• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skiddie

Cartier
Är det något särskilt man ska ha ögonen på om man ska köpa en begagnad skydiver? Speciella årsmodeller etc?
 

mega

Rolex
Är det något särskilt man ska ha ögonen på om man ska köpa en begagnad skydiver? Speciella årsmodeller etc?
Tror inte det. Min har varit inlämnd för att ena pushern kändes trög, det slutade med bytt verk.
När jag lade ut frågan på forumet var det ingen som råkat ut för samma, så antagligen inte vanligt förekommande.
 

mega

Rolex
Ni som går och funderar på köp, slå till, ni får en svincool baksida på köpet.
Ni kommer inte att bli missnöjda eller få någon dålig billighets eller besvikelsekänsla.
Och skulle det värsta hända så upplever jag S&S service som supertrevliga och ganska snabba, alltid
väldigt service minded.

Jag har ofta klockan helt nedsläckt. Funktionen jag använder oftast är timern, för matlagning eller påminnelser.

20190728_123953.jpg
20190728_124043.jpg
 

joh.jonsson

Panerai
Hereyeee heryee.
Har den också nedsläckt. O kör timer med bezeln. Förvånansvärt bra med veckonummer, samt gmt. Har väldigt svårt att se mig bära en klocka utan vridbar bezel nu. Vilket e skit för jag spanar på 216570 haha!
Ni som går och funderar på köp, slå till, ni får en svincool baksida på köpet.
Ni kommer inte att bli missnöjda eller få någon dålig billighets eller besvikelsekänsla.
Och skulle det värsta hända så upplever jag S&S service som supertrevliga och ganska snabba, alltid
väldigt service minded.

Jag har ofta klockan helt nedsläckt. Funktionen jag använder oftast är timern, för matlagning eller påminnelser.

20190728_123953.jpg
20190728_124043.jpg
 

Zezzyus

Breitling
Letar efter en UTC Skydriver som faktiskt vart inom militären och är numrerad. Letat i över ett år snart utan framgång, hoppas få köpa en sådan snart :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Letar efter en UTC Skydriver som faktiskt vart inom militären och är numrerad. Letat i över ett år snart utan framgång, hoppas få köpa en sådan snart :)
Kan nog säga med största säkerhet att du inte kommer hitta någon. Alla är M-nummermärkta och är således Försvarsmaktens materiel, så skulle någon sluta sin anställning eller dylikt lämnas dem åter :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Letar efter en UTC Skydriver som faktiskt vart inom militären och är numrerad. Letat i över ett år snart utan framgång, hoppas få köpa en sådan snart :)
Finner du en så är det stöldgods. Du får vänta till den dag de köper in nya tjänsteklockor. Dessa är en del av flygutrustningen.
 
Topp