• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

S1 idag!
44910901-5EF5-4C72-AF4E-34A77BE6C2F5.jpeg

Jag provade Sjöö Sandströms nya Royal Steel, 36 mm i lördags och blev väldigt imponerad. Den nya länken är mycket bättre än den äldre (som inte smalnade av) – vilket gör att klockan blir mer proportionerlig i och med att länken smalnar av.

Den jag fastnade för var med tavlan som kallas champagne. En fantastisk klocka som efter uppdateringar lätt skulle kunna ta platsen som en Datejust skulle fylla. Och med ett list pris på 18.700:-.

Är det någon här som har den?
Jodå vi är några stycken som har en.
Haft min sen oktober och är väldigt nöjd!
6BB0C242-D8AB-4C3B-B960-CD007B4CA563.jpeg

Tycker att det är lite extra kul med svenska märken oavsett vad det gäller, finns det någon lista på alla olika modeller som släppts genom åren? Har försökt söka här på forumet utan lycka och på Sjöö Sandströms hemsida hittade jag heller inget, @Sjöö Sandström kanske kan hjälpa mig?
Ja, det vore kul att få en ”tidslinje” där man ser när respektive modell först släpptes och även när de slutade tillverkas.....
@Sjöö Sandström

Borde väl bäras lite mindre än 3714 trots att den är 1mm större med tanke på den relativt breda glasringen?
Jag har i många år varit sugen på en Portuguese 3714 och har bjudit på några stycken.
C0019E0B-EC7B-47EE-A4EF-ADFCB644E7BE.png

Men sedan jag skaffade denna så kan jag inte med att lägga drygt dubbla pengen bara för att det står IWC på tavlan....
Samma urverk och samma formspråk på tavlan!
C6D82250-46DA-44C7-A40F-B56F2B47873D.png

Estetiskt är nog IWC:n dock ett snäpp vassare med sin riktigt tunna glasring och sin (relativt) låga höjd tack vare bortlocka av stål istället för glas..... Allt detta gör att 3714 inte upplevs speciellt stor tycker jag, snarare mindre än RS Chronon tycker jag.... (Portuguese 7-days däremot är ju en riktig ”blaffa” som inte är slimmad eller smidig på något sätt!!!)

Jag har i många år varit sugen på en Portuguese 3714 och har bjudit på några stycken.
C0019E0B-EC7B-47EE-A4EF-ADFCB644E7BE.png

Men sedan jag skaffade denna så kan jag inte med att lägga drygt dubbla pengen bara för att det står IWC på tavlan....
Samma urverk och samma formspråk på tavlan!
C6D82250-46DA-44C7-A40F-B56F2B47873D.png

Estetiskt är nog IWC:n dock ett snäpp vassare med sin riktigt tunna glasring och sin (relativt) låga höjd tack vare bortlocka av stål istället för glas..... Allt detta gör att 3714 inte upplevs speciellt stor tycker jag, snarare mindre än RS Chronon tycker jag.... (Portuguese 7-days däremot är ju en riktig ”blaffa” som inte är slimmad eller smidig på något sätt!!!)
Där ser man, var helt säker på att rs chronon skulle bäras mindre får helt enkelt ta och prova en och bilda mog en egen uppfattning och återkomma i frågan:)

@Barricello
På en så pass fin klocka kan det vara värt att kosta på med ett band från ABP eller Camille Fournet, har för mig att jag sett en RC med ett ovaderat alligatorband vet inte vad det var för band dock:)

Tillbaka
Topp