• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Med länk och limiterad till 86st
undra vad det kan va
950D55E8-D9F9-4A5C-A56A-563183933285.png

Om jag skall gissa på låda så gör de en hyllning till den gamla Automatic S1 som hade en låda i liknande material

Spänningen är fan olidlig
De lade upp den här igår också
Screenshot_20191114-073921_Instagram.jpg
Mina pengar logger på en Royal Steel med grön tavla.

Bästa Klocksnackare,
Ikväll premiärvisar vi nya limiterade RSC grön på vårt kundevent hos SS. Till er som vill säkra upp sitt exemplar går det bra att PM mig eller höra av sig till butiken för uppbokning, [email protected] eller 08-281134.
Klockan kostar 25.800.-, limiterad till 86 exemplar, leverans slutet av november. Den vilken köper årets modell kommer få exklusiv förhandsrätt att teckna sig på 2020 års modell osv
.
SS grön.PNG

Senast ändrad:
Om jag skulle få bestämma skulle jag minska den till 39mm samt att jag inte är ett jättefan av index 12, 9, 6.
Jag har inget emot indexplaceringen men jag förstår vad du menar med storleken. Jag provade dock World Timer förra året och tyckte då att 41 satt väldigt bra och jag är tveksam om jag skulle gå ner i storlek. Men jag hade nog behövt testa 41mm i RS-serien innan jag bestämde mig helt. Det som stör mig är dock Anniversary Edition texten på tavlan, den hade de gärna fått skippa för min del.

Kan väl inte finnas någon som betalar list för en ss?
Säg inte det, alla kunder hänger förmodligen inte på KS. Samtidigt är kanske årgångsklockornas limitering ett exempel på att man vill få kunder att betala listprisi istället för att man köper i andrahand till kraftigt rabaterade priser?

En sak som min OCD stör sig på är att jag noterat att datumet inte är centrerad i datumramen, förskjuten till vänster (kan även ses i ovan på limiterade modellen). Det ser ut att gälla alla modeller. Kan det bero på urverksbytet, att urtavlorna är gjorda för Soprod verken. Detta är något jag inte förväntat mig att se i klockor i 20ksek-klassen.

En sak som min OCD stör sig på är att jag noterat att datumet inte är centrerad i datumramen, förskjuten till vänster (kan även ses i ovan på limiterade modellen). Det ser ut att gälla alla modeller. Kan det bero på urverksbytet, att urtavlorna är gjorda för Soprod verken. Detta är något jag inte förväntat mig att se i klockor i 20ksek-klassen.
Inget jag har noterat, beror kanske på vinkeln du tittar ifrån?

För flera år sedan köpte jag en Royal Steel 37mm med ETA-verk och den hade också ocentrerat datum, såg inget kul ut :(

Tillbaka
Topp