Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klocksnackare,
Det är otroligt kul att se ert engagemang! Vi är väldigt stolta och glada att så många här inne skriver om oss och postar fina bilder.
Vi ser att många utav er frågar efter en ny Landsort och till er alla vill vi säga att vi jobbar på det.
Ni är så klart välkomna att höra av er till oss om ni undrar över något.
Mvh
Sjöö Sandström
Länken har annan stil. Tavlan kontra glasringen är mycket bättre i 36an i min mening. Tycker att det blir för mycket tavla på 41an samt lugg längden blir konstigare.Funderar på att införskaffa en 36mm men blir nyfiken på vad du menar med bättre proportioner förutom storleksskillnaden ?
Ja ok det är intressant info.Länken har annan stil. Tavlan kontra glasringen är mycket bättre i 36an i min mening. Tycker att det blir för mycket tavla på 41an samt lugg längden blir konstigare.
Sluta fresta mig!!
Låg en ute väldigt länge för 9500kr så ha inte allt för höga förhoppningar för 14500krVet att man inte ska värdera grejer i denna tråd, men har en SoS ute op ks. Inte ett svar - är en Royal Steel iskall idag? Verkar också heldött på köp och sälj just nu...
Aha. Känns lågt med 9,5 men då vet jag. Får bli en prisbump då.Låg en ute väldigt länge för 9500kr så ha inte allt för höga förhoppningar för 14500kr
Avsaknad av länk kan nog skrämma bort en och annan köpare. Det är min erfarenhet på KoS. Nästan oavsett vilken modell/värke det är.Aha. Känns lågt med 9,5 men då vet jag. Får bli en prisbump då.
Sen tror jag att klockan som låg gör 9,5 hade en äldre tavla. Den blå är ju rätt ny och fin!Aha. Känns lågt med 9,5 men då vet jag. Får bli en prisbump då.
Det känns som lågkonjunktur på köp & sälj just nu= sjukt trögt.Sen tror jag att klockan som låg gör 9,5 hade en äldre tavla. Den blå är ju rätt ny och fin!
Överlag tycker jag dessutom att K&S är ganska så trögt just nu.
Personligen tycker jag att den tavlan är finare än den blå så färgen betingar inte premium då smaken är delad.Sen tror jag att klockan som låg gör 9,5 hade en äldre tavla. Den blå är ju rätt ny och fin!
Överlag tycker jag dessutom att K&S är ganska så trögt just nu.
När kan vi vänta oss en ny landsort? Gärna en sjysst ks-rabatt ocksåKlocksnackare,
Det är otroligt kul att se ert engagemang! Vi är väldigt stolta och glada att så många här inne skriver om oss och postar fina bilder.
Vi ser att många utav er frågar efter en ny Landsort och till er alla vill vi säga att vi jobbar på det.
Ni är så klart välkomna att höra av er till oss om ni undrar över något.
Mvh
Sjöö Sandström
Det är för att den är riktigt bra! Inge fel på 41an men det är bara 36an som är så jäkla vass.Ja ok det är intressant info.
Har faktiskt hunnit med att prova en 36a nu och normalt sett för mig så har alltid det varit för litet men SS i 36mm kändes riktigt bra.
Kan inte riktigt sätta fingret på varför.
KulDet är för att den är riktigt bra! Inge fel på 41an men det är bara 36an som är så jäkla vass.
Lite skarpare bilder hade nog inte heller skadat, i all välmening.Vet att man inte ska värdera grejer i denna tråd, men har en SoS ute op ks. Inte ett svar - är en Royal Steel iskall idag? Verkar också heldött på köp och sälj just nu...
Hej,Hej,
Någon som vet vad ett nytt gummiband till worldtimer kostar samt en ny stållänk?
//Dennis
Går det att fästa stållänken som normalt kommer på 36:an på 41:an?Hej,
Det aktuella listpriset:
ROYAL STEEL WORLDTIMER 36
Rubber Black 20mm 1200:-
Rubber Black with folding buckle 20mm 2300:-
Steel Bracelet (tapered) 20mm 5900:-
ROYAL STEEL WORLDTIMER 41
Steel Bracelet 20mm 6900:-
Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851
Hej,
Det aktuella listpriset:
ROYAL STEEL WORLDTIMER 36
Steel Bracelet (tapered) 20mm 5900:-
ROYAL STEEL WORLDTIMER 41
Steel Bracelet 20mm 6900:-
Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851
Går det att fästa stållänken som normalt kommer på 36:an på 41:an?
Tror att frågan varit på tapeten förut, och svaret som framkom då var nej. Hittar tyvärr inte inlägget så låter det vara osagt tills vidare... Någon som vet lär väl upplysa oss snartIntressant fråga, det borde inte vara några problem.
Tycker själv att den avsmalnande länken till 36:an är snyggare samt lite bekvämare att bära.
En vild gissning är att länkens ändbitar blir problematiska i alla fall. Eftersom 36 och 41 ju är olika storlekar så blir rundningens radie på ändbitarna olika.Tror att frågan varit på tapeten förut, och svaret som framkom då var nej. Hittar tyvärr inte inlägget så låter det vara osagt tills vidare... Någon som vet lär väl upplysa oss snart![]()
Låter rimligt! Fler har ju tänkt tanken så hade det fungerat borde man sett många Worldtimers med utbytt länk gissar jagEn vild gissning är att länkens ändbitar blir problematiska i alla fall. Eftersom 36 och 41 ju är olika storlekar så på rundningens radie på ändbitarna olika.
Är det varianten med digital visning under urtavlan, som ett lock? Mycket ball.Den här tavlan kommer att få sitta i ett bra tag. Matt grå som jag personligen aldrig har sett tidigare.
![]()