• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mouqvist

Rolex
Även på Nato?
8DC9B634-2BA0-411D-91A7-1BCF81FB2499.jpeg
Tycker admin ska utesluta dig från KS fram till 2099 för detta!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor


Nej, den klockan förtjänar bättre:)

Nej nej nej! Inte nato! Aldrig nato! Du har en av dom finaste klockorna som finns men ska du ha den på nato då kan du lika gärna köpa en DW;)

Ok, jag köper det.
Gummi på igen, ska bara. Lovar

Klart den funkar på nato! Fast inte sånt med hipsterankare som @Margarinkungen har. Det ska vara ett svart!

5A59C7AC-2BB3-4A0F-909B-0C16E269D811.jpeg
 
Ok ok, tack för tipsen/gissningarna. Den känns lite för stor, jag bär hellre en 42mm, Panerai, el Speedy. De känns trevligare denna har ett för dressigt utseende för att vara 41mm, men tål 100m, så är en bra vardagsklocka. Men inte för mig.. :( det svider lite då det är en jäkligt snygg klocka.

Mvh Roffe.
 

Hawk100

Rolex
Jag har en årsgammal Royal Steel Classic 41mm, silvertavla och visare/index I rödguld. Två remmar. En brun croco och en blå i kalvskinn, båda S&S original. Alla papper, kartonger etc (utom instruktionsbok, den missade de att lägga tillbaka i asken när jag köpte klockan)finns. Den är köpt hos Svensk AD, använd i rotation med andra och således i väldigt fint skick.

Kan nån ge mig nåt hum om vad jag kan begära vid försäljning?
Det är som sagt inget fel på klockan, utan den känns aningen stor.
Det är trist, för det är en fin klocka, jag var väl lite för trav när vi handlade och tänkte att jag nog vänjer mig med att den är aningen stor.
Men jag gjorde aldrig det. Så, nu skulle jag behöva lite tips om ungefär vad jag bör lägga ut den för.
Tack på förhand

Mvh Roffe.
Vi vill se bild på skönheten.....
 
Den där tavlan är riktigt, riktigt bra! Sälj den inte använd den. En svenskskönhet monterad på Ringvägen. Kan ju inte bli mycket bättre än så!
Ja, det är juh inte utan ångest jag har tagit beslutet, men tyvärr, någon annan skulle nog ge den mer uppmärksamhet, hos mig blir den bara liggande, även om jag såklart försökt att ta fram den och använda den, tom TVINGAT mig till det. Så känns den inte rätt.. :( så den binder bara kapital som det är nu :(
Sorgligt, jag vet, för jag har nog inte sett en snyggare (troligen heller inte mer prisvärd) klocka för de pengarna..

Mvh.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, det är juh inte utan ångest jag har tagit beslutet, men tyvärr, någon annan skulle nog ge den mer uppmärksamhet, hos mig blir den bara liggande, även om jag såklart försökt att ta fram den och använda den, tom TVINGAT mig till det. Så känns den inte rätt.. :( så den binder bara kapital som det är nu :(
Sorgligt, jag vet, för jag har nog inte sett en snyggare (troligen heller inte mer prisvärd) klocka för de pengarna..

Mvh.
Om inte kronofogden står och bankar på dörren så skulle jag inte sålt den. Du kan ha den som utomlandsklocka. Använd den när du åker utomlands och låt den ligga övrig tid. Jag brukar se till att ha S&S när jag reser. Mindre risk för rån också...
 
Om inte kronofogden står och bankar på dörren så skulle jag inte sålt den. Du kan ha den som utomlandsklocka. Använd den när du åker utomlands och låt den ligga övrig tid. Jag brukar se till att ha S&S när jag reser. Mindre risk för rån också...
Haha, nää, ingen kronofogde, han vet int va ja heter nå :cool:

Jag tänkte sälja av de klockor jag inte är helt nöjd med och finansiera annan/andra.

Mvh Roffe.
 
Topp