag! Får göra lite research på ralph lauren dock! Tack!
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Du verkar gilla stora klockor, köp en fet limited edition Oris Carlos Coste eller typ en Aquis. Älskar dem.
:) gillar och gillar, jag har ganska stora armar, plus det faktum att jag gillar känslan att det finns något där, det får gärna vara diskret men det får inte försvinna, 40mm är absolut minsta laget, samtidigt som en 46a blir stor men inte enorm och blaffig. Min master compressor bärs alltså varken klumpigt eller enormt trots sin storlek :)
 
Topp