• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej Roffe (och alla andra).

Min känsla är att priserna på Sjöö Sandström har gått ner ett antal tusenlappar senaste halvåret. De verkar betydligt mer svårsålda och säljarna får ofta gå ner i pris ett antal tusen när de haft utgångspriset som tidigare verkat funka.
Jag har ingen koll på om det även gäller andra klockor eller bara Sjöö.

Vad säger ni andra? Är det fler som har samma känsla, eller är jag helt ute o cyklar??

Min känsla är att priserna på Sjöö Sandström har gått ner ett antal tusenlappar senaste halvåret. De verkar betydligt mer svårsålda och säljarna får ofta gå ner i pris ett antal tusen när de haft utgångspriset som tidigare verkat funka.

Vad säger ni andra? Är det fler som har samma känsla, eller är jag helt ute o cyklar??
Fast 13k är väl sänkt så det räcker, tkr jag. Annars är det lika bra att lämna in den som inbyte hos AD.

Mvh Roffe

svårt att svara på helt säkert, men min känsla är att de ligger på ungefär samma pris som de tidigare gjort.
jag har fått samma rabatt när jag har handlat nu som då.

Skulle säga att det generellt verkar trögt på köp & sälj

Senast ändrad:
Happy ;)

Bilagor

• 38D74EF4-F856-4D72-8F3F-D6A6761C1585.jpeg
    38D74EF4-F856-4D72-8F3F-D6A6761C1585.jpeg
    120.6 KB · Visningar: 6
Är det någon som vet vad det kostar om man vill byta tavla på en Royal Steel Classic 41mm?
På en höft..
Jag har provat att googla, men elektronik och datorer/Internet är verkligen inte min grej.. så jag tar mössan i handen och frågar..

Mvh Roffe

Förresten, vilken rem skulle ni föredra till denna klockan?

Jag har denna blå i kalvskinn, en brun crocorem och om den inte går snart så funderar jag på att ha den kvar, som sommarklocka/semesterklocka/dressare för tillfällen där det kan bli en whisky för mkt etc.
Och om jag behåller den så tänkte jag att en svart croco kanske kunde matcha den silverfärgade tavlan och guldvisarna/indexen bra, vad tror ni?

Jag har för mig att Rolex har en Day-Date 36 i rosé, med svart rem och samma färg på tavla, index och visare. Och den (om det nu var Rolex och DD) var ruskigt fin.

Så vad tror och tkr ni andra som gillar Sjöö Sandström?
Fan, jag börjar få lite kalla fötter.. Hehe..

Mvh Roffe

20180412_022701.jpg

Förresten, vilken rem skulle ni föredra till denna klockan?

Jag har denna blå i kalvskinn, en brun crocorem och om den inte går snart så funderar jag på att ha den kvar, som sommarklocka/semesterklocka/dressare för tillfällen där det kan bli en whisky för mkt etc.
Och om jag behåller den så tänkte jag att en svart croco kanske kunde matcha den silverfärgade tavlan och guldvisarna/indexen bra, vad tror ni?

Jag har för mig att Rolex har en Day-Date 36 i rosé, med svart rem och samma färg på tavla, index och visare. Och den (om det nu var Rolex och DD) var ruskigt fin.

Så vad tror och tkr ni andra som gillar Sjöö Sandström?
Fan, jag börjar få lite kalla fötter.. Hehe..

Mvh Roffe

20180412_022701.jpg

Varför inte brunt så blir den lik den här......

1A81498A-A4CD-4727-B944-4E82DC9EC2DD.png

Är det någon som vet något om RC 2.0 i stål. Är det planerat? När isåfall? Innan släppet tolkade jag dom på krons som att den skulle komma både i guld och stål. Men det kan också ha varit önsketänkande.

Klurar på morgongåva till framtida frun. Varit och vänt på diverse olika modeller och märken, men just nu snöat in på royal steel. Finns ju onekligen några att välja på, så söker väl här någon form av feedback. 32mm? 36mm? Tavla? Automat? Quartz?

Alla tankar/feedback tas tacksamt emot.

Har hon riktig smala armar? Denna:
E42A135E-D34B-467C-AC35-3BFFC074A9BA.png

Har hon rätt smala armar?
Gå upp på 32:an.
6FCD0C71-EC6D-4C47-97D6-5204A5B98324.jpeg

Båda med kvartsverk vilket är bra eftersom de flesta tjejerna vill ha en snygg klocka som bara tickar på.... Dessutom är det (nästan) bara vi korkade killar som tycker det är vettigt att lägga ut 5-6000 kr på service var 5-7 år istället för att bara byta batteri för några 100-lappar vart 3:e år. (Tydligen kan man köpa skor eller väskor istället för pengarna som blir över...)

Är hon lika korkad som oss killar och dessutom har armar att bära upp en 36:a så är Zippans förslag dock utmärkt!!!!
Och den rosa tavlan är snygg!!!

Tillbaka
Topp