• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Måndag inleds med favoriten :)
C84F2748-37CD-4BCE-8DE1-D369948E1527.jpeg
Snyggt :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha, ja just nu ser jag det. Nej, har inga persienner så det måste vara de vita träribborna i taket :). Kul effekt!

Eftersom @Sjöö Sandström redan har lanserat Annual-konceptet så lämnar jag med varm hand över till S&S vad jag hade velat se i det konceptet men nu i en modifierad Chronolink-version :)

En vacker liten träbox a´la Royal Capital med dubbla lock varav en i glas. Plats för säg 4-5 nya tavlor till Chronolinken. Mörkgrön, vinröd, mörkblå med tvärgående ”patekränder”, antikvit med struktur. Och så kanske till år 5 en med lite bling d.v.s. diamantindex :D Släpp en ny tavla varje år. Förtur till nästkommande släpp för de som köpt året innan och inkludera byte i priset.

Jag tycker att tanken på att göra en satsning på en modell man inte längre har i produktion är oerhört sympatisk och något jag tror skulle uppmärksammas i branschen. Så...nu vet ni vad jag önskar mig i julklapp :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Eftersom @Sjöö Sandström redan har lanserat Annual-konceptet så lämnar jag med varm hand över till S&S vad jag hade velat se i det konceptet men nu i en modifierad Chronolink-version :)

En vacker liten träbox a´la Royal Capital med dubbla lock varav en i glas. Plats för säg 4-5 nya tavlor till Chronolinken. Mörkgrön, vinröd, mörkblå med tvärgående ”patekränder”, antikvit med struktur. Och så kanske till år 5 en med lite bling d.v.s. diamantindex :D Släpp en ny tavla varje år. Förtur till nästkommande släpp för de som köpt året innan och inkludera byte i priset.

Jag tycker att tanken på att göra en satsning på en modell man inte längre har i produktion är oerhört sympatisk och något jag tror skulle uppmärksammas i branschen. Så...nu vet ni vad jag önskar mig i julklapp :)
Strålande, skulle vara så gött :)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Eftersom @Sjöö Sandström redan har lanserat Annual-konceptet så lämnar jag med varm hand över till S&S vad jag hade velat se i det konceptet men nu i en modifierad Chronolink-version :)

En vacker liten träbox a´la Royal Capital med dubbla lock varav en i glas. Plats för säg 4-5 nya tavlor till Chronolinken. Mörkgrön, vinröd, mörkblå med tvärgående ”patekränder”, antikvit med struktur. Och så kanske till år 5 en med lite bling d.v.s. diamantindex :D Släpp en ny tavla varje år. Förtur till nästkommande släpp för de som köpt året innan och inkludera byte i priset.

Jag tycker att tanken på att göra en satsning på en modell man inte längre har i produktion är oerhört sympatisk och något jag tror skulle uppmärksammas i branschen. Så...nu vet ni vad jag önskar mig i julklapp :)

vi hade nog varit ett gäng som direkt skrivit upp oss...
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Eftersom @Sjöö Sandström redan har lanserat Annual-konceptet så lämnar jag med varm hand över till S&S vad jag hade velat se i det konceptet men nu i en modifierad Chronolink-version :)

En vacker liten träbox a´la Royal Capital med dubbla lock varav en i glas. Plats för säg 4-5 nya tavlor till Chronolinken. Mörkgrön, vinröd, mörkblå med tvärgående ”patekränder”, antikvit med struktur. Och så kanske till år 5 en med lite bling d.v.s. diamantindex :D Släpp en ny tavla varje år. Förtur till nästkommande släpp för de som köpt året innan och inkludera byte i priset.

Jag tycker att tanken på att göra en satsning på en modell man inte längre har i produktion är oerhört sympatisk och något jag tror skulle uppmärksammas i branschen. Så...nu vet ni vad jag önskar mig i julklapp :)

sjoosandström.png

Ungefär så? :)

Vänligen,
Martin
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
sjoosandström.png

Ungefär så? :)

Vänligen,
Martin

Alltså, färgerna är snudd på identiska så som jag hade tänkt i mitt huvud. Makalöst bra! På riktigt ruskigt imponerad. Gillar att det är solida färger. Eventuell sunburst kan man spara till en idag tavla.

Och jäklar vad bra tavlorna blev med ”ränderna”. Fullträff. Haha, gissar att det märks att jag gick igång på det här :D
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Alltså, färgerna är snudd på identiska så som jag hade tänkt i mitt huvud. Makalöst bra! På riktigt ruskigt imponerad. Gillar att det är solida färger. Eventuell sunburst kan man spara till en idag tavla.

Och jäklar vad bra tavlorna blev med ”ränderna”. Fullträff. Haha, gissar att det märks att jag gick igång på det här :D
Roligt att det uppskattas!
Jag valde medvetet att utesluta diamanttavlan då jag fortfarande väntar på din custom made. Uppdaterar bilden när du postar första bilden på den :)
 

KMKB

Breitling
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Roligt att det uppskattas!
Jag valde medvetet att utesluta diamanttavlan då jag fortfarande väntar på din custom made. Uppdaterar bilden när du postar första bilden på den :)

Ja, det projektet har varit på paus. Dags att ta tag i det nu om det inte är så att S&S lovar att sjösätta 5-tavelsboxen med en isad som grädde på moset :)
 
Du är ta mig tusan ett geni!!! Helt perfekt ju. Varför finns ingen emoji för stående ovation :) Seriöst, det där är vansinnigt bra.

@Sjöö Sandström Nu är det ni som ser till att det där blir av! :)
Wow, det där vore verkligen något :) Vore så häftigt att få producera Chronolinken igen, utan den hade vi aldrig varit där vi är idag. Vi får helt enkelt se vad det blir av den i framtiden ;)

Väldigt snyggt gjort @Martin.

MVH
Sjöö Sandström
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Wow, det där vore verkligen något :) Vore så häftigt att få producera Chronolinken igen, utan den hade vi aldrig varit där vi är idag. Vi får helt enkelt se vad det blir av den i framtiden ;)

Väldigt snyggt gjort @Martin.

MVH
Sjöö Sandström
Hade köpt en ny generation av Chronolink:en utan tvekan!
Cool/unik modell som samtidigt håller en hög nivå av elegans och praktikalitet!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Wow, det där vore verkligen något :) Vore så häftigt att få producera Chronolinken igen, utan den hade vi aldrig varit där vi är idag. Vi får helt enkelt se vad det blir av den i framtiden ;)

Väldigt snyggt gjort @Martin.

MVH
Sjöö Sandström
Vore störtkul om ni gjorde det. Krångla inte till det bara, tror att en del av CL’s succe’ var ett rimligt pris och extrem coolhet :)
 
Topp