• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dempha

Rolex
2-Faktor
Haha, nej den kan va riktigt svår att fånga på bild! Alltid samma "den är snyggare i verkligheten" när man visar bild:p men det var lite så att när man klev in hos AD blev man ny kär igen :angel: går du i köptankar eller bara kikar lite?
SS är verkligen ett märke som har vuxit mycket för mig senaste tiden så någon gång ska jag iaf ha en, men det lutar nog mot en worldtimer då. Antingen med grå eller orange tavla :)
 
SS är verkligen ett märke som har vuxit mycket för mig senaste tiden så någon gång ska jag iaf ha en, men det lutar nog mot en worldtimer då. Antingen med grå eller orange tavla :)
Håller med dig om SS helt, ska verkligen njuta av min nu :)
WT är riktigt snygg, blir nog en sådan nästa gång det beges. Är väldigt svag för gummit. Sitter otroligt skönt på armen!
 

Sumojocke

Omega
32A4EBBC-B448-4717-801B-23684AAE172A.jpeg

Lätt och smidig
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Ny info kring min rsc. Om ungefär 2 veckor borde den komma hem från genomgång. Ska bli intressant att få reda på vad som gått snett.....

Men det var fler i tråden som haft samma problem med gångreserven som min, med nya Selitta verket...
 
Ny info kring min rsc. Om ungefär 2 veckor borde den komma hem från genomgång. Ska bli intressant att få reda på vad som gått snett.....

Men det var fler i tråden som haft samma problem med gångreserven som min, med nya Selitta verket...
Ska bli intressant att höra sen. Började det krångla direkt för dig?
Håller tummarna att min fortsätter ticka på bra då den är köpt i samma tidsperiod som din :nailbiting:
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Ska bli intressant att höra sen. Började det krångla direkt för dig?
Håller tummarna att min fortsätter ticka på bra då den är köpt i samma tidsperiod som din :nailbiting:
Tog 1 månad innan jag upptäckte det. Jag lade märket till det tidigare men var osäker på hur länge den hade legat stilla så lade ingen energi på det då.

Har du selitta i din rsc också?
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Ny info kring min rsc. Om ungefär 2 veckor borde den komma hem från genomgång. Ska bli intressant att få reda på vad som gått snett.....

Men det var fler i tråden som haft samma problem med gångreserven som min, med nya Selitta verket...
Jag hade samma/liknande problem med min men då med gamla Soprodmaskinen i. Byts ut mot Selitta på garanti.
 
Tog 1 månad innan jag upptäckte det. Jag lade märket till det tidigare men var osäker på hur länge den hade legat stilla så lade ingen energi på det då.

Har du selitta i din rsc också?
Ok, tråkigt! Ska verkligen bli intressant att höra vad de säger.. håll oss underrättade och jäkligt trist för dig! :(
yes, har selitta i min. Bytte de inte från soprod till selitta för att de hade problem? Trist och inte så bra för SS ifall de nya också börjar krångla.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Ok, tråkigt! Ska verkligen bli intressant att höra vad de säger.. håll oss underrättade och jäkligt trist för dig! :(
yes, har selitta i min. Bytte de inte från soprod till selitta för att de hade problem? Trist och inte så bra för SS ifall de nya också börjar krångla.
Stämmer att de bytte från soprod till selitta

Dock så tycker jag att garantiärendena har gått ruggigt smidigt
 
Hej
Vet någon mellan vilka år som Chronolinken tillverkades och hur många som totalt gjordes??
Kan man med hjälp av numret se tillverkningsår?
Trevlig kväll
 
Senast ändrad:

Pekkasteele

Breitling
Ja, efter att ha blivit klockintresserad och hittat hit för nått år sen, presenterade mig då i presentationstråden och var inne på att köpa en Loginess HC så ...tog det ett bra tag innan jag köpte en ... Triwa på 50%. Men så kom dagen då jag beställde min HC, 44mm, men, då den kommit och jag känt på den så var den för stor tyckte jag.

Skickade tillbaka den, men där, och då, så bestämde jag mig istället för Royal Steel, och den kom idag! Så min första "riktiga" klocka bled då denna.

IMG_1240.jpg


Riktigt nöjd med den, och ångrar inte att jag skickade tillbaka Longiness:en!
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, efter att ha blivit klockintresserad och hittat hit för nått år sen, presenterade mig då i presentationstråden och var inne på att köpa en Loginess HQ så ...tog det ett bra tag innan jag köpte en ... Triwa på 50%. Men så kom dagen då jag beställde min HQ, 44mm, men, då den kommit och jag känt på den så var den för stor tyckte jag.

Skickade tillbaka den, men där, och då, så bestämde jag mig istället för Royal Steel, och den kom idag! Så min första "riktiga" klocka bled då denna.

IMG_1240.jpg


Riktigt nöjd med den, och ångrar inte att jag skickade tillbaka Longiness:en!
Riktigt snyggt! HC i 44mm utförande funkar inte. Köp en i 41 eller 39 om du ska ha en igen, fin klocka det också.
 
Topp