Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktig höjdare! Synd att det är "unique piece" bara
Måste säga att Moser är för jävla bra!
Hell yeah! Ibland kallar man en klocka snygg och ibland vacker; denna är definitivt det sistnämnda!
Fick du nån klarhet i vad man förlorar när man switchar från 4-dagars till 65 dagarsfunktionen? Liksom, varför inte alltid köra på 65-dagars annars?![]()
Mmmm mums! Prisbild?
Hodinkee har en bra förklaring på hur det fungerar.
https://www.hodinkee.com/articles/v...elle-twin-beat-perpetual-calendar-introducing
Ingen expert på klockor i allmänhet, men jag fattade ingenting av videon?
Ingen expert på klockor i allmänhet, men jag fattade ingenting av videon?Varken hur man ställer in tiden eller hur man avläser den? Kan någon förklara som om jag vore 5 år gammal?
Jaha, tack!Minute repeater - dvs man får lyssna in tiden![]()
Jaha, tack!Kanske skulle kollat på videon med ljud?
![]()
GP Laureato Absolute trio...
![]()
Instämmer..Lyckat släpp av GP! Särskilt world-timer'n är väldigt snygg.
Känns VÄLDIGT royal oak-inspirerat.GP Laureato Absolute trio...
![]()
Laureaton har dock funnits väldigt länge. Var den andra sportklockan i stål med integrerad länk.Känns VÄLDIGT royal oak-inspirerat.
Eller victory nox alla jablaKänns VÄLDIGT royal oak-inspirerat.
Nu lärde jag mig något nytt!Laureaton har dock funnits väldigt länge. Var den andra sportklockan i stål med integrerad länk.
AP RO - 1972
GP Laureato - 1975
PP Nautilus - 1976
IWC Ingenieur SL - 1976 (Genta-designen)
VC Overseas - 1977
Rolex oyster quartz - 77 om jag minns rätt.
Så visst den var säkert inspirerad av ROn, men har följt sin egen väg sen.
Materialen är nya så vitt jag vet.Nu lärde jag mig något nytt!
Men mig veterligen har den inte funnits i typ kolfiber/gummi tidigare? Det var snarare materialvalet som gjorde att jag drog paralleller till OffshoreJag hade nog tänkt samma om PP eller VC släppt Nautilus/Overseas i kolfiber.
Så är det, det har du rätt i!Materialen är nya så vitt jag vet.
Men menar du Offshore får du skriva offshore annars tolkas det lätt som vanliga ROn![]()
385k, vitguld.Mmmm mums! Prisbild?
Det är nog där skon klämmer. Okunniga avfärdar den nog som en "parfymklocka".Har inte sett denna omnämnas någonstans, och kan inte för mitt liv förstå varför...
Hermès Arceau L'Heure De La Lune.
Även om Hermès knappast är ett klassiskt klockmärke så tycker jag att de går från klarhet till klarhet. Nedan är knappast något avsteg ifrån detta.
Framförallt den med blå visare och stjärntavla väcker mitt habegär. Läckert att de lyckats inkorporera deras klassiska häst i månarna.
Jaha.. Ridå385k, vitguld.
Den gamla svarta i stål kanske kan vara något?Jaha.. Ridå![]()
Den såg riktigt trevlig ut!
Vi måste ses när den landar.. "flieger som landar"Verkligen. Och ok prisade också, men jag undrar över låset? Är det viklås månde?
Bokade en på @Nymans Ur 1851 precis...