• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Landsort Worldtimern är sjysst men det är sällan man ser dom till salu, såg att den ligger en vittavlad på Nymans pre-owned men det har du säker koll på:)
Jag har sett den och gillarn verkligen. Bara at bryta till den grå-tavlan så är den perfekt. Men oas så kommer det snart en ny landsort, hoppas bara dom har gjort en ny WT den ska enligt trovärdiga källor vara lite lägre så den ser jag fram emot

Jag har sett den och gillarn verkligen. Bara at bryta till den grå-tavlan så är den perfekt. Men oas så kommer det snart en ny landsort, hoppas bara dom har gjort en ny WT den ska enligt trovärdiga källor vara lite lägre så den ser jag fram emot
Ja att banta den kommer den att må bra utav, verkligen en fin klocka men går bort för min del pga att den är så tjock.

Sommar (orange)-Tropic på S1, och en kaffe på maten.
DSC_3212.jpg

1, Royal Capital 1.2
2, Royal Capital 1.0
3, Chronolink
4, Wordltimer
5, Landsort Worldtimer
6, Landsort D1
7, Landsort D2
8, Sky Diver
9, UTC ORC
10, Royal Steel Chrono
11, Royal Steel copper
12, Royal Steel
13, UTC extreme

Men det är bara min åsikt!?
Edit: glömde UTC ORC
:cigar:
Du har ju helt glömt urmodern; S1:an Automatic. Först är alltid bäst, men det är bara min åsikt!
34cecd13-9fb9-433e-9323-4a229b3ed419-jpeg.730705

1, Royal Capital 1.2
2, Royal Capital 1.0
3, Chronolink
4, Wordltimer
5, Landsort Worldtimer
6, Landsort D1
7, Landsort D2
8, Sky Diver
9, UTC ORC
10, Royal Steel Chrono
11, Royal Steel copper
12, Royal Steel
13, UTC extreme

Men det är bara min åsikt!?
Edit: glömde UTC ORC
:cigar:

Min lista med ”kommentarer”:

1. Royal Capital (speciellt versionen i guld, både gamla & nya)
2. Royal Steel Chrono (fantastiskt olika klockor beroende på vilken tavla den har)
3. Chronolink (Finurlig lösning som tyvärr borde ha haft några mm större analog tavla)
4. Tonneau. (Jag är nog rätt partisk eftersom jag äger en av de få jag sett här på KS.:D)
5. Skydiver (grym allroundklocka med ”världens bästa komplikation”, veckovisning)
6. Worldtimer (Snygg klocka men med ”hopplös” krona när man ska ställa om tid o datum!)
7. Landsort (Mäktig, men jösses så ”tjock” den är!!!)
8. Royal steel (oändliga kombinationer med olika storlekar, olika tavlor, olika armband.)
9. UTC Extrem (tyvärr några mm för stor....)
10. Quattro (kan inte bestämma mig om den är cool eller fruktansvärd....)

Senast ändrad:
Någon som vet vad ett gummi + viklås till 36mm Royal Steel går på?

Är det samma gummi på 41an och 36an? Dom har väl samma bandbredd?

Tillbaka
Topp