Elias.A
Basic
Dum fråga kanske, men vad är assolutamentband för något band? Aldrig hört något om det förutTack. Jag tycker det blev bra. Nu blir det till att jaga rätt på ett schysst assolutamenteband i mörkbrunt när jag vet att brunt funkar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dum fråga kanske, men vad är assolutamentband för något band? Aldrig hört något om det förutTack. Jag tycker det blev bra. Nu blir det till att jaga rätt på ett schysst assolutamenteband i mörkbrunt när jag vet att brunt funkar.
En befogad fråga.Dum fråga kanske, men vad är assolutamentband för något band? Aldrig hört något om det förut
Ahaa okej tack då förstår jag, man lär sig nått nytt varje dagEn befogad fråga.
Ett hyfsat obehandlat läder som slits snyggt. Vanligt på Panerai och finns många på tex ebay, se ex.vis https://www.ebay.com/itm/Nuevo-22mm-Assolutamente-Correa-de-Cuero-Marron-Despliegue-Reloj-Pam-22-MM/401756577846?hash=item5d8a8ee036:m:m_9cKjQSyIUkaKeTK6ki18A&LH_ItemCondition=3&LH_BIN=1
Skitsnyggt!Första gången på läder. Men detta funkar?
![]()
![]()
![]()
Riktigt snyggt ju!Första gången på läder. Men detta funkar?
![]()
![]()
![]()
Riktigt läckert!Första gången på läder. Men detta funkar?
![]()
![]()
![]()
Nyansen mkt bra men jag är småtveksam till tryck på bandet. Blir lite grovt till den modellen.Första gången på läder. Men detta funkar?
![]()
![]()
![]()
Tack för input!Nyansen mkt bra men jag är småtveksam till tryck på bandet. Blir lite grovt till den modellen.
De har (eller i alla fall har haft) några återförsäljare utomlands. Har för mig bla flera i Norge och någon i HK (minns inte säkert var det var mer). Tror det är rätt många svenskar som bor/jobbar utomlands som gillade att bära svenskt runt handleden....Hur vanligt är det med SS utomlands? Har fått uppfattningen att SS endast är populär i Sverige.
De har (eller i alla fall har haft) några återförsäljare utomlands. Har för mig bla flera i Norge och någon i HK (minns inte säkert var det var mer). Tror det är rätt många svenskar som bor/jobbar utomlands som gillade att bära svenskt runt handleden....
Hur vanligt är det med SS utomlands? Har fått uppfattningen att SS endast är populär i Sverige.
Hmmm.....Ska bli kul och se vad denna slutar på den 3e.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3608/vara/1564879
![]()
Ja det är nog inte helt säkert. Lägsta pris inkl provision är dryga 127.Hmmm.....
Jag undrar om den blir klubbad.
Har sett en worldtimer och skydiver på handleder i Tel Aviv. Kanske har suttit på svenskar, men var ändå kul att se.Hur vanligt är det med SS utomlands? Har fått uppfattningen att SS endast är populär i Sverige.
Cool! Tyvärr märks det att jag inte har så bra koll på SS som man önskade... Har inte sett en classic med sådana luggar förut. Men riktigt snygg var den!Hej!
Tack för ett riktigt bra forum, har läst ett tag men detta blir mitt första inlägg.
Behöver hjälp med att identifiera en klocka som jag fått av min far.
En Sjöö Sandström Royal Steel men som avviker på vissa punkter och jag har inte kunnat identifiera riktigt.
- Rutan för datumet är helt rektangulär, alla andra äldre modeller har rundade hörn.
- Som kan ses på bilderna kan man på den här modellen endast ha stållänk pga infasningen på boetten.
- Klockan har inget No. Ingraverat på baksidan.
Från vilket årtal är klockan tror ni? Min far var 2:a ägaren av den och har ägt den sedan ca 2004.
Tack för er hjälp.
Oj, bra pris! 1300€ hade ju varit mer troligt känns det som. Bara att gratulera om den såldesEn Chronolink såldes här 2017 för 130 euro :O
https://www.artcurial.com/en/lot-sjoo-sandstrom-chronolink-ndeg-6201-971-3281-524
![]()
Tack! Jag har försökt läsa mig till / hitta information om den här men har varit i princip omöjligt.Cool! Tyvärr märks det att jag inte har så bra koll på SS som man önskade... Har inte sett en classic med sådana luggar förut. Men riktigt snygg var den!