• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2019 - The Tråd!

Diggar H. Mosers "Apple watch" :)
(video)

HMoser_5901-0200_SAW_Tourbillon_WG_Glossy_Black_PR_BD.jpg

HMoser_5901-0200_SAW_Tourbillon_WG_Glossy_Black_BACK_BD.jpg

För mig så är SIHH 2019 en ren besvikelse, har plöjt igenom tråden och inget känns lockande, AP’ s nya ser ut som skit, visst är RO 38mm snygg men vem faan vill ha den i 38mm?
RM är ju koola men såklart bara för det är RM om det varit nån annan hade dom blivit utskrattade, IWC är väl okej men i ärlighetens namn så har dom ju redan typ likadan klockor redan, JLC likadant, visst ett par snygga modeller men inget dom inte haft förut, Panerai med en massa Subbar och dom flesta i udda material och den enda som sticker ut är Bronzon som var snygg men tycker brons känns som gårdagens nyheter....VC känns menlösa som vanligt och alla andra konstiga show off bitar är ju ett imponerande hantverk men ingen man vill eller har råd att köpa, det man kommer komma ihåg från SIHH 2019 är att det inte fanns något att lägga på minnet...

Senast ändrad:
Jag lägger alla negativa åsikter om APn på minnet :)

Det är alltid så när någon kommer med en ny design, det tar ett tag att vänja sig och helt plötsligt svänger det.

Synd att inte Rolex är med, en nyansjustering på en Sub hade ju varit en pangnyhet!

Har inte sett denna omnämnas någonstans, och kan inte för mitt liv förstå varför...

Hermès Arceau L'Heure De La Lune.
Även om Hermès knappast är ett klassiskt klockmärke så tycker jag att de går från klarhet till klarhet. Nedan är knappast något avsteg ifrån detta.
Framförallt den med blå visare och stjärntavla väcker mitt habegär. Läckert att de lyckats inkorporera deras klassiska häst i månarna.

...men - 43 mm. :rolleyes:

100+100 st.
$25,500

lune_08.jpg

lune_01.jpg

Arceau_L_heure_de_la_lune_meteorite_close_up_copyright_Joel_Von_Allmen.jpg

Känns VÄLDIGT royal oak-inspirerat.
Laureaton har dock funnits väldigt länge. Var den andra sportklockan i stål med integrerad länk.
AP RO - 1972
GP Laureato - 1975
PP Nautilus - 1976
IWC Ingenieur SL - 1976 (Genta-designen)
VC Overseas - 1977
Rolex oyster quartz - 77 om jag minns rätt.
Så visst den var säkert inspirerad av ROn, men har följt sin egen väg sen.

Laureaton har dock funnits väldigt länge. Var den andra sportklockan i stål med integrerad länk.
AP RO - 1972
GP Laureato - 1975
PP Nautilus - 1976
IWC Ingenieur SL - 1976 (Genta-designen)
VC Overseas - 1977
Rolex oyster quartz - 77 om jag minns rätt.
Så visst den var säkert inspirerad av ROn, men har följt sin egen väg sen.
Nu lärde jag mig något nytt!

Men mig veterligen har den inte funnits i typ kolfiber/gummi tidigare? Det var snarare materialvalet som gjorde att jag drog paralleller till Offshore :) Jag hade nog tänkt samma om PP eller VC släppt Nautilus/Overseas i kolfiber.

Nu lärde jag mig något nytt!

Men mig veterligen har den inte funnits i typ kolfiber/gummi tidigare? Det var snarare materialvalet som gjorde att jag drog paralleller till Offshore :) Jag hade nog tänkt samma om PP eller VC släppt Nautilus/Overseas i kolfiber.
Materialen är nya så vitt jag vet.
Men menar du Offshore får du skriva offshore annars tolkas det lätt som vanliga ROn ;)

Har inte sett denna omnämnas någonstans, och kan inte för mitt liv förstå varför...

Hermès Arceau L'Heure De La Lune.
Även om Hermès knappast är ett klassiskt klockmärke så tycker jag att de går från klarhet till klarhet. Nedan är knappast något avsteg ifrån detta.
Framförallt den med blå visare och stjärntavla väcker mitt habegär. Läckert att de lyckats inkorporera deras klassiska häst i månarna.
Det är nog där skon klämmer. Okunniga avfärdar den nog som en "parfymklocka".

Den såg riktigt trevlig ut! :) VC har inte kittlat mkt förut med den där var mumma. Något stor med 42,5mm men tunn och fin ändå på drygt 10mm. Kommer dock förevigt förbli en graal.
Verkligen. Och ok prisade också, men jag undrar över låset? Är det viklås månde?
Bokade en på @Nymans Ur 1851 precis...
Vi måste ses när den landar.. "flieger som landar" :D

Tillbaka
Topp