• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grymma Robert på Tidlösa Ur fixade till ringen runt sub-sekunden när jag var och hämtade en annan klocka från service. Så nu ska lådan iväg till Kaplans för värdering. De har gått med på att göra en värdering för samlingen som helhet. Det ska bli lite spännande att de huruvida de anser att summan av klocka plus tavlor blir högre eller lägre om man klumpar ihop allt :)

IMG_20180814_153848.jpg
IMG_20180814_154005.jpg
Cool! Och spännande att få höra värderingen! :p

Hej på er,
Har blivit riktigt sugen på en Royal Steel 36 med champagnetavlan. Men måste ju givetvis göra lite research först!

Hur upplever ni kvalitén/finishen på SjööSandströms klockor? Är det bra bang per buck generellt, eller betalar man mest för att grejerna görs på söder? :)

Hej på er,
Har blivit riktigt sugen på en Royal Steel 36 med champagnetavlan. Men måste ju givetvis göra lite research först!

Hur upplever ni kvalitén/finishen på SjööSandströms klockor? Är det bra bang per buck generellt, eller betalar man mest för att grejerna görs på söder? :)
Har tyvärr aldrig ägt någon utan bara provat några i butik och kompisars.

Royal capital där blev det kärlek vid första ögonkastet kan jag säga, fantastisk kvalitetskänsla.
Worldtimern kändes hemsk på länk, fick ingen bra känsla av länken som dessutom var jämnbred runt om vilket i sig är vedervärdigt! På gummi blev det dock en riktig fullträff!
Rc36 är otroligt fin måste jag säga tyvärr kändes den Inte helt rätt, kan ha varit länken där med som kändes lite ”rasslig”.

Hej på er,

Helt klart pang för pengen, kvalitet och finish tycker jag är enastående

Hej på er,

Har själv två klockor från Sjöö Sandström. En UTC Skydiver och en Chronolink.
Min upplevelse om jag skall jämföra med andra klockor är att kvalitetskänslan är god.
Finish och urverk ligger några snäpp under omega (om jag jämför med min Speedy pro).
Samtidigt anser jag att kvalitetskänslan slår Longines som jag har en klocka från.
Min uppfattning är att Sjöö Sandström generellt levererar utifrån prisbild. Är själv nöjd med mina klockor och har planer på att eventuellt lösa en Royal Steel Worldtimer 36 framöver. (Vilket då skulle bli min tredje klocka från SS).

Jag säger kööör!

Hej på er,

Den nya länken är betydligt bättre än den äldre versionen. Den nya är avsmalnade och har ett snyggare lås än tidigare. Just RS är ju också urtypen och just det som jag tycker Sjöö Sandström står för rent designmässigt. Den och Royal Captial är ju så Svenska det går i formspråket.
Köper du den på länk och köper till gummit så har du en klocka för alla tillfällen, både till kavaj på länk och flipp-flopp på gummi.
Jag säger också kör!
:cigar:

Senast ändrad:
Är också i startgroparna till att köpa en rs 36 champagne - snygga bilder p-vakten! Någon som har fler bilder på handleden? Gärna med både länk och gummi! Behöver tvunget inte vara med champ tavlan!

gratulerar! nytt band bara så är du hemma!
Va fasen!!! Jag som tyckte att jag äntligen hittat ett lädersnöre som faktiskt funkar på en Chronolink.... :p

Tack! :)
:woot: Snyggt! Jag blir så avis på alla er som har en. :)
Bara att köpa! Ligger ju en på köp & sälj här på KS... ;)

Tillbaka
Topp