• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det den mörkblå längst bak eller är det den svarta? Riktigt härlig bild hur som helst :)

Du har ingen bild på den gula? Hittar ingen på nätet, men det låter ju riktigt häftigt. Det enda gula från Sjöö Sandström jag hittar är den här tonneau-tavlan. Påminner den färgmässigt?

553637.jpeg
Tyvärr, ingen bild på den gula, men liknande färg som tonneautavlan du la upp.
Min är blå, den tidigare tavlan. Nedan tillsammans med en modernare.
bl_cls_77.jpg

jag är verkligen imponerad av dessa klockor som det står "Stockholm" på, likt de gamla stockholmsurmakarnas alster med verknummer. Idag görs de väl utomlands?

Menar du att jag inte lyckats förklara det?? Måste blivit för många öl!!;)

Enda jag fick ur dig var "har du inte förstått det än är det för sent" :(

Så jäkla bra! Grattis! Men är den limiterad/begränsad? Hade jag inte hört förut. Men bland de första 10 är stort.

100 stycken ska tillverkas i år. Måste prova en snabbt så att jag kan lösa nummer 94 eftersom att jag är född 1994, din gamling ;)

• Like
Reactions: TiE
Fick upp ögonen för Sjöö Sandström för en tid sedan, äger ingen själv. Men har köpt en i 30 års present till min flickvän, som hon ska få öppna om en månad. Tyckte det var roligt då båda fyller 30 i år. En Royal Steel Chronograph är det som jag köpt.

Körde på den med länk, kanske borde man köpa med ett läderband också? Jag fick även med en extra tavla samt ett kostnadsfritt tavelbyte. Är detta standard när det kommer till Söö Sandström eller bara något min AD bjöd på?

Fick upp ögonen för Sjöö Sandström för en tid sedan, äger ingen själv. Men har köpt en i 30 års present till min flickvän, som hon ska få öppna om en månad. Tyckte det var roligt då båda fyller 30 i år. En Royal Steel Chronograph är det som jag köpt.

Körde på den med länk, kanske borde man köpa med ett läderband också? Jag fick även med en extra tavla samt ett kostnadsfritt tavelbyte. Är detta standard när det kommer till Söö Sandström eller bara något min AD bjöd på
Vilken AD?

Ni som har en, eller provat, Chronolink, hur upplever ni storleken på den? Den bygger ju en del på höjden, men i övrigt. Hur känns den i jämförelse med förslagsvis en submariner (5/6-ref)?

Vad är det som ni gillar med Sjöö Sandström? Genuint nyfiken. Blev lite sugen på Worldtimern.
Är man intresserad av klockor och bor i Sverige så måste man ju ha minst en svensk klocka av lite finare modell. Finns ju även tex Halda, men de är lite väl stora tycker jag. Och har man väl skaffat en SS så blir det lätt en till. Och sedan ........ Ja, du förstår säkert!

Skulle in och prova Worldtimer i Västerås igår, men deras enda exemplar hade gått direkt...

Provade bland annat Skydiver. Positivt överraskad! Faktiskt riktigt skön feeling på handleden. Knäppte inga bilder men bjuder på några lånade.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En annan klocka som jag provade var Royal Steel då den ska ha samma case som Worldtimer, plus 1 mm pga ringen. Noll feeling av den... Hoppas att Worldtimer inte känns lika platt. Det är en sak att titta på bilder och en annan på handleden.

image.jpeg

Annars har vi nog en vinnare i Skydiver. Bra beater, bra pris och bra kontrast mot mina andra "bättre" klockor - Datejust, Sub och Reverso. Frågan är hur länge det kvartsverket går att serva. Vad säger ni @Sjöö Sandström?

Skulle in och prova Worldtimer i Västerås igår, men deras enda exemplar hade gått direkt...

Provade bland annat Skydiver. Positivt överraskad! Faktiskt riktigt skön feeling på handleden. Knäppte inga bilder men bjuder på några lånade.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En annan klocka som jag provade var Royal Steel då den ska ha samma case som Worldtimer, plus 1 mm pga ringen. Noll feeling av den... Hoppas att Worldtimer inte känns lika platt. Det är en sak att titta på bilder och en annan på handleden.

image.jpeg

Annars har vi nog en vinnare i Skydiver. Bra beater, bra pris och bra kontrast mot mina andra "bättre" klockor - Datejust, Sub och Reverso. Frågan är hur länge det kvartsverket går att serva. Vad säger ni @Sjöö Sandström?

Jäkligt fina bilden även om de var lånade. Skydivern är riktigt trevlig men tyvärr lite för stor för mig. :(

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Fick precis hem min. Är positiv än sålänge. Ska försöka skriva ihop något senare :)

IMG_20160526_114138.jpg
IMG_20160526_113208.jpg

@ERIKSON URHANDEL skrev i går att de hade exemplar kvar så kolla med dem om du är intresserad.

Jag vill ha nummer 94 eller ingen alls... Vill samtidigt inte skicka ut Nymans/KRONS (är stammis där) på uppdrag innan jag ens vet att jag vill ha den. Vill inte utnyttja Erikson för det när jag isf kommer att köpa den annanstans. Men tack!

Fick precis hem min. Är positiv än sålänge. Ska försöka skriva ihop något senare :)

IMG_20160526_114138.jpg
IMG_20160526_113208.jpg

Snyggt! Både du och jag har ju bebishandleder så jag litar på din text senare ;)

Fota gärna mer!

Tillbaka
Topp