Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tackSamma som min då mao. Grattis!
Inte bra, service på g kanske? Eller så har den kanske blivit magnetiserad ifall det är så att den helt plötsligt inte går bra.Min Sjöö Sandström automatic S1 saktar sig 19 sek per dygn. Hur ställer man sig till det? Bra? Helt okej? Mindre bra? Vad säger sjöö sandström själva?
hur gammal är den?Inte bra, service på g kanske? Eller så har den kanske blivit magnetiserad ifall det är så att den helt plötsligt inte går bra.
Inte bra, service på g kanske? Eller så har den kanske blivit magnetiserad ifall det är så att den helt plötsligt inte går bra.
Klockan är från 2000. Servicehistorik okänd. Dags för service alltså. Men vad är acceptabel avvikelse? Det är ju inte cosc som gäller...hur gammal är den?
Låter som det är dags för service, min diffar väl 2-3sek per dygn, mätte den i veckanKlockan är från 2000. Servicehistorik okänd. Dags för service alltså. Men vad är acceptabel avvikelse? Det är ju inte cosc som gäller...
undrar också vad som är acceptabeltKlockan är från 2000. Servicehistorik okänd. Dags för service alltså. Men vad är acceptabel avvikelse? Det är ju inte cosc som gäller...
Skulle säga allt under +- typ 8 är bra om det är konsekvent. Är det en COSC-certifierad klocka är det så klart då under +6 och -4 som gäller.undrar också vad som är acceptabelt
Jo men sjöö har ju aldrig haft cosc på sina klockor? Royal capital?Skulle säga allt under +- typ 8 är bra om det är konsekvent. Är det en COSC-certifierad klocka är det så klart då under +6 och -4 som gäller.
Nää jag pratar bara generellt. Skulle vara nöjd med under 8 sek på en vanlig S&S.Jo men sjöö har ju aldrig haft cosc på sina klockor? Royal capital?
riktigt fin!Worldtimer känns toppen fortfarande!
![]()
![]()
Jag hade +15,16 Sek på min helt nya RC.. Det va inte Ok.Nää jag pratar bara generellt. Skulle vara nöjd med under 8 sek på en vanlig S&S.
Jo men sjöö har ju aldrig haft cosc på sina klockor? Royal capital?
Nej det är alldeles för mycket. +5 är definitivt bättreJag hade +15,16 Sek på min helt nya RC.. Det va inte Ok.
Dom rucka ner den till +5 och va nöjda.
Swedish Blonde och Swedish Night? Que?Min Chronolink är coscJag tror att alla Chronolink-varianter som är Swedish Blonde och Swedish Night har cosc-urverk samt ytterligare ett antal varav min är en.
![]()
”Specialversioner” av Chronolink.Swedish Blonde och Swedish Night? Que?![]()
Swedish Blonde och Swedish Night? Que?![]()
”Specialversioner” av Chronolink.
@Clark Kent har säkert några bra bilder??
Klart han har.”Specialversioner” av Chronolink.
@Clark Kent har säkert några bra bilder??
Aha, aldrig sett innan. Pvd hade jag inte valt själv, men visst. Albinon däremot.Swedish Night är den helsvarta pvd-varianten och Swedish Blonde kom med en helvit tavla, (även vit subsekund), och ljust läder av älg om jag är påläst. Men gemensamt för båda och vad som skiljer sig från vanliga Chronolinkar är cosc-verket.
Bilder tagna från nätet.
![]()
![]()
![]()
![]()
Klart han har.![]()
Hear hear!Hoppas att @Sjöö Sandström gör en rerelease av Chronolink, jag menar, vad väntar de på?
Lätt bästa S&S-modellen ju!
Aha, aldrig sett innan. Pvd hade jag inte valt själv, men visst. Albinon däremot.
Kul med älgband. Det blir ju inte mycket svenskare än så (om tyskarna får bestämma).
Eller ja, näst bästa tills jag själv skaffar en.Hear hear!
Den vita med ljusbrunt band är ju galet finSwedish Night är den helsvarta pvd-varianten och Swedish Blonde kom med en helvit tavla, (även vit subsekund), och ljust läder av älg om jag är påläst. Men gemensamt för båda och vad som skiljer sig från vanliga Chronolinkar är cosc-verket.
Bilder tagna från nätet.
![]()
![]()
![]()
![]()
vi är några stycken som har en "ss-fetisch"
Vill söka jobb på SS urtavelavdelning