• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker ni om detta hirschband till skydivern? Försöker hitta ett halvsportigt gummiband för att kunna växla mellan originalet, ni får gärna komma med egna förslag :D
Screenshot_20180606-165244.jpg

Vilken är den bästa Ss?
1, Royal Capital 1.2
2, Royal Capital 1.0
3, Chronolink
4, Wordltimer
5, Landsort Worldtimer
6, Landsort D1
7, Landsort D2
8, Sky Diver
9, UTC ORC
10, Royal Steel Chrono
11, Royal Steel copper
12, Royal Steel
13, UTC extreme

Men det är bara min åsikt!?
Edit: glömde UTC ORC
:cigar:

Senast ändrad:
Royal Steel är ju Sjöö Sandström. Det är enkelheten och den svenska designen.
Dom tre ringarna i brezel symboliserar Stockholm, Sverige, värden... men den är kanske lite trött. Därför gjorde dom worldtimern. Men RS är S&S precis som Porsche är 911 osv osv
Sitter i köp tankar eller planerar nästa köp iallafall och står mellan RS och worldtimern har nu på senare tid börjat snegla lite på RS men vet inte hur man ska göra :D får sitta och klura lite

Sitter i köp tankar eller planerar nästa köp iallafall och står mellan RS och worldtimern har nu på senare tid börjat snegla lite på RS men vet inte hur man ska göra :D får sitta och klura lite
Det är bara du som kan avgöra vilken du gillar bäst, men Royal Steel är ju Worldtimer utan graderad brezel och gmt.
Båda är grymma och jag tror inte du kommer att ångra dig vad det än blir, ska bli kul att följa det här!

Senast ändrad:
Har du provat båda?
Worldtimern är väldigt fin i alla tavelfärger men den är väldigt rund iom avsaknaden av kronskydd och att kronan sitter kl 14 och är väldigt liten, som sagt väldigt rund.

Har du provat båda?
Worldtimern är väldigt fin i alla tavelfärger men den är väldigt rund iom avsaknaden av kronskydd och att kronan sitter kl 14 och är väldigt liten, som sagt väldigt rund.
Ja, jag har testat båda dock har jag stått och stirrat på worldtimern mycket mer. Det var på senare tid man sett fler bilder på rs. Men jag gillar looken av orangea tavlan och gummit men samtidigt vill man ha något som fungerar till allt och då känns rs på läder och länk grymt, vet inte riktigt vad jag tycker om worldtimer på länk.

Det är bara du som kan avgöra vilken du gillar bäst, men Royal Steel är ju Worldtimer utan vridbar brezel och gmt.
Båda är grymma och jag tror inte du kommer att ångra dig vad det än blir, ska bli kul att följa det här!
Får bli att man testar båda lite till i butik, dock är jag ingen impulshandlare och får nog vänta till efter sommaren för att se hur det ligger till med kapital, vill plocka ut från AD men om en alldelles för bra deal kommer upp på K&S måste man ju tänka om :)

Ja, jag har testat båda dock har jag stått och stirrat på worldtimern mycket mer. Det var på senare tid man sett fler bilder på rs. Men jag gillar looken av orangea tavlan och gummit men samtidigt vill man ha något som fungerar till allt och då känns rs på läder och länk grymt, vet inte riktigt vad jag tycker om worldtimer på länk.
Låter som att det är en Worldtimer som lockar mest.
Jag tycker att den blir elegant på länk, då den avsmalnande länken, den dom inte smalnar av är allt annat än elegant:)

Tillbaka
Topp