Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej,Ingen grön hade kommit där idag heller....![]()
Några kvällsreflektioner plus en lunchbild från tidigare idag
Var förbi både Krons och NK idag men ingen hade fått in Annual än. Det är väldigt synd att S&S inte gjorde ett årligt limiterat koncept utspridet på flera modeller istället för som nu enbart RSC. Alternativt om man hade fått en exklusiv box med plats för X antal tavlor till sin Annual RSC med förturslöfte för nästa år samt ett fritt tavelbyte per år. Det hade verkligen varit något.
Sen så tycker jag att det är synd att @Sjöö Sandström är så pass frånvarande i tråden annat än när det släpps nya modeller. Det var en mycket mer frekvent närvaro tidigare. Det är på Klocksnack som kärntrupperna finns, åtminstone en stor del av dessa och att hitta tillbaka till en mer personlig ansats i tråden hade i mina ögon varit trevligt.
![]()
Hear hearNågra kvällsreflektioner plus en lunchbild från tidigare idag
Var förbi både Krons och NK idag men ingen hade fått in Annual än. Det är väldigt synd att S&S inte gjorde ett årligt limiterat koncept utspridet på flera modeller istället för som nu enbart RSC. Alternativt om man hade fått en exklusiv box med plats för X antal tavlor till sin Annual RSC med förturslöfte för nästa år samt ett fritt tavelbyte per år. Det hade verkligen varit något.
Sen så tycker jag att det är synd att @Sjöö Sandström är så pass frånvarande i tråden annat än när det släpps nya modeller. Det var en mycket mer frekvent närvaro tidigare. Det är på Klocksnack som kärntrupperna finns, åtminstone en stor del av dessa och att hitta tillbaka till en mer personlig ansats i tråden hade i mina ögon varit trevligt.
![]()
+1!Såg riktigt trevlig ut
Jag tycker landsort är svinfräsch (även om jag föredrar svart tavla..)Livet på djupet...
![]()
Den snyggaste SS there isChronolink så här på kvällskvisten
![]()
Hallå,
Vi kan inte annat än instämma. Vi måste definitivt hålla högre tempo i trådenKonstigt det här med att jobba med tid och aldrig känna att den räcker till
Ni alla som skriver och engagerar er är otroligt viktiga för oss och vi ska absolut ta åt oss och bli mer närvarande. Är det något utöver vårt allmänna engagemang som ni skulle vilja se mer utav?
Trevlig kväll!
MVH
Sjöö Sandström
Tack! Nja, ok dåDen snyggaste SS there is![]()
Personligen är jag inte ute efter tävlingar, lotterier och dylikt utan det räcker fint med mer regelbundna nedslag i trådenDet skulle vara kul att få se bilder som Inte postas på exempelvis Instagram. Behöver inte vara avancerat...klockan för dagen på kontorspersonalen duger fint. Eller något från verkstadsmiljön.
Även om jag inser att ni naturligtvis alltid siktar på att expandera och ta märket till nästa nivå, så hoppas jag att ni fortfarande kan vara personliga och småskaliga här inne på KS![]()
Hallå,
Vi kan inte annat än instämma. Vi måste definitivt hålla högre tempo i trådenKonstigt det här med att jobba med tid och aldrig känna att den räcker till
Ni alla som skriver och engagerar er är otroligt viktiga för oss och vi ska absolut ta åt oss och bli mer närvarande. Är det något utöver vårt allmänna engagemang som ni skulle vilja se mer utav?
Trevlig kväll!
MVH
Sjöö Sandström
ahh diggat den läänge, svarta är grym.Jag tycker landsort är svinfräsch (även om jag föredrar svart tavla..)![]()
Grattis till bra fångstahh diggat den läänge, svarta är grym.
Hade tagit vilken som som dök upp först av de 2.
Egentligen bara vita gmtn jag inte gillar.
Här kan ni fynda ännu mer DNAMycket DNA på dom bilder, att dom inte tvättar bort alla hudceller och annat biologiskt innan dom lägger ut bilderna. Äckligt!!
¨Tycker det är otrevligt med avföring på klockorHär kan ni fynda ännu mer DNA(och en billig CL med cool tavla, men i risigt skick.....)
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3664/vara/1601970
![]()
Men till det priset är det ju nästan värt det! bort med länken och ultraljudsbada i 30 min och mjuktrasa till resten. Kanske värt det ändå!Här kan ni fynda ännu mer DNA(och en billig CL med cool tavla, men i risigt skick.....)
![]()
Ja!! Bifall på den broder¨Tycker det är otrevligt med avföring på klockor![]()
FyfaaanHär kan ni fynda ännu mer DNA(och en billig CL med cool tavla, men i risigt skick.....)
![]()
Hur fan Kaplans vilja lägga ut bilderna? På något vis så blir det ju Kaplans som representerar klockan och dess skick. Fattar inte hur de tänker?!?!Fyfaaan
Hur kan man ens som ägare ha sin klocka på det viset?
Nej det är också riktigt konstigt. Usch.Hur fan Kaplans vilja lägga ut bilderna? På något vis så blir det ju Kaplans som representerar klockan och dess skick. Fattar inte hur de tänker?!?!
fy fan så vidrigtSer en trend hos Kaplans...
Kan inte vara så roligt för SS att få se sina produkter visade på detta viset!
![]()
Galet. Är ändå lite fascinerad över hur lite man antagligen bryr sig om sin klocka när man låter den bli så där skitig. Kan ju aldrig ens tänkt tanken att skölja av den med lite vattenSer en trend hos Kaplans...
Kan inte vara så roligt för SS att få se sina produkter visade på detta viset!
![]()
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3651/21/39?od=a&ot=a
Fyndläge på svart CL-tavla (utan DNA så vitt jag kan se!!!). Hade jag inte redan haft just en svart hade jag själv tagit den....
![]()
Jag jobbar med klockor och har tidigare också pysslat med smycken. Majoriteten av objekten man hanterar ser ut ungefär sådär. Inget extremt alls med dessa exempel.Galet. Är ändå lite fascinerad över hur lite man antagligen bryr sig om sin klocka när man låter den bli så där skitig. Kan ju aldrig ens tänkt tanken att skölja av den med lite vatten![]()
Kan tänka mig det! Skulle inte säga att jag tycker det är extremt, menar väl mer att vård och skötsel av ens (i det här fallet) klockor borde vara bättre än så här, enligt mig. Speciellt när det är rätt kostsamma produkter.Jag jobbar med klockor och har tidigare också pysslat med smycken. Majoriteten av objekten man hanterar ser ut ungefär sådär. Inget extremt alls med dessa exempel.