• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2018 - The Tråd

PAM767

E4A5412E-C98B-4ABF-9DA5-3BE271D88CAC.jpeg
Skönt att det äntligen händer lite på tavlan på en Panerai... :bag: :D

AP hade inget som fick det att vattnas i munnen och inte blev det bättre när dessa hemska skapelser dök upp.
Ser ut som en färgblind praktikant fått gå bananer i Photoshop :dead:
https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-offshore-diver-2018-colors-introducing

ap_1.jpg

Royal oak:en i titan/platina var iofs tvärläcker. Men de ovan är tröttsamma. Fattar grejen dock. Du är 20-35, har för mycket pengar, festar i St Tropez och vill ha en skön sommarklocka som syns - Voilá! Hur segt det än är att märkena riktar sig mot den här målgruppen (fördomsfullt uttryckt: araber, ryssar och lottomiljonärer) så tycks de utgöra en inte obetydlig del av deras verkliga intäktskälla. Vi som är på allvar intresserade är ju en bråkdel av de som köper och följaktligen görs färre klockor för oss.
Jag är glad att Panerai inte finns på den målgruppens radar i tillräckligt stor utsträckning. (Men risken nu när de gör massa guldklockor är ju att jag står bredvid Vladimir i sommar. Han med en ny guldpanna, och jag med min 372).

AP hade inget som fick det att vattnas i munnen och inte blev det bättre när dessa hemska skapelser dök upp.
Ser ut som en färgblind praktikant fått gå bananer i Photoshop :dead:
https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-offshore-diver-2018-colors-introducing

ap_1.jpg
Den ljusbruna tycker jag ändå fungerar. Även om jag någon gång köper en AP diver igen så blir det nog svart den gången med så så ser den bruna inte helt fel ut, åtminstone på bild. Men de övrig vill jag inte ha något att göra med.

Den ljusbruna tycker jag ändå fungerar. Även om jag någon gång köper en AP diver igen så blir det nog svart den gången med så så ser den bruna inte helt fel ut, åtminstone på bild. Men de övrig vill jag inte ha något att göra med.
Den lila kan vara det absolut jävla fulaste jag sett i hela mitt liv. Men håller med om den bruna. Lagom neutral och bra passande till det blå.

Den lila kan vara det absolut jävla fulaste jag sett i hela mitt liv. Men håller med om den bruna. Lagom neutral och bra passande till det blå.
Det finns något bolag som tillverkar Rolex sub "kopior" (det står inte Rolex på de) i väldigt färgglad plast. Det är vad jag associerade till när jag såg den lila och blå Divern. Det ser ut som leksaker.

Eftersom den är fyrkantig så blir arean på tavlan ganska precis lika stor som en rund klocka på 44mm. Vilket är STORT på en dressad klocka.
Skulle säga att en motsvarande rund klocka hade varit fin runt 35mm, vilket skulle vara ca 31x31 på en fyrkantig.
Jag har prövat den vanliga (ej ultra thin) i butik och den ser faktiskt inte riktigt klok ut p g a storleken. En vanlig Panerai ser mindre ut. Eftersom Drivern har så smal glasring så blir tavlan skitstor. Dessutom är den förhållandevis tunn så proportionerna blir inte särskilt bra.

Senast ändrad:
Tycker inte du det om du ser bilden? Olika typer av ur har sina egna mått att följa. Siffran i sig säger inte mycket.
På just den bilden håller jag med om att den ser rätt stor ut för att vara 39 mm men vi vet väl inte hur stor handled den sitter på?
Tror faktiskt måtten säger mer för de flesta än enstaka wrist shots :)

Tillbaka
Topp