Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ett viktigt uppdrag men det klarar du!!
Bra där! Den behöver man få se med jämna mellanrum
Visst är det så. Varit för varmt för läderband på sistone, men idag när det blev svalare var den det givna valetBra där! Den behöver man få se med jämna mellanrum![]()
Fantastiskt fin klocka! Att den är slutsåld gör den ännu hetare
Tack. Mårtenssons ur i Halmstad ser ut att ha en grå i lager fortfarandeFantastiskt fin klocka! Att den är slutsåld gör den ännu hetare![]()
Jodå vi är några stycken som har en.Jag provade Sjöö Sandströms nya Royal Steel, 36 mm i lördags och blev väldigt imponerad. Den nya länken är mycket bättre än den äldre (som inte smalnade av) – vilket gör att klockan blir mer proportionerlig i och med att länken smalnar av.
Den jag fastnade för var med tavlan som kallas champagne. En fantastisk klocka som efter uppdateringar lätt skulle kunna ta platsen som en Datejust skulle fylla. Och med ett list pris på 18.700:-.
Är det någon här som har den?
Fantastiskt fin som sagt, tyvärr saknas det kapital för att införskaffa en egen så jag får nöja mig med att dregla åt bilderna i tråden sålängeTack. Mårtenssons ur i Halmstad ser ut att ha en grå i lager fortfarande
http://www.martenssons.se/klockor/s.../sjoo-sandstrom-royal-capital-steel-grey.html
Ja, det vore kul att få en ”tidslinje” där man ser när respektive modell först släpptes och även när de slutade tillverkas.....Tycker att det är lite extra kul med svenska märken oavsett vad det gäller, finns det någon lista på alla olika modeller som släppts genom åren? Har försökt söka här på forumet utan lycka och på Sjöö Sandströms hemsida hittade jag heller inget, @Sjöö Sandström kanske kan hjälpa mig?
Jag har i många år varit sugen på en Portuguese 3714 och har bjudit på några stycken.Borde väl bäras lite mindre än 3714 trots att den är 1mm större med tanke på den relativt breda glasringen?
Där ser man, var helt säker på att rs chronon skulle bäras mindre får helt enkelt ta och prova en och bilda mog en egen uppfattning och återkomma i fråganJag har i många år varit sugen på en Portuguese 3714 och har bjudit på några stycken.
![]()
Men sedan jag skaffade denna så kan jag inte med att lägga drygt dubbla pengen bara för att det står IWC på tavlan....
Samma urverk och samma formspråk på tavlan!
![]()
Estetiskt är nog IWC:n dock ett snäpp vassare med sin riktigt tunna glasring och sin (relativt) låga höjd tack vare bortlocka av stål istället för glas..... Allt detta gör att 3714 inte upplevs speciellt stor tycker jag, snarare mindre än RS Chronon tycker jag.... (Portuguese 7-days däremot är ju en riktig ”blaffa” som inte är slimmad eller smidig på något sätt!!!)
Grattis! Förstår att du är nöjd.Plockade upp min nya SS skydiver idag!
Så sjukt nöjd!!
![]()
Blir sugen på en igen när jag ser din.....Plockade upp min nya SS skydiver idag!
Så sjukt nöjd!!
![]()
Hihi det var jag som tipsade honom om Skydivern, så det är indirekt din förtjänst!Blir sugen på en igen när jag ser din.....
Grattiis! Det tog inte många minuter innan det åkte på ett natoPlockade upp min nya SS skydiver idag!
Så sjukt nöjd!!
![]()
Nej. Men kommer sno @DrOz Skydiver när jag träffar han nästa gångBra där!
Har du fortfarande kvar din (min)?
Haha jag hade ju bunkrat upp innan rackarn kom!Grattiis! Det tog inte många minuter innan det åkte på ett nato![]()
Härligt! GrattisPlockade upp min nya SS skydiver idag!
Så sjukt nöjd!!
![]()
Extra perfekt idagHeja Sverige Blått å Gult!
![]()
You bet!Extra perfekt idag![]()
Otroligt vacker klocka! Inget man ser varje dag direktHeja Sverige Blått å Gult!
![]()
Tack för tips.. Ska nog testa lite annat framöverOtroligt vacker klocka! Inget man ser varje dag direkt
Du kanske ska satsa på ett band som inte är så vadderat?
Skall absolut kollas upp! ..googlandet börjas på rot. (Inte för att jag Inte trivs med de blå orginal ;-) ) ..men lite ombyte förnöjer förstås@Barricello
På en så pass fin klocka kan det vara värt att kosta på med ett band från ABP eller Camille Fournet, har för mig att jag sett en RC med ett ovaderat alligatorband vet inte vad det var för band dock![]()
Instagram är ett hett tips, finns en uppsjö av små tillverkare som gör riktigt fina band i alla material man kan tänka sigSkall absolut kollas upp! ..googlandet börjas på rot. (Inte för att jag Inte trivs med de blå orginal ;-) ) ..men lite ombyte förnöjer förstås