• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Petter med en svart!? landsort.. har det funnits en med mörk boett tidigare?
Screenshot_20190824-181422~2.png
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som har en Worldtimer 36mm på en 16,5 handled? Funderar på att ev. införskaffa men vet inte om den kommer att upplevas för liten. Bomba gärna med några foton :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Den kommer inte se för liten ut på din handled. Den funkar ok på min som är 19,5!
17.5 den är absolut inte för liten! Den har bättre proportioner än 41 också!
IMG_20180609_170415.jpg
IMG_20180609_163544.jpg
IMG_20181206_180304.jpg
IMG_20190817_130033.jpg
IMG_20190817_125445.jpg
Tack för svar och inspirationsbilderna. Blir kanske att man slår till på en. Har eg. spanat in den sedan den kom ut men det har alltid blivit så att en annan klocka kommit emellan :/
Någon som vet måtten på den? tjocklek och lug-2-lug?
 
Tack för svar och inspirationsbilderna. Blir kanske att man slår till på en. Har eg. spanat in den sedan den kom ut men det har alltid blivit så att en annan klocka kommit emellan :/
Någon som vet måtten på den? tjocklek och lug-2-lug?

Tjockleken är 11mm och lug-lug är 45mm. Såhär ser den ut på min 16cm-handled:
IMG_3396.jpg
Precis som andra skriver skulle den säkert bli toppen på 16,5mm handled.
Jag hämtade ut min från service idag och tänkte lägga upp den på köp och sälj i helgen, faktiskt. PM om du är intresserad, annars lägger jag som sagt upp annonsen till helgen.
 

Principal

Omega
2-Faktor
Med entusiasm, okunskap och nyväckt klockintresse ska jag besöka Sthlm i helgen och gillar verkligen de fina bilderna på era SS. Tänkte besöka någon ad för att klämma på, i första hand, rsc 36 (gärna champagne men modellen viktigast). Är det NK som gäller?
 

Ola G

Cartier
Hej
Tänkte skaffa en ny rem till min SS Worldtimer, är det 19 eller 20mm bandbredd? Jag gissar själv på 20 då det är närmast standard på SS men har inget skjutmått i sommarstugan och vill inte chansa
Mvh
Ola G
 
Topp