Ah 60 kakor ha haMenade inte att det är dåligt i sig men det bygger ju mer än själva klockan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah 60 kakor ha haMenade inte att det är dåligt i sig men det bygger ju mer än själva klockan
Yes boss, och det blåa var matt, en fullträff även där!@Margarinkungen, böjda läderband igen?
Jasså Margarinen har fått sej några hjärtan såhär på alla hjärtans dagFruktstund
![]()
5N rosé.Fortfarande i rose eller är det gulguld? Samma form?
Är det samma ton som den förra?5N rosé.
Är det någon annan som tänker lika eller är det min skalle som är skum när det kommer till hur linjer + material spelar in?
Måste medge att jag inte riktigt hänger med hur du tänker. Kan du prova igen som om jag var 6 år gammal?Måste bara lägga ett inlägg i denna tråden. Tycker det är väldigt skoj med ett Märke som monteras bara några km ifrån ens hem i väldigt hög kvalitet.
Tidigare favorit är Royalkapital som är en fantastiskt fin klocka de gånger jag tittat på den. Har dock sedan worldtimern tyckt att den är lite mer spännande och därav mer intressant. Men inte kunnat släppa att dem har så stor radie där länken möter upp boetten, tycker det ger känslan att klockan verkligen "hänger emellan" två ändar på länken istället för att sitta "i" länken om ni kan förstå något av den skumma beskrivningen.
Dvs med ett mer rakt avslut så känns det som att länken bara fortsätter genom tavlan och linjerna är oförändrade, medan med den stora radien så känns det mer som att respektive anslutning är ett avslut.
Men till det som fick mig att faktiskt skriva är att jag nu för första gången fick testa worldtimern på gummi, helt otroligt fin klocka! Då blir inte det visuella intrycket lika "förvrängt" av radierna, iom materialbytet så tycker jag att det istället kändes väldigt trevligt och genomtänkt med ett avslut istället för att linjerna blir genomgående.
Är det någon annan som tänker lika eller är det min skalle som är skum när det kommer till hur linjer + material spelar in?
Man kan ju försöka...Måste medge att jag inte riktigt hänger med hur du tänker. Kan du prova igen som om jag var 6 år gammal?
Klockrent! Tack för förklaringen!Man kan ju försöka...
Först och främst så om du tittar på bilden nedan så är det "hörnet" som är utmärkt med "A" som jag avser.
Till exempel två enormt stiliga klockor (objektivt sett)
![]()
Iom det skarpa hörnet, lilla radien eller hur man nu vill uttrycka det så får iallafall jag känslan av att länken fortsätter igenom boetten och på såvis skapar en genomgående linje. Markerat med orange linje i på ROyalkapital. Blir enligt mig stilrent och snyggt då linjespelet från länken/banden fortsätter.
I nedanstående bild så har jag istället då Worldtimern med motsvarande hörn markerat med "B".
i![]()
Med denna större radie eller mjukare hörn så får iallafall jag lite mer känslan av ett avslut av länken och där emellan sitter klockan. Istället för att den sitter "integrerad". Tycker dock att när jag fick se den på gummi iom att man ändå via material tydligt signalera att det inte är samma solida stycke så tycker jag det blev väldigt snyggt!
Kan dock säga att jag i normalfallet tycker det ser lite skumt ut med ett gummi med skarpa hörn, då det verkligen ger skenet av att man bara ersatt en länk med gummi. I fallet ovan så skulle jag säga att med min åsikt så är worldtimern exemplarisk på gummi, men passar inte så bra på länk. Motsvarande med Royalcapitals boett så kanske jag inte tycker kommer sitta lika fint på ett gummi som den gör på läder/länk.
Åsikterna är väl väldigt spridda och detta är bara min uppfattning. Men tyvärr tyckt att worldtimern sett lite konstigt ut på länk. Men nu på gummi så vart det en helt annan klocka som nöp till i köptarmen.
Nu förstår jag medMan kan ju försöka...
Först och främst så om du tittar på bilden nedan så är det "hörnet" som är utmärkt med "A" som jag avser.
![]()
Iom det skarpa hörnet, lilla radien eller hur man nu vill uttrycka det så får iallafall jag känslan av att länken fortsätter igenom boetten och på såvis skapar en genomgående linje. Markerat med orange linje i på ROyalkapital. Blir enligt mig stilrent och snyggt då linjespelet från länken/banden fortsätter.
I nedanstående bild så har jag istället då Worldtimern med motsvarande hörn markerat med "B".
i![]()
Med denna större radie eller mjukare hörn så får iallafall jag lite mer känslan av ett avslut av länken och där emellan sitter klockan. Istället för att den sitter "integrerad". Tycker dock att när jag fick se den på gummi iom att man ändå via material tydligt signalera att det inte är samma solida stycke så tycker jag det blev väldigt snyggt!
Kan dock säga att jag i normalfallet tycker det ser lite skumt ut med ett gummi med skarpa hörn, då det verkligen ger skenet av att man bara ersatt en länk med gummi. I fallet ovan så skulle jag säga att med min åsikt så är worldtimern exemplarisk på gummi, men passar inte så bra på länk. Motsvarande med Royalcapitals boett så kanske jag inte tycker kommer sitta lika fint på ett gummi som den gör på läder/länk.
Åsikterna är väl väldigt spridda och detta är bara min uppfattning. Men tyvärr tyckt att worldtimern sett lite konstigt ut på länk. Men nu på gummi så vart det en helt annan klocka som nöp till i köptarmen.
Intressant..Man kan ju försöka...
![]()
i![]()
@Asplund Jag hittade en extra länk-pouch som du efter frågade för ett tag sedan.. Är det fortfarande aktuellt?
Skönt att det löste sig.Tack för det men det är redan fixat![]()