Går visst att köpa 25th anniversary på Care of Carl, dessutom i lager. https://www.careofcarl.com/sv/artik...ic-red-with-steel-41mm-25th-anniversary-.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tavla 16 är införskaffad
Vissa tavlor som har hängt med sedan starten har gått igenom ett par förändringar i fråga om storlek på siffrorna och även hur indexen är fästa.
När den nyare mörkblå med stora siffror dök upp på köp&sälj så kunde jag inte låta bli.
Lånar bild som @Molle har postat tidigare i tråden där man ser skillnaden tydligt.
https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandströmtråd.48302/page-12#post-1409160
![]()
Kul!
Hur många tavlor finns det?
Det börjar nog närma sig fullt hus, men 4-5 till kan det nog finnas. Lite svårt att veta då det inte finns något officiellt register vad jag vet i alla fall.
Någon här som vet vad det är för ETA kaliber i det mekaniska uret på Chronolinken?
Någon här som vet vad det är för ETA kaliber i det mekaniska uret på Chronolinken?
Misstänkte att det var det verket. Tack ska du ha!Postat av ursprungliga ägaren till mitt ex, så det är min klocka på bilden
![]()
Imponerande att det är en såpass gammal konstruktion! Det håller ju tiden grymt bra!Lite intressant läsning om 7001Fast de har glömt att räkna upp Chronolinken.
https://wornandwound.com/caliber-spec-peseuxeta-7001/
Priserna på SS verkar ju tyvärr ha rasat en del sista året. Jag skulle GISSA på att du kanske kan få 11-12’ för den.....Ställde frågan i fel del av forumet förut... Försöker här istället!
Vad är rimligt att släppa en automatisk Royal Steel Classic 37mm för? Full set såklart samt ett extra originalband medföljer. Klockan är inköpt 2017 på Krons.
![]()
![]()
Håller med, priset på en begagnad SS är inte lika högt som det borde vara. Klockan i sig är fantastisk, stilren med hög kvalitetkänsla. 37mm tilltalar kanske inte alla, varför jag skulle gissa på ett lägre pris än 41mm modellenPriserna på SS verkar ju tyvärr ha rasat en del sista året. Jag skulle GISSA på att du kanske kan få 11-12’ för den.....
(Med rätt köpare kanske något mer men kanske även något mindre, tyvärr)
Nej, men skulle våga gissa att det kommer en. Men det är inget de har sagt, bara jag som spekulerar. Skulle vara dumt om de inte kommer en med tanke på hur många som frågar efter en.Inget skvaller om en kommande Landsort?
Nej, men skulle våga gissa att det kommer en. Men det är inget de har sagt, bara jag som spekulerar. Skulle vara dumt om de inte kommer en med tanke på hur många som frågar efter en.
Om jag förstår det rätt så kommer det en ny landsort men inte officiellt än. Kan ha fel.Ok, jag har fått uppfattningen att det är kommunicerat att det är spikat med en ny Landsort. Minns bara inte vart jag läste eller hörde det.
Nämndes det någonting om hur nya jubileumsmodellen har sålt?
Om jag förstår det rätt så kommer det en ny landsort men inte officiellt än. Kan ha fel.
Som jag uppfattade har den sålt bra men finns några kvar om du vill köpa.