• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Idag anlände klockan från tavelbyte från roseguld till den blåa. Jäklar vad härlig den är men svårt att fånga på bild.
IMG_20190815_172636.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej S&S-proffs! Vad kan denna vara värd? Alltså en Jubilee Steel, 40 mm, kvartsverk med både original läder och originallänk. Klockan är oanvänd och full set med papper från Nymans 2016. Vore ytterst tacksam för hjälp!

IMG_1271.jpg
En snabb sökning visar att de sålts kring 7 ksek (dock nyare och med garanti kvar). Tror dessvärre inte din skulle betinga ett högre pris. I övrigt en fin klocka.
 

Hawk100

Rolex
En snabb sökning visar att de sålts kring 7 ksek (dock nyare och med garanti kvar). Tror dessvärre inte din skulle betinga ett högre pris. I övrigt en fin klocka.
Ja klockor med kvartsurverk är ju ofta svårsålda här på KS (undantag Skydivern, vissa Breitling mfl). Tror tyvärr det blir svårt att få mycket över 5’ kr. På Blocket kanske det går att få någon tusenlapp till.......
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Va???
De som är grymma!!! Och låset är ju bäst!!! (Men kräver några dagars tillvänjning....)
Gillar de som sitter på 36mm för att den smalnar av och har loggan på undersidan. Problemet jag har med alla Sjöö Sandström 41or att länkarna ser klumpiga ut pga att se har samma bredd hela vägen ner till låset. Lite för fyrkantiga för min smak. Annars är länkarna bra. Ska jag köpa en S&S får det nog bli en 36:a av något slag på länk.
 
Topp