• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
Den blå är så sjukt snygg live! Gillade också att den blev lite tjockare tack vare datumskivan. Upplever ibland den gamla som lite för tunn för min personliga smak. Den här är supersmutt storleksmässigt! Kombon med den blå tavlan och det blå bandet mot guldet är fan magisk! Hörde du det @Gummo , MAGISK! :D
Måste faktiskt sätta ner foten här! Blå tavla kan endast accepteras om särskilda omständigheter råder, typ som för mig; att farsan köpte klockan samma år som jag föddes.

Blått band däremot borde fan generera en blåtira! Men men finns alltid knäppgökar som gillar att spöka ut sig så klockorna säljs nog.
26015F05-07B3-4C09-8470-0926FF04EF85.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Måste faktiskt sätta ner foten här! Blå tavla kan endast accepteras om särskilda omständigheter råder, typ som för mig; att farsan köpte klockan samma år som jag föddes.

Blått band däremot borde fan generera en blåtira! Men men finns alltid knäppgökar som gillar att spöka ut sig så klockorna säljs nog.
26015F05-07B3-4C09-8470-0926FF04EF85.jpeg
(Hihi)
 

Hawk100

Rolex
Riktigt läckra båda två! Den blå är ju riktigt, riktigt, riktigt snygg på bild! Vore kul att testa i verkligheten.......
Tyvärr är mitt klockintresse nog för svagt för att lägga upp 168’ för en klocka, eller så är jag helt enkelt bara för fattig för att göra det! :D
 

indepthis

Omega
Är inne på att skaffa en Worldtimer på stål med gummi som tillbehör, någon som kan dela med sig av negativa kommentarer om denna klocka eller är det bara tummar upp här?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är inne på att skaffa en Worldtimer på stål med gummi som tillbehör, någon som kan dela med sig av negativa kommentarer om denna klocka eller är det bara tummar upp här?

Jag har svårt för glaset. Mycket reflexer och på något sätt drar det ner min känsla för klockan...
Har en Worldtimer som jag burit mer eller mindre varje dag i 2 veckor.

Jag håller med @Airbus gällande glaset. Har varianten med svart tavla och den är nog mer svårfotad än en Panerai!
Sedan har jag lite svårt för att länken inte är avsmalnande.
Kronan är även väldigt liten och svårgreppad vid manuell uppvridning.

Utöver detta så har jag dock inte mycket att gnälla på. Sitter skönt på armen, känns gedigen, bra pang för pengen helt enkelt.
Har dock inte testat den på gummit än.
 

Hawk100

Rolex
Har en Worldtimer som jag burit mer eller mindre varje dag i 2 veckor.

Jag håller med @Airbus gällande glaset. Har varianten med svart tavla och den är nog mer svårfotad än en Panerai!
Sedan har jag lite svårt för att länken inte är avsmalnande.
Kronan är även väldigt liten och svårgreppad vid manuell uppvridning.

Utöver detta så har jag dock inte mycket att gnälla på. Sitter skönt på armen, känns gedigen, bra pang för pengen helt enkelt.
Har dock inte testat den på gummit än.
Har haft min Worldtimer 1:a generationen i drygt ett år och gillar den skarpt!
Vad det gäller reflexer i glaset upplever jag det inte som ett problem, men jag hade inte heller varit ledsen om det vore bättre AR.
Jag trivs absolut bäst med den på länk. Hade den ett par veckor på ett Hirchgummi och få blev klockan för ”topptung” o ville vrida sig runt på handleden. Kanske funkar bättre m ett originalgummi?
Kronans storlek är däremot för liten för att funka bra att dra upp klockan med, precis som påpekats. I och med att det är en automat så blir det inte något egentligt problem och för att ställa tiden funkar kronan acceptabelt.....
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är inne på att skaffa en Worldtimer på stål med gummi som tillbehör, någon som kan dela med sig av negativa kommentarer om denna klocka eller är det bara tummar upp här?
Jag har haft min (generation 1 WT) i nästan två år och är nöjd men som tidigare sagts så kunde antireflex vart bättre men det är bara något jag tänkt på när jag ska ta bilder på den och inget som jag har upplevt som ett problem till vardags.
Har både länk, läder och gummi men sitter sedan i sommars på gummi och kommer nog bli kvar där ett tag. Att den inte har avsmalnande länk som någon nämnde är helt en samksak så går inte att säga mycket om utan upp till var och en.

Men som alla klockor, svårt att vara objektiv. Känns den rätt för dig så är den rätt.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Har haft min Worldtimer 1:a generationen i drygt ett år och gillar den skarpt!
Vad det gäller reflexer i glaset upplever jag det inte som ett problem, men jag hade inte heller varit ledsen om det vore bättre AR.
Jag trivs absolut bäst med den på länk. Hade den ett par veckor på ett Hirchgummi och få blev klockan för ”topptung” o ville vrida sig runt på handleden. Kanske funkar bättre m ett originalgummi?
Kronans storlek är däremot för liten för att funka bra att dra upp klockan med, precis som påpekats. I och med att det är en automat så blir det inte något egentligt problem och för att ställa tiden funkar kronan acceptabelt.....

Jag har haft min (generation 1 WT) i nästan två år och är nöjd men som tidigare sagts så kunde antireflex vart bättre men det är bara något jag tänkt på när jag ska ta bilder på den och inget som jag har upplevt som ett problem till vardags.
Har både länk, läder och gummi men sitter sedan i sommars på gummi och kommer nog bli kvar där ett tag. Att den inte har avsmalnande länk som någon nämnde är helt en samksak så går inte att säga mycket om utan upp till var och en.

Men som alla klockor, svårt att vara objektiv. Känns den rätt för dig så är den rätt.
Vad är det för skillnad på Gen 1 och Gen 2?
 

mouqvist

Rolex
Gillar Sjöö Sandström som ofta är mycket klocka för pengarna :)



Denna har jag ju nu ute till salu och för er som hänger i denna tråd kan jag ge ett bättre pris än vad jag har den ute för (nu 12.9 k). Hör av er om intresse finns ;)
Eller så sänker du priset i din annons och får klockan såld fortare. Jag tror nämligen att du kommer att ge ett bättre pris till vem som helst ;)
 

Rixard

Cartier
Öppnade precis paketet från Finland. Tyvärr så pajjade telefonen igår så är fast med en gammal med usel kamera. Var för övrigt riktigt svår klocka att fota... Slängde på ett nato från strapped som också kom idag i väntan på att korta länken. Aja här är den iaf; worldtimer 36mm!

IMAG0005~01.jpg
 
Topp