• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej experter :)
Vet inte om jag tänkter helt off, men min far undrar lite över gmt visarren och jag får inte ihop det, kan vara lördag kväll ;)
Vid halv nio så stämde vi gmt handen bakom Tim visaren. Nu är den två timmar efter. Alltså går den långsammare. Ska man inte kunna ställa gmt handen på en viss tid och den ska gå lika fort? Eller har jag fått detta helt bakom foten? Eller är det något fel?
BBF354D7-3E49-476A-96E9-64ABDA156351.jpeg
GMT-visaren roterar väl ett varv på 24-timmar, den går alltså hälften så fort som timvisaren. Detta för att kunna se am/pm tiden (varför vridringen visar 24 timmar)
Skulle gissa att du tänkte använda GMT-visaren som dual time, alltså välja en tid någonstans i världen, och att den skulle visa denna tid hela tiden.

Hej experter :)
Vet inte om jag tänkter helt off, men min far undrar lite över gmt visarren och jag får inte ihop det, kan vara lördag kväll ;)
Vid halv nio så stämde vi gmt handen bakom Tim visaren. Nu är den två timmar efter. Alltså går den långsammare. Ska man inte kunna ställa gmt handen på en viss tid och den ska gå lika fort? Eller har jag fått detta helt bakom foten? Eller är det något fel?
Den går hälften så fort. 24h på ett varv. Det är därför klockans yttre ring är markerad upp till 24.

GMT-visaren roterar väl ett varv på 24-timmar, den går alltså hälften så fort som timvisaren. Detta för att kunna se am/pm tiden (varför vridringen visar 24 timmar)
Skulle gissa att du tänkte använda GMT-visaren som dual time, alltså välja en tid någonstans i världen, och att den skulle visa denna tid hela tiden.
Tack, löste inte det då både jag och min far var så inne på att den skulle gå lika fort.
Läser man på ringen så står det 24, inte 12 ;) inte lätt när det är svårt!!

Har min Landsort D1 inne på service hos SS på Ringvägen. Den har varit där sedna 4/10 och i offerten jag fick så skulle arbetet beräknats vara klart 5/12. Jag kollade hur det låg till och nu är den beräknad att vara klar 9/2 2019. Inte riktigt helt ok tycker jag... någon som märkt liknande?

Skäms man så pass att man inte uttalar sig? Hittar ingen pressinfo heller, är detta ett samarbete som gjordes under bordet?

Skulle gissa att det inte är ett officiellt samarbete, utan att kanske JM har beställt 5 ex och delat ut men det är rena spekulationerna från min sida. Känns som att man har gjort det inför säsongens bartömning i Åre :)

Har min Landsort D1 inne på service hos SS på Ringvägen. Den har varit där sedna 4/10 och i offerten jag fick så skulle arbetet beräknats vara klart 5/12. Jag kollade hur det låg till och nu är den beräknad att vara klar 9/2 2019. Inte riktigt helt ok tycker jag... någon som märkt liknande?
Dubbla tiden mot utlovat känns inte ok!!!

4 månader!? :eek: ..mycke strul med SS nu?

Känns väldigt långt, håll oss uppdaterade med vad de säger

Jag har fått upp ögonen för en royal Steel Worldtimer 41 med grå urtavla. Är det någon som har en sådan och vill lägga upp nån bild på hur den ser ut på armen?

Som en gamer själv är jag lite mer insatt i det hela. Tycker det är extremt roligt att se Sjöö, som är så pass etablerade, göra en sådan här edit av en klocka. Det signalerar både att E-Sporten i sig växer och blir mer "på riktigt". Dessutom har man idolerna inom sporten som "heanton" och "potti" som i relation (till betydelse i sin sport) är vad Pilé och Ronaldinho var och är för fotbollen. Heaton har en eldsjäl för CS och E-Sport och har gjorde ett dunderjobb med att få Sjöö att inse detta. Älskar samarbetet!
Pengamässigt är det inte till stora problem för den som ändå är inne på en klocka av denna kaliber. Det finns en "entertainment"-gren inom sporten som är Livestreaming där unga spelare sitter och spelar när de har tusentals som donerar och kollar på dem. Detta kommer locka väldigt många och drar inte alls ner deras ståndpunkt i vad märket och kvalitén står för. Jag är extremt positiv!
Kul även att SjööS satsar på nya samarbeten som ligger vid sidan av de gängse. Hellre vara ett av de första klockmärken som associeras med e-sport än att vara en i raden som knyter an till racing etc. Friskt vågat hälften vunnet ...

Kul även att SjööS satsar på nya samarbeten som ligger vid sidan av de gängse. Hellre vara ett av de första klockmärken som associeras med e-sport än att vara en i raden som knyter an till racing etc. Friskt vågat hälften vunnet ...
Frågan är bara vilken påverkan det kommer ha på sin nuvarande kund. Känns som ifall det finns fler ”svenska nationalsporter” som kanske hade varit roligare och mer intressanta

Frågan är bara vilken påverkan det kommer ha på sin nuvarande kund. Känns som ifall det finns fler ”svenska nationalsporter” som kanske hade varit roligare och mer intressanta

Kanske det. Antar att personliga kontakter har spelat in i detta, möjligheten att jobba med stora profiler inom sitt gebit. Men jag är inte insatt, vet inte vad som ligger bakom beslutet.

En möjlighet att nå ut till helt nya (potentiella) kundkategorier är det i alla fall, och att ladda varumärket med nya dimensioner.

Vi får se hur det går :)

Kanske det. Antar att personliga kontakter har spelat in i detta, möjligheten att jobba med stora profiler inom sitt gebit. Men jag är inte insatt, vet inte vad som ligger bakom beslutet.

En möjlighet att nå ut till helt nya (potentiella) kundkategorier är det i alla fall, och att ladda varumärket med nya dimensioner.

Vi får se hur det går
Ja verkligen! Ska dock bli skoj att se och även fast detta inte blir något köp för mig så är Sjöö Sandström en favorit!

Kära vänner i tråden..funderar på att utöka min SS duo bestående av Nya RC i guld och en Chronolink till en trippel...vad saknas??

Tillbaka
Topp