Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä nu tycker jag det är Hög tid för @Sjöö Sandström att släppa nya Landsort! ..så man får sej en härlig SommardinkaDagen till ära är det Landsort som gäller på kontoret..tog en liten paus och checkade KS.
![]()
Har du fått låna en av kungens klockor??Hej ss-tråden!
Jag har blivit med skydiver och måste säga, jag är verkligen galet nöjd!
Extra kul med lite mer unikt baklock
![]()
![]()
(Väldigt dåligt ljus för att fota locket)
Är nog denna modell som saknas i min SS samling..läcker pjäsHej ss-tråden!
Jag har blivit med skydiver och måste säga, jag är verkligen galet nöjd!
Extra kul med lite mer unikt baklock
![]()
![]()
(Väldigt dåligt ljus för att fota locket)
Nej då den är köpt. Det är en av dom första civila som jag har förstått det. Kungens klockor har m-nummer och utc skydiver bytt plats.Har du fått låna en av kungens klockor??
För du har väl inte köpt den...???![]()
Har blivit lite smygsugen på en sån... Några fler bilder?
det spännetBra allround klocka den här!
Trevlig helg till alla i SjööSandström tråden!
![]()
![]()
![]()
Visst är det snyggt! Helt grymt faktisktdet spännet
När kom länken med det spännet? Jag ser att det var inte den länken som jag hade i en gammal annons. (https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-worldtimer-41-mm-i-nyskick-16k.86984/) Ångrar att jag inte riktigt gav Worldtimern en ärlig chans.Visst är det snyggt! Helt grymt faktiskt![]()
Det är bara 36an som har det spännet, tyvärr har 41mm det " helt blanka " spännet. Trist, vore kul om båda modellerna fick detta då det är sjukt snyggt och ger en liten extra kick till helheten på länken.När kom länken med det spännet? Jag ser att det var inte den länken som jag hade i en gammal annons. (https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandström-worldtimer-41-mm-i-nyskick-16k.86984/) Ångrar att jag inte riktigt gav Worldtimern en ärlig chans.
Jag håller med, 41:ans länk blir lite för platt, tråkig.Det är bara 36an som har det spännet, tyvärr har 41mm det " helt blanka " spännet. Trist, vore kul om båda modellerna fick detta då det är sjukt snyggt och ger en liten extra kick till helheten på länken.
Guld är 45 mm och den Helsvarta är 44,3 mm. Intressanta mätverktyg de har!
Men sjukt billig än så länge.....Guld är 45 mm och den Helsvarta är 44,3 mm. Intressanta mätverktyg de har!
Sen kan man väl tycka att de kan skölja av gummibandet med ljummet vatten och lite tvål på helsvarta UTC:n
Hej
Vet någon mellan vilka år som Chronolinken tillverkades och hur många som totalt gjordes??
Kan man med hjälp av numret se tillverkningsår?
Trevlig kväll
Fast det beror ju lite på vilken nivå de satt bevakningspriset också.Men sjukt billig än så länge.....
Kul med den här typen av info om specifika klockmodeller.Hej Roundmountain
Ringde S&S och fick förutom mycket trevligt bemötande även reda på följande beträffande Chronolink:en
Fin klocka med många roliga detaljer och spännande historia!
- Först tillverkades klocka 1 till 500 och sedan tillverkade man ytterligare 2000 klockor som fick nummer från 2000 till 4000. Totalt tillverkades alltså 2500 klockor, men det kan också vara ytterligare några som i så fall fick nr 4001 och uppåt
- Glömde fråga om när de tillverkades men jag tror att den första gjordes 1997 och den sista runt 2013 .....
- En annan intressant detalj är att från början så matchade tavlans färg även färgen på den digitala skärmen (se bilden på den blå Chronolinken nedan). Efter ett tag så gjorde man alla digitalskärmarna i silver, med en skillnad beroende på om Chronolinken var en ”Timer” eller ”Racer”. ”Racermodellerna” har lite text till höger på skärmen (start/stop o sv), medan ”Timermodellerna” var helt rena - se nedan
Ha det gott
R
![]()
![]()
![]()
Slutade faktiskt med att jag lämnade in den idag. Gångreserven var mer eller mindre obefintlig och klockan var ganska opålitlig och stannade ofta.Jo det är lika bra att ha stenkoll
Hade gjort likadant, skönt att det inte tar längre tidSlutade faktiskt med att jag lämnade in den idag. Gångreserven var mer eller mindre obefintlig och klockan var ganska opålitlig och stannade ofta.
Får tillbaka den om 2-3 veckor med nytt urverk.
Alltså den är löjligt snygg...Back from the dead
![]()