• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg

Danföredandinka
 
Klocksnackare,

God fortsättning till er alla och hoppas ni har haft en fin Jul och ett Gott Nytt!

2019 har varit ett väldigt roligt år för oss med många roliga evenemang och nya lanseringar. Året började med att vi lanserade de blåa tavlorna till Royal Steel Classic samt Royal Steel Worldtimer. Ett mycket lyckat släpp som blivit uppskattat och något som vi länge har velat erbjuda i kollektionen. Rosé och Champagne adderades på Royal Steel Classic 32mm, ett släpp som gör att den kollektionen fick lite mer bredd samt nya härliga färgnyanser. Där i mellan hann vi med att som vanligt vara Officiella tidtagare för tennisen i Båstad och det som var nytt för i år var att vi efterföljande veckan även valde att gå in som officiell tidtagare för Swedish Padel Open. Otroligt lyckat och Padel är verkligen något vi tror på, en sport som växer otroligt fort och som engagerar. Fartfyllt, tempo och spelare som verkligen bjuder på sig själva gjorde det till en vecka som vi sent kommer att glömma och vi vill verkligen fortsätta vår resa där. Tennisen och Padel följdes upp med Intrum Stockholm Open i oktober, också det som alltid ett mycket lyckat evenemang i Kungliga Tennishallen i Stockholm. Utöver dessa händelser så har det varit ett fartfyllt år med i vanlig ordning en massa fantastiska möten. Tack alla våra återförsäljare för all support och hjälp för att hela tiden flytta fram våra positioner, vi fortsätter att utmana och sätta Klocksverige på kartan. Vi får heller inte glömma det nya koncept som vi lanserade mot slutet av året, Annual Edition. Otroligt kul att det mottogs som det gjorde, vi har länge jobbat med att hitta något återkommande som förändras från ett år till ett annat. I år blev det som ni vet med inspiration av våra fantastiska omgivningar. Den skogsgröna tavlan, boxen tillverkad i svensk björk av Erik uppe i Söderhamn och så klart limiterad till 86st, vi startades 1986 så antalet varje år var givet ;)

Sist men inte minst så vill vi verkligen tacka er alla, som varje dag engagerar er, skriver, skickar in bilder, delar med er erfarenheter och tycker och tänker. Det är för oss väldigt värdefullt och vi hoppas verkligen att vi skall kunna göra en massa bra för er Klocksnackare under 2020.

Vi ser verkligen fram emot 2020 tillsammans med er!

IMG_1471.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu är Chronolinken på armen igen, otroligt skön klocka, hoppas på en uppdatering av min Skydiver snart, sen får jag snart tillbaka min Royal Capital... kommer bli ett bra 2020 - nu känner jag att det behövs en Landsort i samlingen, någon som har en liggandes? :)
818AA915-C19F-40CD-A0A2-983FF99A397A.jpeg

mvh
Micke
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är ganska sugen på en skydiver på gummi,någon som vet vad man kan hitta en ny för? Verkar vara dåligt med begagnade här på köp o sälj :( nån som har en loggade o sugen på att sälja får gärna hojta till
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är ganska sugen på en skydiver på gummi,någon som vet vad man kan hitta en ny för? Verkar vara dåligt med begagnade här på köp o sälj :( nån som har en loggade o sugen på att sälja får gärna hojta till
Listar 23700 på gummi. Bara knata in hos AD, eller beställa på nätet.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Har ett par frågor till er chronolink ägare, hur pass ömtåliga är gångjärnen på en cl? Öppnas locket lätt av sig själv? De är inte skruvad krona på den så den är ju inte badvänligt iaf ;) men hur skulle den må av att vara med på jobbet till och från (jobbar som målare) skulle den bli förstörd av ex. Slipdamm osv? Kanske dumma frågor men ni i SS tråden är ju dom vänligaste :)
Lägger till en fråga: om klockan behöver service kan vem som helst serva den då eller måste den in till SS?
 
Senast ändrad:

Hawk100

Rolex
Har ett par frågor till er chronolink ägare, hur pass ömtåliga är gångjärnen på en cl? Öppnas locket lätt av sig själv? De är inte skruvad krona på den så den är ju inte badvänligt iaf ;) men hur skulle den må av att vara med på jobbet till och från (jobbar som målare) skulle den bli förstörd av ex. Slipdamm osv? Kanske dumma frågor men ni i SS tråden är ju dom vänligaste :)
Lägger till en fråga: om klockan behöver service kan vem som helst serva den då eller måste den in till SS?
Hej.
Jag har haft min CL något år nu och upplever inte gångjärnen som sköra och har inte upplevt att analogdelen/locket öppnar sig av misstag. Det är ett rätt distinkt ”klickläge” när det öppnas eller stängs! När locket är uppfällt så blir det självklart mer könsligt och tål nog inte några stora brytkrafter. Det är ju inte en toolwatch så om jag jobbade som målare eller annan hantverkare skulle jag välja annan jobbklocka. Den passar nog bättre på jobb där man sitter på en kontorsstol hela dagarna......
Men det är ju självklart helt fritt att välja vad man utsätter sin klocka för!!
Servicefrågan lämnar jag till andra att besvara.....
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Någon som testat lite olika band bla läder på sin skydiver black? Finns de andra tavlor att komma över till en skydiver?
 

CalleHalmstad

Breitling
Vad tror ni om möjligheterna att Sjöö Sandström släpper en Worldtimer 41mm i år som har grön urtavla liknande Annual Edition modellen?
Hade varit fint med ett svenskt alternativ som påminner lite om Submariner Hulk :)

När släpps dom nya modellerna för 2020?
 

Puryeah

Panerai
Vad tror ni om möjligheterna att Sjöö Sandström släpper en Worldtimer 41mm i år som har grön urtavla liknande Annual Edition modellen?
Hade varit fint med ett svenskt alternativ som påminner lite om Submariner Hulk :)

När släpps dom nya modellerna för 2020?


Känns spontant som att grönt inte är det som kommer satsas stenhårt på nu vidare, då det flesta märken under 2019 gjort något grönt redan. Men det är ju såklart en ren gissning.

Och liknelsen till Hulk, ja då får man ha lite fantasi :D
 
Topp