• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Escwire

Omega
2-Faktor
Ni som vet, vad avgör vilken rotor som sitter på Sjöö Sandström UTC Extreme? De verkar finnas antingen med en utskuren logotyp eller med företagsnamnet graverat i ett enkelt teckensnitt. Det första alternativet betydligt trevligare utseendemässigt i min smak.

Men vad är det då som avgör vilket alternativ som använts?
ssrotorer.jpg

(bilder lånade från Uret Vintage)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Ni som vet, vad avgör vilken rotor som sitter på Sjöö Sandström UTC Extreme? De verkar finnas antingen med en utskuren logotyp eller med företagsnamnet graverat i ett enkelt teckensnitt. Det första alternativet betydligt trevligare utseendemässigt i min smak.

Men vad är det då som avgör vilket alternativ som använts?
ssrotorer.jpg

(bilder lånade från Uret Vintage)
Inte helt hundra men kanske kan det vara att den med skuren logo är nyare
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Inte någon i gruppen som har visare liggande i någon låda till RS Chrono? Har lite funderingar om min EXT Pro men skulle behöva lite nya visare. Någon som annars har någon aning vad visare till skulle kunna kosta?
 

Escwire

Omega
2-Faktor
Ja så är det, men vet inte när man ändrade på respektive modell eller urverkstyp.....
Man blir lite osäker kring vad som gäller när båda alternativen går att se på Sjöö Sandströms egen hemsida.

Urverk_ssg3_ssg4.png

UTC_extreme_small.jpg

Båda bilderna från https://sjoosandstrom.se/collection/utc-extreme/

Är det någon med Worldtimer som är köpt efter de fick annat urverk och har koll på hur rotorn på de ser ut nu?

Det här kanske kan verka som en ganska så obetydlig sak att haka upp sig på. Men om det finns ett kikhål för nyfikna där på baksidan så är det ju trevligt om något intressant finns att se där. ;)
 
Senast ändrad:

sjökvist

<—Axel Nilson
Man blir lite osäker kring vad som gäller när båda alternativen går att se på Sjöö Sandströms egen hemsida.

Urverk_ssg3_ssg4.png

UTC_extreme_small.jpg

Båda bilderna från https://sjoosandstrom.se/collection/utc-extreme/

Är det någon med Worldtimer som är köpt efter de fick annat urverk och har koll på hur rotorn på de ser ut nu?

Det här kanske kan verkar som en ganska så obetydlig sak att haka upp sig på. Men om det finns ett kikhål för nyfikna där på baksidan så är det ju trevligt om något intressant finns att se där. ;)
Det är skuren logga på både soprod och selittaverken
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vänner, det är dåligt drag i Klocksnack_Sjöösandström tråden på instagram, ni som är med där posta gärna där också när ni postar här
jag har ju som ni vet ingen S&S just nu men snart...
ni som inte är med dra ett PM till mig så får ni lösen och användarnamn... en död tråd är inget bra reklam för klockorna som vi gillar!!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vänner, det är dåligt drag i Klocksnack_Sjöösandström tråden på instagram, ni som är med där posta gärna där också när ni postar här
jag har ju som ni vet ingen S&S just nu men snart...
ni som inte är med dra ett PM till mig så får ni lösen och användarnamn... en död tråd är inget bra reklam för klockorna som vi gillar!!
tack @sjökvist bug och bock, keep em coming
 
Topp