• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen en Worldtimer på handleden:)
Har dock svårt att få den att sitta perfekt, är antingen för tight eller löst. Någon som har tips alt. en halvlänk till salu?
20191105_094259.jpg

Äntligen en Worldtimer på handleden:)
Har dock svårt att få den att sitta perfekt, är antingen för tight eller löst. Någon som har tips alt. en halvlänk till salu?
20191105_094259.jpg
Hmm, fanns det inte en halvlänk i armbandet från början? I så fall sparas den väl oftast. Finns det nån mer plats att leta? I kartongen?

Senast ändrad:
Hmm, fanns det inte en halvlänk i armbandet från början? I så fall sparas den väl oftast. Finns det nån mer plats att leta? I kartongen?
Jo det fanns, men det är dessvärre trekvartslänk. Med den blir det för stort och utan blir det precis för tight. Skulle nog behöva byta ut en av länkbitarna. Vet dock inte om det blir någon större skillnad då det skiljer så pass lite i strl. mellan dem :/
Kikade med AD och en länkbit skulle de ha 500kr för.. yikeees...

Jo det fanns, men det är dessvärre trekvartslänk. Med den blir det för stort och utan blir det precis för tight. Skulle nog behöva byta ut en av länkbitarna. Vet dock inte om det blir någon större skillnad då det skiljer så pass lite i strl. mellan dem :/
Kikade med AD och en länkbit skulle de ha 500kr för.. yikeees...
Men det måste kännas värdelöst som det är nu, 500kr löser i alla fall problemet snyggt.
Hoppas ok att retas lite med alternativ:
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...lation/rorisolering/rorisoleringstejp-452299/

Måste lyfta @Sjöö Sandström garanti åtagande i denna tråd då jag idag blev lite besviken på deras hantering.
Då även min worldtimer har drabbats av urverks ”haveri ”. Men då man har köpt ett svenskmonterat ur med service i Stockholm tycker man det kunde lösa sig rätt smidigt. Var kontakt med kundservice idag fick jag till svar att det kommer ta 60-70 arbetsdagar mao klar till våren så blev jag väldigt besviken.
Dom skyller det hela på julhandeln och jag förstår att även dom måste tjäna pengar men det kan knappast varit en överraskning att det är jul i år med. Sen tycker jag att framför allt att reklamation borde prioriteras, trots allt ingen budgetklocka dom marknadsför.

Måste lyfta @Sjöö Sandström garanti åtagande i denna tråd då jag idag blev lite besviken på deras hantering.
Då även min worldtimer har drabbats av urverks ”haveri ”. Men då man har köpt ett svenskmonterat ur med service i Stockholm tycker man det kunde lösa sig rätt smidigt. Var kontakt med kundservice idag fick jag till svar att det kommer ta 60-70 arbetsdagar mao klar till våren så blev jag väldigt besviken.
Dom skyller det hela på julhandeln och jag förstår att även dom måste tjäna pengar men det kan knappast varit en överraskning att det är jul i år med. Sen tycker jag att framför allt att reklamation borde prioriteras, trots allt ingen budgetklocka dom marknadsför.
Hur många dagar för en service tycker du är rimligt?

Sen finns det en specifik tråd för att dissa tillverkare.

Skulle nog vilja sälja att 4-6 veckor är rimligt om man prioriterar återkommande kunder. Fast nu finns den en tråd om tillverkaren i fråga då tycker det känns mer relevant.
42 dagar från mottagande till återsändande tog det för min Worldtimer att få nytt urverk. Inte en service.

42 dagar från mottagande till återsändande tog det för min Worldtimer att få nytt urverk. Inte en service.

Jag skrev att det gällde urverk byte i detta fall med och då har dom lagt på ca 5 veckor sen ditt fall, en service hade jag accepterat då jag kan göra ett val men nu har jag inga alternativ. Men om dom skulle fixa det snabbare ska jag även skriva det.

Oj, tack för den bilden. Jag är väldigt osäker på vad jag tycker om dykarklockor. Det är liksom svårt att få nytta eller plats med klocka om man har två dykdatorer. Din bild visar hur snyggt det kan bli med ren design. Om man mot förmodan tar en klocka med under ytan så är enkelheten oslagbar:)
Jag tror de flesta som köper dykarklockor gör det för hur klockan ser ut och inte för att det är en en dykare.

Med det sagt borde det inte hindra dig för att du äger dykdatorer?

Oj, tack för den bilden. Jag är väldigt osäker på vad jag tycker om dykarklockor. Det är liksom svårt att få nytta eller plats med klocka om man har två dykdatorer. Din bild visar hur snyggt det kan bli med ren design. Om man mot förmodan tar en klocka med under ytan så är enkelheten oslagbar:)

sorry - glömde svara :facepalm: har haft ganska många klockor, men är inte så mycket i plurret själv. Klarade av bada med en dykare (ML Pontos s Diver) som klarar 600 meter OM man har skruvat ner kronan. Det hade inte jag så 4000 spänn i dass där :dead:.

Så får se om denna stackars burfågeln får uppleva det den är byggt för en dag :rolleyes:

Min går riktigt dåligt faktiskt efter sina 2,5 år. Saktar sig över 1 minut per dygn.
Så blir till att lämna in den i helgen :eek::grumpy:
Hur är det med kvaliteten överlag för Sjöö Sandström ? Tycker 2,5 år låter kort för att den redan ska behöva servas.
När jag kollade på Worldtimern hos Nymans ur fick jag uppgift om service vart 5e år även om jag förstår att det beror på hur man använder den.

Hur är det med kvaliteten överlag för Sjöö Sandström ? Tycker 2,5 år låter kort för att den redan ska behöva servas.
När jag kollade på Worldtimern hos Nymans ur fick jag uppgift om service vart 5e år även om jag förstår att det beror på hur man använder den.
jag har haft en hel del sjöö och haft problem med en, det var urverket som krånglade men det byttes på garantin, kvaliteten tycker jag är riktigt bra

Tillbaka
Topp