Hawk100
Silver
Typ....vi är några stycken som har en "ss-fetisch"![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ....vi är några stycken som har en "ss-fetisch"![]()
Inte helt hundra men kanske kan det vara att den med skuren logo är nyareNi som vet, vad avgör vilken rotor som sitter på Sjöö Sandström UTC Extreme? De verkar finnas antingen med en utskuren logotyp eller med företagsnamnet graverat i ett enkelt teckensnitt. Det första alternativet betydligt trevligare utseendemässigt i min smak.
Men vad är det då som avgör vilket alternativ som använts?
![]()
(bilder lånade från Uret Vintage)
Ja så är det, men vet inte när man ändrade på respektive modell eller urverkstyp.....Inte helt hundra men kanske kan det vara att den med skuren logo är nyare
Skulle vara gött med en isad rsc tavla! Kanske finns?Vill söka jobb på SS urtavelavdelning
Grattis Jeser! Tavlan ser ut att vara grymt läcker.Worldtimer känns toppen fortfarande!
![]()
![]()
Tack! Tavlan är helt fantastisk. Jäkligt svårt att fånga den på bild dock! Du får se och prova vid tillfälle!Grattis Jeser! Tavlan ser ut att vara grymt läcker.
Vafalls?! Alla små 25 på tavlan borta?Idag Sjöö Sandström Royal Steel Classic 25th Anniversary. Fortfarande min favorit.
![]()
Jag lovar att 25Vafalls?! Alla små 25 på tavlan borta?..eller äre en synvilla?
![]()
jag har försökt att snoka fram lite info kring det men de är benhårda med att avslöja nåtHade gärna sett fler tavelalternativ på royal steel classic 36mm. Någon som vet ifall det är på gång?
Man blir lite osäker kring vad som gäller när båda alternativen går att se på Sjöö Sandströms egen hemsida.Ja så är det, men vet inte när man ändrade på respektive modell eller urverkstyp.....
Det är skuren logga på både soprod och selittaverkenMan blir lite osäker kring vad som gäller när båda alternativen går att se på Sjöö Sandströms egen hemsida.
![]()
![]()
Båda bilderna från https://sjoosandstrom.se/collection/utc-extreme/
Är det någon med Worldtimer som är köpt efter de fick annat urverk och har koll på hur rotorn på de ser ut nu?
Det här kanske kan verkar som en ganska så obetydlig sak att haka upp sig på. Men om det finns ett kikhål för nyfikna där på baksidan så är det ju trevligt om något intressant finns att se där.![]()
tack @sjökvist bug och bock, keep em comingVänner, det är dåligt drag i Klocksnack_Sjöösandström tråden på instagram, ni som är med där posta gärna där också när ni postar här
jag har ju som ni vet ingen S&S just nu men snart...
ni som inte är med dra ett PM till mig så får ni lösen och användarnamn... en död tråd är inget bra reklam för klockorna som vi gillar!!
Måste bli mer drag därinnetack @sjökvist bug och bock, keep em coming
exakt, just nu är det en död tråd och det duger inte, vi får hjälpas åt till min Chronolink hittar hem igen (1 månad)Måste bli mer drag därinne
Härligt, man är inte riktigt hel utan en ssexakt, just nu är det en död tråd och det duger inte, vi får hjälpas åt till min Chronolink hittar hem igen (1 månad)
exakt, har fått ok att köpa tillbaka min gamla och även en 25 åring som ligger på Krons och väntar på mig... 3 jlc, musse och 2 S&S och lite mög så är jag hemma... hehehHärligt, man är inte riktigt hel utan en ss![]()
Den är så bra! Förstår att du köpte den igen... GRATTIS!Tillbaka! Köpte och sålde en RC förra året. Idag köpte jag en igen. Denna gång med rätt tavla.
![]()
Väl hemma fick den nytt band
![]()
Skönt att höra att ordningen snart är återställdexakt, har fått ok att köpa tillbaka min gamla och även en 25 åring som ligger på Krons och väntar på mig... 3 jlc, musse och 2 S&S och lite mög så är jag hemma... heheh
Ja nu har det vart obehagligt tyst om nya LandsortIngen som hört ngt med om ny Landsort?
Ordningen återställd!Tillbaka! Köpte och sålde en RC förra året. Idag köpte jag en igen. Denna gång med rätt tavla.
![]()
Väl hemma fick den nytt band
![]()
Nope, men jag vet att folk sett och provat den så den finns iaf demo...Ingen som hört ngt med om ny Landsort?