Barricello
Guld
Tack för vänlighetenSkönt att det löste sig.
Någon annan som behöver en mini pouch för länkbitar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för vänlighetenSkönt att det löste sig.
Någon annan som behöver en mini pouch för länkbitar?
Intressant..Har aldrig tänkt på detta.. Kanske att det bara pga dessa detaljer man gillar en klocka eller har svårt för den utan att kunna sätta fingret på vad det är.
Nu förstår jag med
Håller verklige; med om gummiresonemanget. Och när jag tänker efter så har jag alltid tyckt att den varit klockren på gummit, antagligen pga det du beskriver.
Det har du helt rätt iFinns fruktansvärt mycket sådana här saker som jag tycker folk på forumet är duktiga att påpeka. Som tyvärr antingen gör att man börjar uppskatta en klocka ännu mer då det finns linjespel man inte ens upptäkt. eller tvärt om får en att tycka sämre av en klocka då folk påpekat något man retar sig på ifrån den stunden man upptäcker det.
Efter ett par veckor med Worldtimern på ett Hirschgummi så uppskattar jag länken ännu mer. Men den kanske sitter bättre med ett original SS-gummi......Man kan ju försöka...
Först och främst så om du tittar på bilden nedan så är det "hörnet" som är utmärkt med "A" som jag avser.
Till exempel två enormt stiliga klockor (objektivt sett)
![]()
Iom det skarpa hörnet, lilla radien eller hur man nu vill uttrycka det så får iallafall jag känslan av att länken fortsätter igenom boetten och på såvis skapar en genomgående linje. Markerat med orange linje i på ROyalkapital. Blir enligt mig stilrent och snyggt då linjespelet från länken/banden fortsätter.
I nedanstående bild så har jag istället då Worldtimern med motsvarande hörn markerat med "B".
i![]()
Med denna större radie eller mjukare hörn så får iallafall jag lite mer känslan av ett avslut av länken och där emellan sitter klockan. Istället för att den sitter "integrerad". Tycker dock att när jag fick se den på gummi iom att man ändå via material tydligt signalera att det inte är samma solida stycke så tycker jag det blev väldigt snyggt!
Kan dock säga att jag i normalfallet tycker det ser lite skumt ut med ett gummi med skarpa hörn, då det verkligen ger skenet av att man bara ersatt en länk med gummi. I fallet ovan så skulle jag säga att med min åsikt så är worldtimern exemplarisk på gummi, men passar inte så bra på länk. Motsvarande med Royalcapitals boett så kanske jag inte tycker kommer sitta lika fint på ett gummi som den gör på läder/länk.
Åsikterna är väl väldigt spridda och detta är bara min uppfattning. Men tyvärr tyckt att worldtimern sett lite konstigt ut på länk. Men nu på gummi så vart det en helt annan klocka som nöp till i köptarmen.
Ah ligger något i det när man känner att usch så nära att det vart bra. Så är det något löjligt som längden på en visare som är lite kort...Det har du helt rätt i. Det är lite off topic eftersom SoS inte lider av detta, men jag gillar verkligen inte när man har 4:e dels sekunder mellan sekundmarkeringarna på klockor där sekundvisaren inte är nära nog att göra en avläsning. Helt meningslöst och INTE snyggt. Finns på många kronografer och på skrämmande många dykare...
![]()
Jajjemen! I början av Mars släpper dom på bromsen![]()
Fortfarande nöjd...
Var det nästa vecka nya versionen skulle presenteras?
Personligen tycker jagGo kväll
Mitt första inlägg i denna tråd.
Jag går och lurar på vad som ska bli årets sommarklocka. Och jag måste säga att SS Worldtimer med vit tavla ser väldigt trevlig ut.
Den vita Explorer 2an är ju väldigt populär och speciellt under sommaren. Borde inte en vit Worldtimer göra jobbet lika bra?
Vad tycker ni som haft den?
Trevlig helg
Eller nya Royal Capital i guld med silvertavlaGo kväll
Mitt första inlägg i denna tråd.
Jag går och lurar på vad som ska bli årets sommarklocka. Och jag måste säga att SS Worldtimer med vit tavla ser väldigt trevlig ut.
Den vita Explorer 2an är ju väldigt populär och speciellt under sommaren. Borde inte en vit Worldtimer göra jobbet lika bra?
Vad tycker ni som haft den?
Trevlig helg
Spara till sonen!Är numera ägare av 2 Royal Steel Classic.
Det har blivit en trevlig dilemma för min del då jag undrar om jag sälja ena klockan, behålla båda, kanske spara en till sonen när han blir äldre. Vad hade du gjort?
![]()
Sälj den ena. Sonen kommer inte vilja ha lika klocka som pappaÄr numera ägare av 2 Royal Steel Classic.
Det har blivit en trevlig dilemma för min del då jag undrar om jag sälja ena klockan, behålla båda, kanske spara en till sonen när han blir äldre. Vad hade du gjort?
![]()
Jag har farsans gamla brukare (dock inte SS) och tycker den är rolig just för att han använt den. Hade han haft 2 likadana varav den ena legat undangömd så hade jag valt den han använt.Är numera ägare av 2 Royal Steel Classic.
![]()
Fin bild
Yes, det är en Royal Steel Classic 36mm. Den känns bättre för varje dag som går. Allround som passar till det mesta.Fin bildDet är 36mm? Den börjar verkligen växa på mig... väldigt bra allroundklocka. Saknar min gamla Royal Steel 41mm ibland
![]()
Har du ekonomin för att spara den så är det helt klart vad jag hade gjort.Är numera ägare av 2 Royal Steel Classic.
![]()
Den är riktigt trevligDen här klockan är lite av det bästa som finns.
Tavlan, boetten, bakboetten, indexen, visarna, kronan, låset och verket.
Lite töntig men det är en fullträff... hade det stått Patek, AP eller något annat på tavlan hade den kostat 3 gånger så mycket. Det är jag helt övertygad om.
![]()
WT på SSgummit sitter som en gud runt handleden! Aldrig ägt, men provat combon.Efter ett par veckor med Worldtimern på ett Hirschgummi så uppskattar jag länken ännu mer. Men den kanske sitter bättre med ett original SS-gummi......
Bortsett från prislappen så har iaf vant mig att var utan datum. Men höll med dig fram till precis nyligenDen är riktigt trevligDet som tidigare gjort den inaktuell för mig var avsaknaden av datum, nu när den ska komma med datum är det plånboken som gör den inaktuell
Man får väl drömma om en i stål med datum och en human prislapp
![]()
Jag har ett antal vintage klockor utan datum, men dom är inte vardagsklockor för mig. Det är mer på nyare klockor, och dom jag bär till vardags där jag tycker det är användbart. Och köper jag en ny (och dyrare) klocka har jag användning både för sekundvisare och datum. Men det ska bli kul att se den nya, man kanske skulle sälja av en del och börja spara...Bortsett från prislappen så har iaf vant mig att var utan datum. Men höll med dig fram till precis nyligen
Jag antar att det är ett kvartsur? Den är ju riktigt charmig med sina små SoS detaljer i designen trots att den ser ut precis som förtjänsturen i guld som finns (Tissot, Certina, Eterna). Hur stor är den?I väntan på bilder på nya Rc i guld får man väl bifoga en bild på en annan gamal goding i 18k Boliden guld![]()