• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTCetter

Cartier
Då grilltråden dött så får man väl iaf vara med här!
BCF3F9CC-A300-4CC6-B7A1-965E1400D186.jpeg
Varje dag. Grillen är alltid redo:)
 

UTCetter

Cartier
Kul att läsa att Landsorten gör comeback. Här är min D1, Lucky Number 100
A6B3A289-8E5F-43D5-8D27-53733EF8B117.jpeg
Oj, tack för den bilden. Jag är väldigt osäker på vad jag tycker om dykarklockor. Det är liksom svårt att få nytta eller plats med klocka om man har två dykdatorer. Din bild visar hur snyggt det kan bli med ren design. Om man mot förmodan tar en klocka med under ytan så är enkelheten oslagbar:)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
om alla mina gått inom cosc så gör nog de flesta andra det med, att folk haft problem med gången berodde ju på problem med urverket som sedan blev utbytt
Jag tror att det krävs en större skala än dom du ägt innan man kan göra en sådan gissning.
Men det är kanonbra att dom du haft gått inom COSC.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
om alla mina gått inom cosc så gör nog de flesta andra det med, att folk haft problem med gången berodde ju på problem med urverket som sedan blev utbytt

Jag tror inte att det där räcker som fakta dessvärre :) Det var absolut inte meningen att trampa på några tår, invände bara på vad som jag uppfattade som ett definitivt svar.
 

PANI

Cartier
Funderar på att köpa en Royal Steel lady till mamma som fyller 80 i december.
Finns det plats för gravyr på baksidan?
Såhär se baksidan ut:
IMG_20191102_191059.jpg

Dvs rätt mycket text från SS men något litet går väl att klämma in :)

Kan varmt rekommendera klockan dock. Extremt omtyckt och får komplimanger både från klock-intresserade/ointresserade!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Chronolink Blond var väl COSC? Tror även ytterligare någon är det.

Blond och Night hade båda cosc-verk. Sen så monterades cosc-verk i vanliga Chronolinkar också så som mitt ex.

Det jag har fått berättat men som jag inte minns om S&S har bekräftat eller dementerat så använde man det verket till speciella kunder. Min ägdes ursprungligen av en av ägarna till en AD för Sjöö&Sandström i Norge.
 
Topp