Har Skydivern som försvaret köpt graverade Tre kronor eller liknande? annan tavla?
Olika boettlock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har Skydivern som försvaret köpt graverade Tre kronor eller liknande? annan tavla?
Snygg!! Är den med guldbezel?Kör nyförvärvet idag.
![]()
I wish!Snygg!! Är den med guldbezel?
Olika boettlock.
![]()
![]()
Vad är det som ni gillar med Sjöö Sandström? Genuint nyfiken. Blev lite sugen på Worldtimern.
Vad mer skiljer den civila från den militära versionen? Om det inte är hemligstämplat...![]()
Jag gillar Sjöö Sandström i allmänhet och min Chronolink i synnerhet. Det är ju en ganska udda fågel vilket tilltalar mig, samt att det finns en rad olika tavlor att byta mellan för en relativt liten peng, vilket bidrar till att risken att tröttna minskar. Kvalitetsmässigt så har jag svårt att göra en djupare jämförelse då jag varken har ägt Rolex eller någon dyrare Omega, men de gånger jag har varit och provat hos handlare så har jag åtminstone inte känt av någon milsvid kvalitetsskillnad på länk, tavla eller allmän finish. När det gäller urverk så finns det ju även väsentligt dyrare klockor som använder sig av modifierade Soprod eller ETA, så det har jag inga problem med.
En bonus är att det är lättkommunicerat om det skulle uppstå problem, dels med en bra AD, (Erikson), samt att man ju kan ta en promenad till Ringvägen om det skulle behövas.
Vad mer skiljer den civila från den militära versionen? Om det inte är hemligstämplat...![]()
Säljer Sjöö Sandström lösa tavlor till chronolink eller är det andrahandsmarknaden som gäller?
Man har ju sett många färger på tavlorna, skulle vara kul att få tag i några olika.Jag tror att det finns tavlor att köpa hos Sjöö Sandström själva, men då troligtvis de vanliga dvs. svart, vit och kanske silver. I senaste podden så berättar VD på SS att de i alla fall har kvar tavlor till Royal Steel. Annars är det begagnatmarknaden som gäller, men nu var det ett tag sedan jag såg några tavlor till salu. Såg din annons, och har också en uteSkulle betala bra för den röda och den orangea.
Min Chronolink är inne på tavelbyte nu från svart till vit. Var inte supernära, men lekte i alla fall med tanken att byta till min rosa tavla som sommarskrud![]()
Det skall förutom coolhetsfaktorn bara vara boettlocket.![]()
Riktigt snygg är den!Hade glömt bort hur snygg den rosa tavlan är. Hm, funderar nästan på att ringa och be de vänta med bytet och åka dit med den här
![]()
Hade glömt bort hur snygg den rosa tavlan är. Hm, funderar nästan på att ringa och be de vänta med bytet och åka dit med den här
![]()
Har beställt ett av de två ex Hukes i Malmö får av de första 100. Väntar som en galning på ett telefonsamtal. Beställt den med länk och tror den blir ett magnifikt komplement till min SkydiverVad är det som ni gillar med Sjöö Sandström? Genuint nyfiken. Blev lite sugen på Worldtimern.
Anar ett flygertemaHar beställt ett av de två ex Hukes i Malmö får av de första 100. Väntar som en galning på ett telefonsamtal. Beställt den med länk och tror den blir ett magnifikt komplement till min Skydiver![]()
Det blir min femte Gmt...Anar ett flygertema![]()
Ägde den oranga någon månad, tröttnade tyvärr på färgen. Svincool i början, sen blev den bara irriterande. Skulle givetvis behållt den och bytt tavla, men den fick gå, tyvärrDet här är den enda bilden jag någonsin har hittat på Chronolinken med röd tavla. Tagen från Kaplans.
Bilden med den orangea tavlan är snodd från Gripenbro...så jäkla snygg!!!
![]()
![]()
Jaaaaa!!!!!Hade glömt bort hur snygg den rosa tavlan är. Hm, funderar nästan på att ringa och be de vänta med bytet och åka dit med den här
![]()
Hade en orange, jävligt ball. Skulle helst vilja ha den knallgula.
![]()
En orange chronolink ger en somrig och härlig känsla på armen.
Jag ger den 5 solar. Och Bengan håller med!
![]()