• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Synvilla, det är vinkeln bilden är tagen i tillsammans med glaset. S&S har koll på hur det ska vara
På min är det dock rätt tydligt. Har ställt frågan och får se vad de säger. Det rör sig om mikromillimeter men är ändå tydligt.
Edit:foto
20191115_084037.jpg

Tänker alltid på det när man kollar runt på deras hemsida - Kaplans smutsiga klockor. Någon borde skicka en tandborste till Kaplans i julklapp.
Sällan man ser smutsiga bilar hos en bilförsäljare!
Håller med.. Var först orolig att tavlan var skadad på den Bulgari som jag ropade hem hos dem för någon vecka sedan men var fett och fingeravtryck bara haha.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3654/vara/1589977
Haha, känns som dom skulle öka omsättningen och dom bara borstade och torkade av sina klockor innan fotograferingen

Mycket märkligt! ..själv rengör jag alltid uret innan jag lämnar den till Kaplans..
..sen ska väl iof Kaplans kladda lite på den oxå. Men inte mer än fingeravtryck då får man hoppas.
Exakt, bruna halv förmultna och ruttna hudceller gör sig inte så bra på bild om man ska locka en köpare att lätta på lädret... kanske därför jag köper nya oprövade klockor, kanske jag som är pedantisk

Några kvällsreflektioner plus en lunchbild från tidigare idag :)

Var förbi både Krons och NK idag men ingen hade fått in Annual än. Det är väldigt synd att S&S inte gjorde ett årligt limiterat koncept utspridet på flera modeller istället för som nu enbart RSC. Alternativt om man hade fått en exklusiv box med plats för X antal tavlor till sin Annual RSC med förturslöfte för nästa år samt ett fritt tavelbyte per år. Det hade verkligen varit något.

Sen så tycker jag att det är synd att @Sjöö Sandström är så pass frånvarande i tråden annat än när det släpps nya modeller. Det var en mycket mer frekvent närvaro tidigare. Det är på Klocksnack som kärntrupperna finns, åtminstone en stor del av dessa och att hitta tillbaka till en mer personlig ansats i tråden hade i mina ögon varit trevligt.

IMG_20191121_132137-01.jpg

Senast ändrad:
Några kvällsreflektioner plus en lunchbild från tidigare idag :)

Var förbi både Krons och NK idag men ingen hade fått in Annual än. Det är väldigt synd att S&S inte gjorde ett årligt limiterat koncept utspridet på flera modeller istället för som nu enbart RSC. Alternativt om man hade fått en exklusiv box med plats för X antal tavlor till sin Annual RSC med förturslöfte för nästa år samt ett fritt tavelbyte per år. Det hade verkligen varit något.

Sen så tycker jag att det är synd att @Sjöö Sandström är så pass frånvarande i tråden annat än när det släpps nya modeller. Det var en mycket mer frekvent närvaro tidigare. Det är på Klocksnack som kärntrupperna finns, åtminstone en stor del av dessa och att hitta tillbaka till en mer personlig ansats i tråden hade i mina ögon varit trevligt.

IMG_20191121_132137-01.jpg
Håller fullt med, både när det gäller annual edition men framförallt hade det varit trevligt med med feedback/aktivitet när det inte är släpp av någon nyhet.

Spydde upp frukosten lite, men lyckades svälja igen.... :confused:
Fattar inte hur någon seriös tagit den bilden, tittat på den och tänk "ja men det här kör vi på". Hur svårt är det att rengöra innan fotografering. De har ju ändå ett intresse av att få så mycket betalt som möjligt. Det där drar ju ned helheten avsevärt även om det skulle va lätt att ta bort. Blä.

Fattar inte hur någon seriös tagit den bilden, tittat på den och tänk "ja men det här kör vi på". Hur svårt är det att rengöra innan fotografering. De har ju ändå ett intresse av att få så mycket betalt som möjligt. Det där drar ju ned helheten avsevärt även om det skulle va lätt att ta bort. Blä.
Ja, men det är ju lite av deras grej, bra ljus och objektiv men missat det viktigaste. Har för mig att jag sett flera geggiga- orgie-bilder från kaplans förut också... kanske deras grej

Tillbaka
Topp