• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Fattar inte hur någon seriös tagit den bilden, tittat på den och tänk "ja men det här kör vi på". Hur svårt är det att rengöra innan fotografering. De har ju ändå ett intresse av att få så mycket betalt som möjligt. Det där drar ju ned helheten avsevärt även om det skulle va lätt att ta bort. Blä.
Undrar om det verkligen är Kaplans ansvar att rengöra produkten innan... kunden som lämnar in bör väl rimligtvis göra det, det är ju hen som vill att kaplans ska värdera utifrån skick osv... och hoppas att Kaplans inte ska ha ansvar över rimliga repor osv som kan ske vid en rengöring som denna behöver.
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Undrar om det verkligen är Kaplans ansvar att rengöra produkten innan... kunden som lämnar in bör väl rimligtvis göra det, det är ju hen som vill att kaplans ska värdera utifrån skick osv... och hoppas att Kaplans inte ska ha ansvar över rimliga repor osv som kan ske vid en rengöring som denna behöver.
Nej det är möjligt att det är så, men inte repar du en klocka om du försiktigt torkar bort smuts och avlagringar? Då är man nog i fel bransch. De tar ju en saftig provision så nog ligger det i deras intresse.

Om inte annat ta diskussionen men kund att den ser ut som en påse bajs och vi kanske ska rengöra den.
Sen kanske kund nekat det, möjligt men inte så troligt?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Undrar om det verkligen är Kaplans ansvar att rengöra produkten innan... kunden som lämnar in bör väl rimligtvis göra det, det är ju hen som vill att kaplans ska värdera utifrån skick osv... och hoppas att Kaplans inte ska ha ansvar över rimliga repor osv som kan ske vid en rengöring som denna behöver.
Spontant tycker jag det borde fungera som KVD (bilförsäljning) då det är i bådas intresse att få så bra betalt som möjligt.

Ex.
2 Vi gör bilen säljklar
×Våra tekniker testar
×Bilen värderas
×Vi tvättar och fotograferar
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Undrar om det verkligen är Kaplans ansvar att rengöra produkten innan... kunden som lämnar in bör väl rimligtvis göra det, det är ju hen som vill att kaplans ska värdera utifrån skick osv... och hoppas att Kaplans inte ska ha ansvar över rimliga repor osv som kan ske vid en rengöring som denna behöver.
kaplans vill ju även dom ha så bra betalt som möjligt så det borde även ligga i deras intresse att klockan är fräsch
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Dom tar ju slagavgift och vill ha så många som möjligt som budar @Heinrich.a , tänker jag. Så jag tycker nog att lite diskmedel och en borste vore önskvärt
Jo absolut, men jag tänker mig ändå att det är ägaren till objekten som bör lämna det i det skick som de vill sälja det i. Men vore ju trevligare för alla med rengjorda objekt :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Några kvällsreflektioner plus en lunchbild från tidigare idag :)

Var förbi både Krons och NK idag men ingen hade fått in Annual än. Det är väldigt synd att S&S inte gjorde ett årligt limiterat koncept utspridet på flera modeller istället för som nu enbart RSC. Alternativt om man hade fått en exklusiv box med plats för X antal tavlor till sin Annual RSC med förturslöfte för nästa år samt ett fritt tavelbyte per år. Det hade verkligen varit något.

Sen så tycker jag att det är synd att @Sjöö Sandström är så pass frånvarande i tråden annat än när det släpps nya modeller. Det var en mycket mer frekvent närvaro tidigare. Det är på Klocksnack som kärntrupperna finns, åtminstone en stor del av dessa och att hitta tillbaka till en mer personlig ansats i tråden hade i mina ögon varit trevligt.

IMG_20191121_132137-01.jpg
Håller helt med. Lite mer aktivitet hade bara gynnat dem i det långa loppet. Krävs inte mycket mer än 5-10 min om dagen.
De är tyvärr inte supersnabba att svara på mail heller. Har nu gått en vecka sen jag ställde min fråga. Lite synd att de tappat kontakten med slutkund utan man får gå via AD som med de stora märkena.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jo absolut, men jag tänker mig ändå att det är ägaren till objekten som bör lämna det i det skick som de vill sälja det i. Men vore ju trevligare för alla med rengjorda objekt :)
Förvisso, men vilken normalbegåvad människa säljer en Landsort i dessa dagar... står ju klart att hjulet snurrar men hamstern är död!
 

Hawk100

Rolex
Några kvällsreflektioner plus en lunchbild från tidigare idag :)

Var förbi både Krons och NK idag men ingen hade fått in Annual än. Det är väldigt synd att S&S inte gjorde ett årligt limiterat koncept utspridet på flera modeller istället för som nu enbart RSC. Alternativt om man hade fått en exklusiv box med plats för X antal tavlor till sin Annual RSC med förturslöfte för nästa år samt ett fritt tavelbyte per år. Det hade verkligen varit något.
IMG_20191121_132137-01.jpg
Ingen grön hade kommit där idag heller....:(
 
Topp