Med länk och limiterad till 86st
undra vad det kan va
![]()
Om jag skall gissa på låda så gör de en hyllning till den gamla Automatic S1 som hade en låda i liknande material
De lade upp den här igår ocksåSpänningen är fan olidlig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med länk och limiterad till 86st
undra vad det kan va
![]()
Om jag skall gissa på låda så gör de en hyllning till den gamla Automatic S1 som hade en låda i liknande material
De lade upp den här igår ocksåSpänningen är fan olidlig
Tyvärr verkar den vara 41mm..Med länk och limiterad till 86st
undra vad det kan va
![]()
De lade upp den här igår ocksåMina pengar logger på en Royal Steel med grön tavla.![]()
Gillar den göna färgen hårt!Snyggt satsat!
![]()
Tycker den är riktigt, riktigt snygg.Gillar den göna färgen hårt!
Om jag skulle få bestämma skulle jag minska den till 39mm samt att jag inte är ett jättefan av index 12, 9, 6.Tycker den är riktigt, riktigt snygg.
Svag för Royal Steel men 41mm är fan kört...
Jag har inget emot indexplaceringen men jag förstår vad du menar med storleken. Jag provade dock World Timer förra året och tyckte då att 41 satt väldigt bra och jag är tveksam om jag skulle gå ner i storlek. Men jag hade nog behövt testa 41mm i RS-serien innan jag bestämde mig helt. Det som stör mig är dock Anniversary Edition texten på tavlan, den hade de gärna fått skippa för min del.Om jag skulle få bestämma skulle jag minska den till 39mm samt att jag inte är ett jättefan av index 12, 9, 6.
Säg inte det, alla kunder hänger förmodligen inte på KS. Samtidigt är kanske årgångsklockornas limitering ett exempel på att man vill få kunder att betala listprisi istället för att man köper i andrahand till kraftigt rabaterade priser?Kan väl inte finnas någon som betalar list för en ss?
Betalar man list för Rolex så kan man göra det för ss, betydligt roligare dessutom.Kan väl inte finnas någon som betalar list för en ss?
Inget jag har noterat, beror kanske på vinkeln du tittar ifrån?En sak som min OCD stör sig på är att jag noterat att datumet inte är centrerad i datumramen, förskjuten till vänster (kan även ses i ovan på limiterade modellen). Det ser ut att gälla alla modeller. Kan det bero på urverksbytet, att urtavlorna är gjorda för Soprod verken. Detta är något jag inte förväntat mig att se i klockor i 20ksek-klassen.
Upplever det som mer tydligt på vissa dagar så testa att snurra runt datumskivan. Har sett samma på flertalet modeller. Se mitt ex som är från 2019.Inget jag har noterat, beror kanske på vinkeln du tittar ifrån?
Skicka bilden till Sjöö och hör med dom, nåt liknande har jag aldrig upplevtUpplever det som mer tydligt på vissa dagar så testa att snurra runt datumskivan. Har sett samma på flertalet modeller. Se mitt ex som är från 2019.
![]()
En sak som min OCD stör sig på är att jag noterat att datumet inte är centrerad i datumramen, förskjuten till vänster (kan även ses i ovan på limiterade modellen). Det ser ut att gälla alla modeller. Kan det bero på urverksbytet, att urtavlorna är gjorda för Soprod verken. Detta är något jag inte förväntat mig att se i klockor i 20ksek-klassen.
Tack för ikväll!
Grym kväll, grym klocka!
ser riktigt läcker ut! Denna gröna skulle jag verkligen vilja ha till min Chronolink.Jo, den var verkligen fin!! Grönt är skönt
![]()
Jaaaa, skulle vara grymt!!ser riktigt läcker ut! Denna gröna skulle jag verkligen vilja ha till min Chronolink.
Passar nog med svart gummi sa några . De va la goa gôbbar, e enna mina färgerser riktigt läcker ut! Denna gröna skulle jag verkligen vilja ha till min Chronolink.
Vilken gillade du bäst?Men även den röda är rätt just den också! Ska se till att hämta min snart.
![]()
Gillar tavlan starkt på nya RSC! Riktigt fin!Vill inte kapa officiella "KS Klockan 2019" tråden så postar här. Läste en del utav synpunkterna i tråden och gjorde en Photoshop version.
![]()
Vänligen,
Martin
Skicka bilden till Sjöö och hör med dom, nåt liknande har jag aldrig upplevt
Tycker man rätt tydligt kan se att datumet är förskjutet till vänster även på denna..Grym kväll, grym klocka!![]()
aldrig nåt jag tänkt på med mina klockor, hör med sjöö och se vad dom säger om detTycker man rätt tydligt kan se att datumet är förskjutet till vänster även på denna..
Synvilla, det är vinkeln bilden är tagen i tillsammans med glaset. S&S har koll på hur det ska varaTycker man rätt tydligt kan se att datumet är förskjutet till vänster även på denna..